Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 3 januari 2017, 17:43   #21
MNordex

Ik gebruik Cubase al jaren, vanaf de Atari tot en met de pc. Het is denk ik ook maar net wat je gewend bent en nodig hebt / gebruikt. Ik heb een paar jaar terug andere DAW demo's gedownload en uitgeprobeerd maar vond Cubase toch de fijnste workflow hebben maar dat komt puur omdat ik dat gewend ben en toen gaf de doorslag toch wel dat de Roland synth die ik toen had gekocht heel fijn samen zou moeten werken met Cubase. Eer dat dat echter werkte had ik 'm al weer bijna verkocht.... Logic Pro heb ik niet kunnen testen omdat ik geen apple heb. Ik heb Cubase Pro 8.5 en gebruik daarbij graag Groove Agent 4 en daarnaast ook Wavelab elements 9.
MNordex is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2017, 00:15   #22
alex921

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Ik blijf me na het lezen van deze post toch afvragen wat je hier nu mee bedoelt.
Enkele van de instrument plug-ins zijn wellicht niet heel bijzonderm (zoals dit bij veel DAW's is) maar de FX en dynamics plug-ins zijn prima.

Uiteraard kun je deze set aan plug-ins aanvullen met 3rd party plug-ins maar ook dat geld voor elke DAW.

Je opmerking over pannen moet je echt even toelichten, ik heb geen idee wat je daar mee bedoelt??
Gebrek aan stereo pannen.

Bedankt tot de reactie dusver, iig!

Kan er wat mee.
alex921 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2017, 00:26   #23
alex921

Wat ik toch wel fijn vind aan cubase is die midi inserts. Geweldig voor snelle basslines, voor die 'stepquencer' of hoe dat ding ook mag heten. Die andere midi inserts vind ik ook tof, Apache. Dit soort dingen heb je dan weer niet bij ableton, je hebt het wel, maar met een UI van die arpeggiator (geen visuele feedback bijv.)wat ik gewoon niet prettig vind werken.

Kan ik de midi inserts van cubase niet gebruiken bij ableton bijvoorbeeld? Ze zitten geloof ik in 1 of andere midi wrapper. Ableton kan ze niet scannen iig. ??

Verder zijn er wel mogelijkheden mbt stepsequencers voor ableton en max for life, en het beste wat ik tot nu ben tegengekomen ben is de J74 bassline sequencer. Enige nadeel van Max 4 life vind ik ,dat het nogal zwaar is op de cpu wanneer ik meerdere instances van plugs draai van max

Wil me horizon gewoon wat verbreden, en vind de instrumenten toffer klinken in cubase, zoals de monoloque= instant acid.
alex921 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2017, 16:51   #24
W07

Oorspronkelijk ben ik lange tijd een Nuendo en Cubase gebruiker geweest.
Sinds het aanschaffen van een launchpad pro, oorspronkelijk enkel om te gebruiken in live situaties ben ik naar Abltn Live overgeschakeld als creatie-daw.
De robuuste flexibiliteit en niet-lineaire aanpak in de clip mode is geweldig om te componeren en on the fly te arrangeren en experimenteren.
Om het overzichtelijk te houden ben ik ook het mixproces beginnen doen in Live. Dat was echter minder makkelijk voor me.
De workflow in Nuendo/cubase alsook de grafische layout en ergonomie van knoppen en faders maken het veel makkelijk om detailwerk te doen en subtiel en overzichtelijk te tweaken, op de haast neurotische manier die nodig is om een professioneel klinkende mix te krijgen.
Ook heb ik het gevoel dat 'summing' de manier dat volumes zich gedragen en optellen doorheen de mix-omgeving in ableton minder accuraat is dan in Cubase. Hoewel me dat nu ook wel lukt, vond ik het veel makkelijker om de balans van een druk en complex nummer goed te krijgen. Maar het lukt wel.
Toch speel ik al een tijdje met het idee om terug Cubase aan te schaffen voor het opname, mix-en mastering proces, waarin cubase toch ergens een edge had voor me.
De interne effecten/plugins van cubase zijn ook wel een klasse hoger dan de ableton natives, en midi is ook een pak complexer. In live heb je daarvoor wel gelukkig het max4live platform, dat meer quirky ge-experimenteer toelaat

Dus, kortom: een studio/opname/mastering gerichte setup is Cubase top; om creatief, flexibel en on the fly te zijn is Live dan weer geweldig
W07 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Software » Sequencing

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten