Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17 juli 2017, 17:13   #241
Gloomer
Vintage lid

Gloomer's schermafbeelding

Hey beste Arjan, bedankt voor deze heerlijke feedback. Blij dat je'm wat kon pruimen.. Soundscapes ja, zo pleeg ik het ook te noemen. Thnx !!
Gloomer is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2017, 17:37   #242
Gloomer
Vintage lid

een nieuwtje :

Gloomer - Bread Shop (Damyx Cameo) / Dark Dance

https://soundcloud.com/gloomer2000/g...op-damyx-cameo

Damyx heeft de melodie gemaakt.. en Gloomer heeft er een track rond gebouwd.. Ik vind hem vet geslaagd, behalve de mastering. Komt omdat Damyx Maximus heeft gebruikt om te masteren, die compressed alles kapot, dus never mind de mastering of de mix, want ik ga het zo laten.

Veel luisterplezier en laat me ajb iets weten wat jullie ervan vinden, thanks in advance, Gloom
Oud 17 juli 2017, 19:03   #243
SlaveoftheWave
Vintage lid

SlaveoftheWave's schermafbeelding

the trons.. t is meer een soundtrack voor een alien sci-fi movie
toffe sounds, creepy maar dat hoort erbij en hele strakke mix
SlaveoftheWave is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2017, 02:33   #244
Gloomer
Vintage lid

Coole feedback Slave, dank je wel om te luisteren en te commenten, apprecieer ik van harte

Nog iemand feedback op Bread Shop ?
Oud 18 juli 2017, 12:50   #245
KSUS
The Syncopath

KSUS's schermafbeelding

Damn Jan.

Bread shop is dik! Zelfs op dit headsetje op kantoor. Slighty 90's

Ook die enriching damage, iets heel anders.. meer mijn ding dat dramatisch achtige. Hoe noem je zoiets? Haha. Vet hoor, hoe lang ben je al bezig? Heb je ook hardware in gebruik?

The only time you should ever look back, is to see how far you've come.
KSUS is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 04:25   #246
Gloomer
Vintage lid

Hey Ksus, dank je wel voor de heerlijke feedback. Ik ben al bezig met muziek maken sinds 2004 met FL-studio 4 nog in de tijd.

Die 90's lees ik graag, want ik maak graag retro, daar liggen mijn roots namelijk, dus dat is een dik compliment.

Ik heb Enriching Damage maar "surrealistic ambient" genoemd, wist er anders geen naam op de plakken.

Thnanks again m8 !!!
Oud 19 juli 2017, 14:45   #247
Kwurqx
Happy synthing

Oorspronkelijk geplaatst door Gloomer Bekijk bericht
een nieuwtje :

Ik vind hem vet geslaagd, behalve de mastering. Komt omdat Damyx Maximus heeft gebruikt om te masteren, die compressed alles kapot, dus never mind de mastering of de mix, want ik ga het zo laten.

Veel luisterplezier en laat me ajb iets weten wat jullie ervan vinden, thanks in advance, Gloom
Toch eens (ver) buiten mijn genre luisteren.

Het eerste wat me opviel is het VOLUME. Even mijn koptelefoon een paar tandjes zachter zetten....

Zoals je zelf aangaf inderdaad flink platgedrukt (door compressie/limiting). Maar ook weer geen "balk met 2 puntjes aan de uiteinden", dus geen "sausage".
De dynamiek is er natuurlijk wel een beetje uit, maar dat hoor ook een beetje bij het "genre".

Maar wat mij betreft heeft de klank dan ook niet geleden onder al die compressie.
Lekkere bassdrum ook. Zeker als hij wat de ruimte heeft, zoals aan het begin van de track.

Over retro (en klassiekers) geproken. Ik hoorde de EMU Emulator II "Shakuhachi" ook nog langskomen in 3e minuut.
Eerst alleen kort het begin (rond 3:25 ergens) , maar daarna ook in zijn volle glorie (rond de 3:45)

Synthmania Famous sounds:
#9. E-mu Emulator II shakuhachi
http://www.synthmania.com/Famous%20Sounds.htm

De andere klassieker: de sirene/het luchtalarm. Hou ik ook wel van. Geeft toch een gevoel van spanning.

Tenslotte mag ook de EMS Vocoder "Cylon Centurion" klank (uit het intro) niet ontbreken in het rijtje klassiek geluiden.

Hieronder wat (italiaans) geexperimenteer met zo'n apparaat. De maker gaat wel even helemaal los met een stukje doebiedoe (even overslaan).
Maar het potentieel van zo'n apparaat is machtig.

Happy synthing

Laatst gewijzigd door Kwurqx; 19 juli 2017 om 15:14
Kwurqx is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 16:53   #248
Gloomer
Vintage lid

Hey, heel sportief van je dat je direct bent langsgekomen, dank je wel man.

Ik heb geluisterd naar die "Shakuhachi", maar dat is hem niet. Het is een sample die ik gekregen heb van een vriend van me.. Maar die lijkt niet echt op Peter Gabriel zijn versie.

Die vocoder komt uit hetzelfde samplepack.. kon ik zelf niet maken.

Nogmaals hartstikke bedankt voor je uitgebreide commentaar, heel erg fijn van je, TOP !
Oud 19 juli 2017, 18:52   #249
Kwurqx
Happy synthing

Hey, heel sportief van je dat je direct bent langsgekomen, dank je wel man.

Ik heb geluisterd naar die "Shakuhachi", maar dat is hem niet. Het is een sample die ik gekregen heb van een vriend van me.. Maar die lijkt niet echt op Peter Gabriel zijn versie.

Die vocoder komt uit hetzelfde samplepack.. kon ik zelf niet maken.

Nogmaals hartstikke bedankt voor je uitgebreide commentaar, heel erg fijn van je, TOP !
Blij toe.

Ik kom voor mijn plezier (sinds een paar weken) op Synthforum. Natuurlijk ook om er wat te "halen". Maar zeker ook om wat te "brengen".

Ik ben al tientallen jaren bezig met elektronische muziek. Als luisteraar en als producent (hobby hoor). In die tijd heel veel kennis en ervaring opgedaan die ik graag deel.

Ik zou het jammer vinden als ik uiteindelijk een negatieve invloed ben/wordt of zelf geen plezier meer beleef aan forum deelname. Dan stap ik er liever weer uit.

Dat zou ik wel jammer vinden, want ik vind het eigenlijk wel leuk om eens een deelnemer op een forum te zijn. Ik was tot nu toe meer gericht op artikelen, interviews, onderzoeken en meer van dat wat drogere, meer technische spul.

Ook ben ik erg van de historie en de waarom vragen. Zowel qua muziek en historie. Zoals de vele eerste keren, ontwikkelingen, uitvindingen en de verhalen er achter. Vandaar dat ik ook een beetje van de anekdotes, de kleine feitje en verhaaltjes ben. En vaak met allerlei voorbeeldjes kom. Zoals recentelijk over de historie/making of van de eveneens beroemde Fairlight CMI ARR1 sample.

En dat Shakahuchi sampletje. Of het nu wel of niet precies dat sampletje is, is niet meteen mijn punt. Iemand is ooit eens op het idee gekomen om dat herkenbare japanse fluit riedeltje te samplen. In een tijd dat samplen nieuw was en apparaten en sample geheugen nog schaars en duur waren. En dat geluidje sloeg om een of andere reden nogal aan. Het is uiteindelijk in veel synthesizers en songs terechtgekomen. Dat vind ik dan weer opvallend en grappig.

Er is sinds de EMU Emulator II medio jaren 80 uitkwam zoveel met dat sampletje en het idee gebeurd. Daar zijn inmiddels vele versies van. Maar vaak herken je nog wel datzelfde "riedeltje". Met dat uithaaltje aan het eind.

Ook een leuk EMU Emulator sample verhaaltje: 19 van Paul Hardcastle (hoewel er ook bronnen zijn die aangeven dat het om een Ensoniq Mirage ging)
https://www.theguardian.com/music/20...e-ken-grunbaum

Samen met The Reflex, flex, flex, flex, flex (Duran Duran) zo'n beetje de eerste hits die de "nieuwe" sample techniek de muziekwereld in hielpen (credits to Nile Rodgers).
(zie Youtube: Duran Duran & Nile Rodgers Reflect on "The Reflex")

Overigens was Peter Gabriel er ook vroeg bij. Hij stond al heel snel in Australie op de stoep bij Peter Vogel en Kim Ryrie , uitvinders van de Fairlight CMI.
http://www.anerd.com/fairlight/fairlightstory.htm

En had daarmee ook een flinke rol in ontwikkeling en ebruik van sample techniek.
http://www.musicradar.com/tuition/te...ampling-604868

Huh, ik dwaal af.

Ik ga er van uit dat je nooit weet wie je publiek precies is. Kunnen mensen zijn waar je (qua muziek productie) alleen maar respect voor kunt hebben. En waar je veel van kunt leren. Maar ook mensen die net de eerste stappen zetten en met beperkte kennis en middelen op pad gaan op hun ontdekkingstocht. Ik schrijf vooral voor die laatste groep.

Kennis en ervaring komen zo vaak net nadat je het nodig had. De wegen zijn lang en vele. Zomaar wat beginnen te frutselen is een lange frustrerende weg. En met een paar gerichte tips ben je al snel een heel stuk geholpen.

Ik heb de waarheid echt niet in pacht en geef slechts mijn mening (en ben vaak lang van stof...).

Laatst gewijzigd door Kwurqx; 19 juli 2017 om 19:15
Oud 20 juli 2017, 07:57   #250
Kwurqx
Happy synthing

Net ook geluisterd naar: Gloomer - Enriching Damage (The Trons & I Mix)

Daar hou ik dan weer wel van. Mooie track.
Oud 20 juli 2017, 11:38   #251
Gloomer
Vintage lid

dank je wel man, ik apprecieer dit van harte.. Fijn dat je'm leuk vindt en bedankt voor de toelichtingen hierboven
Oud 21 juli 2017, 09:49   #252
SmartBits
hodie mihi cras tibi

SmartBits's schermafbeelding

Bread Shop klinkt tof, goeie sounds en inderdaad een mooie '90's vibe. Persoonlijk vind ik dat er nog iets meer afwisseling in zou mogen, iets meer chaos/hak-op-de-tak. Misschien het "sirene"-geluid af en toe juist weglaten, zodat het meer impact heeft als het weer terugkomt. Nu is het voor mijn gevoel iets teveel van het goede en doet het te vaak terugkomen afbreuk aan het feit dat het een heel vet geluid is. Je raakt er iets teveel aan gewend waardoor het sneller verveelt.

Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube
SmartBits is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2017, 20:40   #253
Gloomer
Vintage lid

Hey SmartBits (haha die naam)

Dank je wel voor je bezoekje en de feed.. Maar euh, er komt maar 1x een sirene in voor, dat is op 2.58.. heb je je niet vergist ? Heb je niet die glide-melodie voor ?

'90s vibe, heerlijk om te lezen, daar liggen mijn roots zowat en daar baseer ik mijn muziek op, heerlijk retro.

Thanks again !!!
Oud 22 juli 2017, 10:15   #254
SmartBits
hodie mihi cras tibi

SmartBits's schermafbeelding

Maar euh, er komt maar 1x een sirene in voor, dat is op 2.58.. heb je je niet vergist ? Heb je niet die glide-melodie voor ?
Ah ja, sorry, die bedoelde ik! In de gauwigheid dacht ik dat iemand anders dat geluid ook zo benoemd had...

Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube
SmartBits is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2017, 15:48   #255
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

Dat geluidje dat ook op 1:53 klinkt vind ik minder.
Die juno sound is zeer vet, vooral als die laag is, die hele stijl met breakbeat erbij, mischien iets te veel met die hoge transpose, maar klinkt niet verkeerd,
alleen jammer van dat ene geluidje anders klonk die zwaarder underground.

Die juno kun je vast niet meer poly spelen, anders kon je ook die transpose samen met de lage laten horen,
probeer voor de grap als het mogelijk is nog wat extra ( niet dat er niet genoeg edit in die toon zit!! ) eq sweep over die lage juno sound.

Yo Harrie, daar kun je nog wat van leren.

Zeer vette track, mag iets meer underground en minder mellow, dat is mijn smaak.

808 project : schakelaars binnen voor de toms
https://soundcloud.com/dj-designer/some-fantasy
Designer is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2017, 19:04   #256
rangerofficieel

Gave plaat die Bread Shop, gave melodieŽn en een goede combinatie van sounds. Strak gemixt dus

Gave breakdown ook met die percussie!
rangerofficieel is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2017, 08:25   #257
Gloomer
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Designer Bekijk bericht

Dat geluidje dat ook op 1:53 klinkt vind ik minder.
Die juno sound is zeer vet, vooral als die laag is, die hele stijl met breakbeat erbij, mischien iets te veel met die hoge transpose, maar klinkt niet verkeerd,
alleen jammer van dat ene geluidje anders klonk die zwaarder underground.

Die juno kun je vast niet meer poly spelen, anders kon je ook die transpose samen met de lage laten horen,
probeer voor de grap als het mogelijk is nog wat extra ( niet dat er niet genoeg edit in die toon zit!! ) eq sweep over die lage juno sound.

Yo Harrie, daar kun je nog wat van leren.

Zeer vette track, mag iets meer underground en minder mellow, dat is mijn smaak.
Hey Designer, dank je wel voor je super feedback.. Dt Juno-geluidje komt voort uit FL-studio's Sytrus. Ik ga er helaas niets meer aan veranderen.. Thanks again, betekent veel voor me !
Oud 23 juli 2017, 08:26   #258
Gloomer
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door rangerofficieel Bekijk bericht
Gave plaat die Bread Shop, gave melodieŽn en een goede combinatie van sounds. Strak gemixt dus

Gave breakdown ook met die percussie!
Cool cool, thanks Ranger, jouw plaat mocht er ook gerust zijn hoor ! Bedankt nogmaals !
Oud 25 juli 2017, 08:14   #259
Gloomer
Vintage lid

Gloomer - Burned Desire / Chaotic EDM, Dance

Weer een nieuwtje, redelijk chaotisch weer, maar daar hou ik van.. Hoop dat jullie hem ook kunnen pruimen

https://soundcloud.com/gloomer2000/g...-burned-desire

Bedankt alvast op voorhand.

Cheers, Gloom !
Oud 25 juli 2017, 12:17   #260
Robi

Robi's schermafbeelding

Zit erg goed in elkaar toch wel.
Het begin is wat bijzonder, maar alles valt uiteindelijk goed op zijn plek!
Robi is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten