Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 4 december 2016, 12:12   #2041
dumdumdadumdum
Scheelt niet veel

dumdumdadumdum's schermafbeelding

Beetje overkill wel, zo'n Kronos voor wat je ermee wil doen. 1 en 2 kun je er zeker mee, 3 volgens mij ook maar dat weet ik niet zeker.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
dumdumdadumdum is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2016, 13:09   #2042
DungBeatle

DungBeatle's schermafbeelding

@marcus.. jij hebt volkomen gelijk. Zo'n Kronos is top-of-the-range, en 90% van zijn exotische functionaliteiten zou ik nooit gebruiken (super orgel en super EP interesseren me al totaal niet).

Op 2dehands.be staat er ene (61) voor 1900. Indien ik er jaren genot uit zou kunnen halen, dan is dat de gok waard. Indien ik daarentegen zou verzuipen in de menus en de parameters, dan is de Ferrari analogie heel correct. Zoals Mr. Bean wil ik mijn Ferrari wel zo goed kunnen besturen dat ik hem niet total ;-)

http://www.telegraph.co.uk/motoring/...1-million.html
DungBeatle is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2016, 13:17   #2043
Hover
Vintage lid

Hover's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DungBeatle Bekijk bericht
* een noot of akkoord indrukken, en vast houden (Latch of Hold).
* een arpeggio vast leggen, en transposen met single key presses
* een sequence programmeren, afspelen, en weeral met single key presses transposen
Thx.
Over de Kronos kan ik zelf niets nuttigs vertellen maar uit andere berichten maakte ik op dat je ook een Motif XS als optie ziet:

Citaat:
* een noot of akkoord indrukken, en vast houden (Latch of Hold).
Met een sustain pedaal kan je dit op heel veel synthesizers bereiken, ook op een Motif
Een arpeggiator kan je natuurlijk gewoon met een knop 'holden'. In Performance Mode kan je tot 4 arpeggiators individueel in/uit-schakelen en 'holden' via Performance Control

Citaat:
* een arpeggio vast leggen, en transposen met single key presses
Gewoon een andere toets aanslaan en de arpeggiator volgt netjes.
Het zelf maken van arpeggio's is wel wat studeerwerk vooraleer je het onder de knie hebt.

Citaat:
* een sequence programmeren, afspelen, en weeral met single key presses transposen
In Song/Pattern Mode kan je Scenes vastleggen. Een Scene bevat heel wat instellingen waaronder Transpose. Zo kan je met 1 druk op de knop het hele arrangement transposen. Er zijn 5 Scenes beschikbaar. Maar in Pattern Mode kan je verschillende Sections (16 stuks) gebruiken waarbij je ook een/meerdere Sections kan transponeren. Bij het afspelen kies je gewoon de gewenste Section en alles wordt netjes getransponeerd.
Hover is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2016, 13:26   #2044
DungBeatle

De Yamaha XS6 is idd plus minus wat ik zoek.. maar die zijn erg dun gezaaid op de 2de handse markt. Had even gedacht het Valhalla ontdekt te hebben op de Franse bodem, maar ik krijg een veto van mijn partner om effe naar Parijs af te zakken om daar zo'n transactie af te ronden :-S

Ne mens moet dus geduld kunnen uitoefenen.
Oud 4 december 2016, 14:07   #2045
marcus

marcus's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DungBeatle Bekijk bericht
Op 2dehands.be staat er ene (61) voor 1900. Indien ik er jaren genot uit zou kunnen halen, dan is dat de gok waard. Indien ik daarentegen zou verzuipen in de menus en de parameters, dan is de Ferrari analogie heel correct. ]
Ik denk inderdaad:
Ja, je kan er jaren plezier aan beleven en in het apparaat groeien.
en
Ja, je kan er met gemak in verzuipen.

Een Kronos koop je voor jaren.
marcus is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2016, 09:45   #2046
DungBeatle

Heb nu al een pak YT videos bekeken (oa de officieele Korg serie).. en die Kronos UI doet me heel veel denken aan mijn Arturia Origin, maar dan nog een schep bovenop. De Origin is ook flink diep, en het scherm is de focus van heel het toestel. Ik voel me dus meer optimistisch dat de Kronos UI en diepte mij wel niet te veel zal afschrikken. Deze avond krijg ik een 1-on-1 demo van een vriendelijke forumlid, dus who knows.. ;-)

Qua KARMA heb ik ook het gevoel dat ik daar heeeel compatibel mee zou zijn.
Oud 15 december 2016, 13:30   #2047
steefgee

Hoi,

Maar weer eens een vraag van mij.

Ik heb een sequence van ruim 6 minuten. Met daarin een sample van dezelfde lengte. ( ik heb een nummer opgenomen met een vriend van me op een multitrack. Daar een wav van gemaakt en die als basis voor de sequence genomen) in de autosampling sectie heb ik gekozen voor 2ch mix to disk. Daarna druk ik op sampling REC. Start en dan start ik de sequencer. Dat gaat allemaal goed. Maar dan komt het het. Zo'n 20 seconden voor het einde van de sequence stopt de sampler uit zich zelf.

Das balen want nu heb ik dus niet de hele sequence als wav gekregen. Waar ik ook kijk en zoek en ook in de parameter guide. Ik krijg maar niet voor elkaar die hele sequence op te nemen in de sampler. Dus dat die sampler niet uit zichzelf stopt.

Wat doe ik fout?

Graag uw hulp.

Groetjes

Steef
steefgee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2016, 15:08   #2048
steefgee

Heb inmiddels het antwoord gevonden. Sampling tijd verhogen in sequencer/ play/REC tab. Tab audio in/sampling. Daar staat een mogelijkheid om je sample tijd te verhogen. De Kronos staat standaard ingesteld op bijna 5 minuten
steefgee is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2016, 00:30   #2049
Buckie

Extra geheugen?
Hallo

Vandaag epic grand van k sounds(1,2g)aangeschaft voor mijn korg Kronos eerste generatie.

Nu blijkt dat ik bij auto load te weinig geheugen heb om deze ook in te laden.

Kan er geheugen worden bijgekocht/geïnstalleerd ???

Graag jullie advies.

Met dank
Buckie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2016, 06:54   #2050
dumdumdadumdum
Scheelt niet veel

Volgens mij herkent de Kronos tot aan 3gb intern geheugen, maar het is inderdaad uit te breiden. Gewoon met standaard ram geheugen (wel even googelen welk type!). Ook kun je er een interne ssd bij zetten. Op youtube staan filmpjes hoe dit alles moet.

Heeft iemand os v3.10 al in gebruik? Bugs tegengekomen? Hoe bevalt de easy split/layer?

Oud 29 december 2016, 19:44   #2051
marcus

marcus's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door dumdumdadumdum Bekijk bericht
Hoe bevalt de easy split/layer?
Ik vind deze uitbreiding in al zijn simpelheid goed doordacht. Echt zakmessen werk. Welkome aanvulling.

Twijfel over mijn uitgangen. Het lijkt wel of alle piano sounds snel oversturen. Is dat bij jullie ook zo?
marcus is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2016, 21:57   #2052
dumdumdadumdum
Scheelt niet veel

Oorspronkelijk geplaatst door marcus Bekijk bericht
Ik vind deze uitbreiding in al zijn simpelheid goed doordacht. Echt zakmessen werk. Welkome aanvulling.

Twijfel over mijn uitgangen. Het lijkt wel of alle piano sounds snel oversturen. Is dat bij jullie ook zo?
Pianosounds hebben veel dynamiek, ik moet ze ook erg onder controle houden.

Op mijn wensenlijstje staat nog een functie net als easy split en layer, maar dan voor een simpele arpeggiator en/of stepsequencer. Naast de diepe en uitgebreide mogelijkheden die er op dit vlak al zijn in de Kronos.

Oud 4 januari 2017, 11:52   #2053
krissykeys

Hallo,

ik ben sinds enkele maanden een Korg Kronos II-gebruiker en heb een vraag: ik ben op dit moment de Karma-mogelijkheden aan het exploreren. 1000den arpeggiator-mogelijkheden, maar natuurlijk heb je net patroon 1001 nodig. Hoe kan je zelf je patroon definiëren in de Karma? Bv. dit op je display ingeven of dat je dit zelf inspeelt en quantiseerd.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Kris
krissykeys is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2017, 11:54   #2054
Laandodeman
Symfomaan

Laandodeman's schermafbeelding

Daar moet je software voor kopen. Dat kan niet op de Kronos zelf. Ik vind dat bizar, maar het heeft te maken met dat Karma door een externe partij is gemaakt geloof ik. http://www.karma-lab.com/karmasoft/kk/kk_main.html

For a better way of life:
www.silhouetteband.nl
Laandodeman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2017, 12:06   #2055
krissykeys

ok, thx. Bizar dat zo'n vlaggenschip nu net dat niet kan, maar we zullen er mee moeten leven :-)
krissykeys is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2017, 17:21   #2056
LegolasII
Vooral doorrr gaan

LegolasII's schermafbeelding

M'n Kronos heeft kuren
Hallo muzikanten,

Ik kom nu een paar minuten geleden, een beetje verontrustend probleem in mijn Kronos tegen.
Ik had hem net aangezet. En was aan het wachten tot de Kronos alles ingeladen heeft.
Het laden leek al wat trager te gaan. Maar na een tijdje wachten, kwamen toch m'n combi's in beeld.
Echter, ik was net halverwege een muziekstuk. En in éen keer knalde m'n Kronos er hard uit.
Het hele scherm was uit, en er deed niets meer. Toen maar een keer de aan/uit schakelaar weer om gezet.
En de Kronos na een 20 tellen weer opnieuw aangedaan. En wederom kwamen mijn combi's na een normale laadtijd in beeld,
en was ik net een paar maten op weg, en hij knalde er alweer uit.

Toen ik de schakelaar na een tijdje weer aanzette, wilde hij vervolgens helemaal niet meer aan.
Na een minuut of zo, nog maar weer een keer aangedaan, begon de Kronos weer te laden, en nadat ie had gefinished,
vloog er na een paar tellen al weer uit. Help.... Is m'n Kronos 1 naar de Filistijnen?
Mag ik hem nog wel aan doen? Of direct maar de dealer raadplegen? Geen garantie meer, helaas.

Mag ik jullie mening hier over horen.
Ik heb hem nu maar helemaal uitgezet.

Enthousiast amateur
LegolasII is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2017, 17:26   #2057
DungBeatle

Gewoon naar een dealer brengen.. zo'n Kronos is tenslotte een PC met een ander jasje.. en die PCs kunnen wel een component hebben die sterft. Zal mss enkele 100 euro kosten.. maar waarschijnlijk niet meer.
Oud 23 januari 2017, 19:34   #2058
LegolasII
Vooral doorrr gaan

LegolasII's schermafbeelding

Dank je voor je reactie.

Ik was er al bang voor.
Vannacht laat ik hem van de stroom af.
En morgen probeer ik het nog een keer.
Slaat ie er dan weer uit.
Dan kan ik niets anders dan met mijn dealer contact leggen.
En hopen dat het niet zo'n hele dure reparatie wordt.

Balen.
Maar ja, hij wordt ook zo veel gebruikt.

Enthousiast amateur
LegolasII is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2017, 19:56   #2059
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door LegolasII Bekijk bericht
Hallo muzikanten,

Ik kom nu een paar minuten geleden, een beetje verontrustend probleem in mijn Kronos tegen.
Ik had hem net aangezet. En was aan het wachten tot de Kronos alles ingeladen heeft.
Het laden leek al wat trager te gaan. Maar na een tijdje wachten, kwamen toch m'n combi's in beeld.
Echter, ik was net halverwege een muziekstuk. En in éen keer knalde m'n Kronos er hard uit.
Het hele scherm was uit, en er deed niets meer. Toen maar een keer de aan/uit schakelaar weer om gezet.
En de Kronos na een 20 tellen weer opnieuw aangedaan. En wederom kwamen mijn combi's na een normale laadtijd in beeld,
en was ik net een paar maten op weg, en hij knalde er alweer uit.

Toen ik de schakelaar na een tijdje weer aanzette, wilde hij vervolgens helemaal niet meer aan.
Na een minuut of zo, nog maar weer een keer aangedaan, begon de Kronos weer te laden, en nadat ie had gefinished,
vloog er na een paar tellen al weer uit. Help.... Is m'n Kronos 1 naar de Filistijnen?
Mag ik hem nog wel aan doen? Of direct maar de dealer raadplegen? Geen garantie meer, helaas.

Mag ik jullie mening hier over horen.
Ik heb hem nu maar helemaal uitgezet.
Ellendig, zoiets zit je niet op te wachten met je muziekapparatuur.

Het klinkt als een warmte probleem, wat zou kunnen is dat de koelpasta van je cpu niet meer goed contact maakt. Heb je de fan wel voluit staan in de global settings (daar kun je ook de temperatuur zien). Ik vermoed dat die vrij snel oploopt, boven de 80 graden gaat de kronos automatisch uit als ik het me goed herinner.

Andere mogelijkheid is dat je voeding stuk is.

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om hem naar de dealer te brengen. Daar zal die nagekeken moeten worden, het klinkt niet als een hele dure reparatie, maar goed dat weet je pas nadat die nagekeken is.

Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt. Succes!

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2017, 20:27   #2060
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Ik heb dit soort gedrag net bij een oude PC gehad, was de voeding. Een PC is natuurlijk geen Kronos, maar het komt in de buurt. En er kunnen meerdere oorzaken zijn, maar ik denk eerder aan de voeding dan aan warmte.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten