Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19 juli 2017, 12:00   #121
KatieMusic

+1 voor VintageVerb...

Oorspronkelijk geplaatst door Lamp Bekijk bericht
Ik zoek nog altijd een goede reverb, maar die komen dus bijna nooit in de aanbieding.

Is er niet zoiets als black friday in de zomermaanden?
Ja, in de zomermaanden zijn er ook aanbiedingen.
Nu bijv.:
- Lexicon (50% OFF) *
- Waves H-Reverb (een FIR reverb) $42,26 *
- Softube, o.a. TSAR-1 ($157,24) en Spring Reverb ($45,89) *

* Momenteel bij AudioDeluxe

En Eventide, FabFilter en Universal Audio hebben ook regelmatig aanbiedingen. Van Relab, Exponential Audio en 2CAudio weet ik het niet. ValhallaDSP heeft nooit aanbiedingen.

Er is heel veel keuze! Naar wat voor een reverb ben je op zoek?
Als 1e third-party reverb denk ik het eerste (voor slechts $50,-) aan VintageVerb (van ValhallaDSP). Ze hebben ook andere reverbs, maar deze komt het dichtst bij de Lexicon reverb's. En de Lexicon PCM Native Reverb Bundle (nu tijdelijk bij AudioDeluxe voor 'slechts' $237,99) is erg goed. Maar als het een Lexicon reverb moet zijn is mijn smaak nog meer de Lexicon 224 Digital Reverb van Universal Audio. Maar daar heb je (prijzig!) een UAD accelerator voor nodig. In dat geval zou ik ook denken aan EMT 140 en AMS RMX16.

En (gratis!) RC 24/48 als je NI Komplete (Ultimate) hebt.

Meer voor sound design / FX's zou je ook kunnen denken aan:
- Aether (2CAudio)
- Blackhole (Eventide)
- ValhallaShimmer (ValhallaDSP)
- ValhallaRoom (ValhallaDSP)
- Toraverb (D16)
- 2016 Stereo Room (Eventide).

Daarvan zijn D16 en (wederom) ValhallaDSP het meest gunstig geprijsd.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2017, 12:32   #122
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Als je Komplete (en wie heeft die nou niet tegenwoordig) hebt moet je eens kijken naar Guitar Rig, daar zit een versie van Reflektor in en dat is een hele degelijke convolution reverb. Veel mensen hebben deze al op hun schijf staan maar weten er niet van omdat ze nooit met Guitar Rig werken

VintageVerb is inderdaad een goede suggestie in de budgetreeks, al moet ik zeggen dat ik hem zelf wat te veel vind kleuren en dat hij nogal gauw de boel dicht laat lopen - meer geschikt voor sounddesign als je heel specifiek een laag meer reverb wilt geven maar minder geschikt als send effect voor meerdere kanalen naar mijn idee.

Mijn persoonlijke favoriet is Pro R van FabFilter, maar die is niet echt goedkoop. Ook AltiVerb vind ik heel erg mooi, maar deze is mij te duur dus heb ik helaas niet in de collectie.

Ohne Musik wäre das Leben ein Irrtum. - Friedrich Nietzsche
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2017, 12:35   #123
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
Als je Komplete (en wie heeft die nou niet tegenwoordig) hebt moet je eens kijken naar Guitar Rig, daar zit een versie van Reflektor in en dat is een hele degelijke convolution reverb. Veel mensen hebben deze al op hun schijf staan maar weten er niet van omdat ze nooit met Guitar Rig werken
klopt inderdaad, reflektor is een erg goede reverb, sowieso zitten er extra effecten in die er handig zijn, bijvoorbeeld de Traktor Effecten zitten ook allemaal in guitar rig, erg handige effecten voor je tracks.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2017, 13:19   #124
Lamp

Lamp's schermafbeelding

Zo, wat een respons.. dank

Ik heb een redelijk aantal reverbs getest:

- Tsar: super zwaar om te draaien en vrij prijzig
- D16 toraverb: onhandige bediening en ik kan m niet mooi laten klinken. Wel leuk voor bigroom house denk ik. Ooit aangeschaft, gebruik het nooit.
- Valhalla: Shimmer bevalt het meeste. T zijn wel beperkte mogelijkheden, maar voor 50 eu mag je eigenlijk niet klagen.
- RC 24/48: ik ga later dit jaar vast upgraden naar komplete ultimate, hopelijk met nieuwe softwareupdate.
- lexicon: ontzettend duur en voor mij als hobbyist misschien iets te high end
- fabfilter R: Werkt erg intuitief en waarschijnlijk gaat dit hem worden. Wel redelijk prijzig, maar vooralsnog lijkt me dit een reverb waar je nog lang plezier van gaat hebben. Ik ga hem nog even verder testen en hopelijk komt ie binnenkort eens in de aanbieding.
Lamp is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2017, 15:34   #125
deathspell
Vintage lid

Ik zag toevallig dat Waves op dit moment ook flinke kortingen aanbiedt.

http://www.waves.com/plugins#sort:pa...ging:number=20

the skyline was beautiful on fire
all twisted metal stretching upwards
everything washed in a thin orange haze
deathspell is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2017, 15:55   #126
SmartBits
hodie mihi cras tibi

SmartBits's schermafbeelding

Ik zoek nog altijd een goede reverb, maar die komen dus bijna nooit in de aanbieding.
Waves Renaissance Reverb is nu $29,-, niet duur voor een fijne plugin, ik gebruik die best veel.

Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube
SmartBits is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2017, 21:01   #127
Lamp

Lamp's schermafbeelding

Hmm die renaissance ziet er wel hopeloos verouderd uit, maar aan de reviews te lezen is het wel echt een werkpaard. Denk dat ik hier nu even voor ga, dank!
Oud 20 juli 2017, 21:45   #128
VL7
Al vintage van mijzelf

VL7's schermafbeelding

Het moet low budget, top notch, zeker niet hopeloos verouderd maar wel heel goed zijn?
Het is nogal duur hoor om software te ontwikkelen. Zoals ik al eerder opmerkte is een plugin altijd nog veel goedkoper dan een hardware reverb. Als je een goed geluid wil en geen geld wil uitgeven aan een plugin dan kan je ook met je productie in een kerk of een zaal via een microfoon opnemen. Zo werd dat namelijk altijd gedaan voor de wonderdoosjes en plugins er waren. Heb je ook nog eens iets origineels en niet preset 2b die iedereen gebruikt.
VL7 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2017, 01:44   #129
KatieMusic

Altiverb 7 (XL) van Audio Ease is (inderdaad) heel erg mooi, maar helaas ook erg duur. Maar mijn inziens net zo mooi (maar veel goedkoper) is IQ-Reverb (van HOFA). De IR Library van IQ-Reverb is alleen veel kleiner dan die van Altiverb, maar kun je (gratis) uitbreiden met bijv. de Samplicity Bricasti M7 IR Library en de Greg Hopkins IRs.

VintageVerb is voor low-budget een goede keuze, maar haalt (uiteraard) niet de betere prestaties van een (veel) duurdere reverb. Ik gebruik 'm zelf niet.

VintageWarmer2 (PSP Audioware) is in de sale. Normaal: $149,- / bij AudioDeluxe (alleen vandaag / 21 juli nog): $58,49

fabfilter R: Werkt erg intuitief en waarschijnlijk gaat dit hem worden. Wel redelijk prijzig, maar vooralsnog lijkt me dit een reverb waar je nog lang plezier van gaat hebben. Ik ga hem nog even verder testen en hopelijk komt ie binnenkort eens in de aanbieding.
Tot 1 augustus a.s. is er op alle bundles van FabFilter 25% korting. De Pro-R zit in meerdere bundles, maar de (op een na) goedkoopste bundle is de Essentials Bundle en daarmee krijg je naast de reverb ook de equalizer en compressor van FabFilter. De equalizer is no-brainer! De compressor is ook erg goed, maar ik vind deze meer geschikt voor mastering dan voor mixing. De Pro-R heb ik nooit gebruikt om reden dat die (nog) niet in de bundle zat die ik destijds gekocht heb. Ik wil 'm eigenlijk nog steeds een keer gaan proberen.

Hmm die renaissance ziet er wel hopeloos verouderd uit, maar aan de reviews te lezen is het wel echt een werkpaard. Denk dat ik hier nu even voor ga, dank!
De Renaissance Reverb heb ik nooit gebruikt, maar wel de Renaissance Equalizer (van Waves). En dat is ook echt een werkpaard! Maar inderdaad ziet het er allemaal hopeloos verouderd uit. Ik ben sowieso geen fan van Waves, maar de Ren. Eq. is daarop een uitzondering.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2017, 16:14   #130
Lamp

Lamp's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door VL7 Bekijk bericht
Het moet low budget, top notch, zeker niet hopeloos verouderd maar wel heel goed zijn?
Het is nogal duur hoor om software te ontwikkelen. Zoals ik al eerder opmerkte is een plugin altijd nog veel goedkoper dan een hardware reverb. Als je een goed geluid wil en geen geld wil uitgeven aan een plugin dan kan je ook met je productie in een kerk of een zaal via een microfoon opnemen. Zo werd dat namelijk altijd gedaan voor de wonderdoosjes en plugins er waren. Heb je ook nog eens iets origineels en niet preset 2b die iedereen gebruikt.
Voor 29eu zit ik inderdaad teveel te zeuren. Maar dan mag ik toch nog wel mijn mening geven hopelijk Daarentegen is dit wel het discount topic, dus niet geheel verwonderlijk dat er hier en daar wat gierige uitspraken worden gedaan.

Het gaat mij ook in de eerste plaats vooral om het geluid.

En ondanks de lage prijs, vind ik dat je sowieso kritisch mag zijn. De 29 eu had je anders wellicht kunnen opsparen voor een andere reverb.
Oud Gisteren, 10:38   #131
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Tot 10 augustus alle d16 plugins 30% korting met code summer2017!

Citaat:
Summer's heatwave caused our prices to fall. Don't miss the opportunity and get 30% OFF discount on all D16 products between July 20th and August 10th.

Use the SUMMER2017 coupon during the check out at our Online Shop to take advantage of the offer.
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Software » Plug-ins

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten