Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 2 februari 2004, 22:10   #1
Pim
Synthgod

Pim's schermafbeelding

Zeg het maar...
Stel, (ik zeg: 'stel'...) ik begin een winkel in synthesizers, welke synths (hard- en softsynths) wil je dan zien/horen?
(wees niet bescheiden, broeders!)

That synthesizer looks like a computer out of some grade B scifi movie from the 50's. The number of knobs is ridiculous! If you know what everything does, maybe you could fly a jetliner, too.

https://soundcloud.com/pucks-recordings
Pim is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2004, 23:29   #2
Hover
Vintage lid

Hover's schermafbeelding

Ik doe niet moeilijk, als er maar een Yamaha CS-80 staat . Die heb ik nog nooit onder de vingers gehad.
Hover is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2004, 00:01   #3
6 trak
?ILLEGAL QUANTITY ERROR

6 trak's schermafbeelding

erm... een 9090... idd, zo een die eraz heeft gefixed vandaag...
6 trak is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2004, 00:25   #4
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Betaalbare analoogjes graag.

Nieuwe EMS Synthi AKS'en enzo voor 2500 euro ofzo,

Analoge effecten lijken me ook geinig.
Goeie midi-controllers ook trouwens.
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2004, 00:59   #5
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Zeker een paar demo-modelletjes van Analogue Solutions en meneer MacBeth. Het eigenlijke nieuw-in-doos bestellen kan dan gerust wel later gebeuren, maar zo laat je mensen ook eens kennis maken met het echte analoge geweld in plaats van ze alleen maar te laten smelten over DSP's . Gelijk een paar bescheiden effectbakjes achter die dingen haken; delay en reverb maakt het geluid leuker, en dan kun je je wat beter voorstellen hoe 't in -jouw- mix gaat klinken.

Een Neuron en een Andromeda, ook (goh, wat een toeval!). Misschien een stuk van de muur van de winkel wijden aan een soort grote family-tree van synths? Of nog beter, gewoon een beamer neerhangen die visualisaties geeft van wat er in de winkel aan herrie gemaakt wordt . En anders een volledig diagram van subtractieve synthese, en wat de knopjes doen. Moet toch wel te fixen zijn met MM Flash.

Draaitafels! En daarachter gelijk live-effectgear. Kaosspads, AirFX's, Ineko's en een Sherman 2, misschien een Micromodular met allemaal input-presets. Ertussen een MPC-1000 of zo, of anders een MC-909 en een RS-7000 met een selectie recent materiaal (let wel, hoeft niet 't nieuwste van het nieuwste te zijn, maar iig niks van voor 2000 of zo). Die dingen doen op zichzelf niets, en als je nou 1 plaatje opzet kun je een deejay gelijk met het gearjayen kennis laten maken, en de rest met de effecten van outboard filters en zo. Mixertje met BPM-matching erbij en dan iets dat 't klokje overal naar toe tikt zodat de grooveboxes altijd gelijk lopen. Werelds toch?

Wat softsynths betreft - dan wel zo opgesteld dat ze gelijk met controllers gebruikt kunnen worden, en een mooie slider/knoppenbak erbij. Stukken leuker dan oeverloos met een muis liggen te sleuren als je de materie niet kent. Misschien voor de vorm een Nord Modular rack met een bescheiden 49-key controller eraan en een iMacje voor de editor.

Tja, aan hoeveel vierkante meters moeten we denken?

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2004, 07:09   #6
Danny
Geluidshobbyist anno 1967

Danny's schermafbeelding

Waldorf Q+
Andromeda
Motif ES 7
Kurzweil K2661
Virus
Nordlead
RS7000
MC909

Werktuigen: Alles wat ik nodig heb
Danny is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2004, 07:31   #7
gemmetje
de ideale schoonzoon

gemmetje's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Yoozer

Wat softsynths betreft - dan wel zo opgesteld dat ze gelijk met controllers gebruikt kunnen worden, en een mooie slider/knoppenbak erbij. Stukken leuker dan oeverloos met een muis liggen te sleuren als je de materie niet kent. Misschien voor de vorm een Nord Modular rack met een bescheiden 49-key controller eraan en een iMacje voor de editor.

Dit zou ik dus inderdaad graag willen zien in een winkel. Softsynths in een opstelling dat ze ook grondig aan de tand te voelen zijn, net zoals dit op de meeste plaatsen mogelijk is met hardware.

Ik persoonlijk zou graag wat Clavia's willen kunnen testen, dus zet die er ook maar een paar neer

Nu zie je vaak bij winkels dat synth's wel uit te testen zijn, maar niet in combi met andere gear, zoals fx. Beetje vreemd imo, omdat geen hond z'n versgekochte synth thuis alleen gebruikt, zonder andere gear.
Alles zo in je winkel neerzetten dat alles flexibel te patchen is, is dus ook een zegen.
gemmetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2004, 08:37   #8
Bass
Gedeactiveerd account

Bass's schermafbeelding

Hmm...GEEN softsynths uberhaupt...tenminste niet in dezelfde ruimte maar flink ver weg...

Misschien naast de gangbare modellen ook wat vreemde items zoals Casio PT's en SK's...

Geen 'Romplers' of veredelde keyboards zoals Roland Fantoms en Korg Tritons...

En in principe alles permanent aangesloten op een grote mixer en in bv. hoefijzer-vorm zodat je alles gewoon uit kan proberen want er is niets erger dan een apparaat te willen horen wat eerst nog aangesloten moet worden...
Bass is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2004, 11:19   #9
Fatar
Drum Pad?

Fatar's schermafbeelding

ik denk zowieso dat je zelf wel een goede achtergrond hebt Pim, dus je weet het denk zelf wel wat mensen hier leuk vinden. ik denk persoonlijk gewoon aan synth's die wat bijzonders leveren en niet een massa produkt (al is volgens mijn bijna alles dat eigenlijk). verder zou ik graag een goede service willen. ik heb laats en peter verspuy en feedback gebeld over iets en nog steeds geen flikker gehoord. ik bestel nu ook gewoon bij thomann.de want het maakt toch geen worst uit en het is daar nog goedkoper ook nog.
Fatar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2004, 10:35   #10
andy2138

andy2138's schermafbeelding

Om te beginnen alle Alesissen, maar daar hoef ik je waarschijnlijk niet van te hoeven overtuigen Benieuwd ook hoe de opvolgers van de QS-serie gaan worden als het ontwerpteam van de Andromeda en Ion zich hiertoe zetten.

Verder de Korg Triton. Lijkt beschaaft, blijkt een beest ben ik intussen achter.

Yamaha's klinken mooi, alleen ben ik niet zo overtuigd van de gebruikersvriendelijkheid van workstation-dingen. De S-series dan maar, met name de S80 en 90.

Ben zolangzamerhand ook benieuwd hoe de Waldorf MicroQ klinkt en werkt
andy2138 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2004, 10:51   #11
fuse
Vintage lid

fuse's schermafbeelding

Denk je dat er uberhaupt in .nl (of benelux) er nog behoefte is aan een winkel?

Het is in duitsland vaak goedkoper en dan nog denk je dat je concurrenten in nederland bij zullen zijn met nog een concurrent? Om maar de diverse vertegenwoordigers te spreken die je ook behoorlijk kunnen tegenwerken.

En de topmodellen in je winkel te hebben staan is best wel duur dus zul je veel omzet moeten draaien of de prijs toch iets omhoog doen. En de nederlanders zijn gewoon cheapo's. Dus zul je het moeten hebben van de goede service.

Niet dat ik je er vanaf wil praten maar het lijkt me heel moeilijk.

Maar een hoekje met fijne midicontrollers en een verzameling softsynths lijkt me niet verkeerd.
fuse is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2004, 14:13   #12
dione
hardkoor

dione's schermafbeelding

Alles......

Maar het zou wel leuk zijn als d'r een winkel was die veel van de oudere analoge synths demoklaar had staan,met als vergelijkingsmateriaal alle va's van tegenwoordig.....en dan allemaal op 1 grote mengtafel aangesloten,zodat direct vergelijken mogelijk is....

http://www.djdione.nl
dione is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2004, 15:28   #13
ALBINO SCORPION
sixfilth

ALBINO SCORPION's schermafbeelding

memorymoog wil ik nog wel eens een keer betasten....

en wat modulaire bakken, waar ik me kwa leesstof aardig in aan het verdiepen ben maar bespelen moet nog een volgende zijn....

STRAIGHT OUTA BETA!

SIXFILTH
ALBINO SCORPION is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2004, 15:38   #14
ikke
Vintage lid

ikke's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door dione
Alles......

Maar het zou wel leuk zijn als d'r een winkel was die veel van de oudere analoge synths demoklaar had staan,met als vergelijkingsmateriaal alle va's van tegenwoordig.....en dan allemaal op 1 grote mengtafel aangesloten,zodat direct vergelijken mogelijk is....
Hehe, en dan in Duitsland bestellen..
ikke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2004, 17:10   #15
Zoidsity
如果你这样说

Zoidsity's schermafbeelding

Alesis, Access, Clavia, Elektron, JoMoX, etc. De 'minder' standaard merken die je in elke zaak al tegen komt.

Uiteraard goeie service, goedkoop en op 100 tot max. 200 meter van m'n huis..

Loop je met plannen rond? Zou gaaf zijn!

Thirty thousand feet above the earth, it's a beautiful thing..

I just like to sit in the dark and watch all the pretty lights blink and glow..

therapie
Zoidsity is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2004, 18:39   #16
ISPdeRuiter
Woestijnomroeper

ISPdeRuiter's schermafbeelding

Kurt Weill
Ik zeg maar zo ik zeg maar niks. Ja, die dus & dan graag alle modellen.
Ga eens met Lars Karstensen praten als je toch een nieuwe kwaliteits-
zaak begint.

Met de meeste hoogachting,
ISPdeRuiter

Vernietig 't ongeluk : begin bij jezelf.
ISPdeRuiter is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2004, 19:25   #17
Cisco
advancedtechnoresearch

Cisco's schermafbeelding

Oude en onbekende modulaire systemen!
Cisco is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2004, 10:29   #18
marcuuu
Vintage lid

marcuuu's schermafbeelding

Nieuwe synthi,s
marcuuu is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2004, 11:07   #19
cloudman
ex nihilo creatum ens

cloudman's schermafbeelding

sidstation,
machinedrum,
paar simpele korg synthjes,
een hoek met (eventueel tweedehands) zeldzame analoge modulaire systemen,
dus ook een paar niet alledaagse dingen waar sommigen echt naar op zoek zijn. kan je bijvoorbeeld nog ergens echt zeldzame overhypte dingen strikken, dan zou dat zeer interessant zijn denk ik.
een korg ea1 kun je overal kopen. een tr 808 niet.

hmm, de haalbaarheid van dit idee is natuurlijk wel zeer laag, maar goed twas een ideetje

softsynths? die sid vsti emulator (of iets in die aard), de superwave p8?

anywayz,

veel fun met het brainstormen!

greetz

cloudy
cloudman is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2004, 16:25   #20
ironfreq
You're the man now, dog!

ironfreq's schermafbeelding

Idd vooral een winkel met wat onbekendere kleine merken als MFB, MacBeth Studio Systems, MAM (tegenwoordig Terratec Sine geloof ik), Elektron, etc. Modulair geweld van Doepfer (oh wat zou ik daar graag eens mee willen klooien...) en van die andere leveranciers van modulaire synths.

Maar het lijkt me inderdaad in deze tijd ongelooflijk moeilijk om een dergelijke 'alternatieve' synthshop op te zetten. Desalniettemin wil ik natuurlijk niets uit je hoofd praten

Gearlist: Yamaha CS1x, RED Sound DarkStar, Novation Nova, Roland JV1010, MacBeth M3X, Elektron Machinedrum, MAM SQ16, MFB Kult, Phonic MM122, Behringer Virtualizer Pro DSP2024p
ironfreq is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [synths, muziek, etc.]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten