Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 9 juli 2017, 14:04   #121
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Bericht door een moderator:
Dat de zomer traditioneel de tijd van herhalingen is mag als bekend worden verondersteld, maar ik zou toch voor willen stellen de focus toch weer op de MKIIs te richten aangezien deze discussie nu inmiddels al 3 keer een complete cirkel heeft gemaakt en hem opnieuw voeren waarschijnlijk niet zal leiden tot nieuwe inzichten. Dank u
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2017, 14:30   #122
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Eens, wel een interessant punt wat er nu ligt echter, wat gaat er gebeuren met OB, en hoe gaat zich dat verhouden tot de MK1 en MK2 machines. Geef helemaal toe, dan weten we pas echt hoe het zal gaan in de toekomst. Goed punt ook van Acidfever, we weten helemaal niet of mk2 de latency gaat oplossen. Dat ik in het negatieve kamp zit qua verwachting is wel duidelijk, mocht ik ongelijk hebben zal ik de eerste zijn waarbij de slingers en toeters en vlaggen uit gaan.

prairie doggin'
154 is nu online   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2017, 14:34   #123
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Ja, er worden ook zeker dingen gezegd die hout snijden - maar het komt de leesbaarheid ten goede als we wat minder in herhalingen vervallen. Wat betreft MKII is het inderdaad afwachten en ik zou ook pas tot aanschaf overgaan als door derden is bevestigd dat bepaalde functionaliteit aan boord is en naar behoren werkt in plaats van af te gaan op een feature die ze mogelijk een keer implementeren als het lukt in de toekomst. Altijd kopen op wat iets kan en niet op wat het ooit misschien kan. Een enthousiaste ontwikkelaar of product manager praat zo zijn mond voorbij en doet beloftes die nooit waargemaakt kunnen worden. Hebben we al vaak zat zien gebeuren.
Oud 9 juli 2017, 14:35   #124
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Maar moeten we dan ook de Digitakt laten liggen als we OB en individuele outs willen? Waar ligt de grens... suggestie en toekomstvoorspellingen is wel echt Elektron's marketingmachine en vaak ook komt het wel goed.

prairie doggin'
Oud 9 juli 2017, 14:59   #125
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Dat moet ieder voor zich afwegen, maar ik zou daar dan inderdaad mee wachten als ik dat een belangrijke/cruciale feature zou vinden.
Oud 9 juli 2017, 16:13   #126
MSDOS
Vintage lid

MSDOS's schermafbeelding

Nogmaals geef ik 154 gelijk betreft Overbridge.

Zelf gebruik ik geen Overbridge maar bij een demo van Cenk en gesprekken met Elektron Staff blijkt tussen neus en lippen door dat ze een mixer zoals Roland MX-1 bijzonder interessant vinden. Zodra die opkomt dagen wil ik het nog wel zien betreft support MK1...
MSDOS is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2017, 18:06   #127
Cornerman
Vintage lid

Ik moet zeggen dat ik de MKI versie mooier vind qua looks. Dat grijze vind ik niks.
Cornerman is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2017, 19:18   #128
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cornerman Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik de MKI versie mooier vind qua looks. Dat grijze vind ik niks.
Ja precies. Rubber is klote. Vooral als je een goeie zuurtegraad in je flikker hebt, wat nogal voor kan komen in de dance scene

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2017, 19:19   #129
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

En Overbrug, de sporen los in Logic krijgen is nogal klote. Vooral de latency is helemaal ruk. Ik doe ze wel analoog via m'n Motu, werkt vele malen beter. De VST om te editen is dan wel weer handig.

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2017, 20:00   #130
KatieMusic

Wat betreft klankopwekking (de analoge drum synthese van de AR?) las ik ergens dat deze bij de Analog Rytm mk2 herzien zou zijn. Ik ben daarom benieuwd of de mk2 anders / beter klinkt dan de mk1.

Oorspronkelijk geplaatst door djazid Bekijk bericht
Klinkt erg als mpc live.
Klopt helemaal, maar dan wel met het 10.1 inch kantelscherm van de MPC X

Oorspronkelijk geplaatst door 154 Bekijk bericht
Maar moeten we dan ook de Digitakt laten liggen als we OB en individuele outs willen? Waar ligt de grens... suggestie en toekomstvoorspellingen is wel echt Elektron's marketingmachine en vaak ook komt het wel goed.
Ja, maar dan niet klagen als het tˇšh niet goed komt. En dat gebeurt maar al te vaak. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen!
En marketeers (met hun vlotte prietpraat) kun je veelal beter met een korreltje zout nemen vind ik.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2017, 20:04   #131
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Ik ga zeker geen Digitakt aanschaffen, les geleerd, zit ik over twee jaar naar een mk3 te kijken die wel overbridge heeft.

prairie doggin'
Oud 9 juli 2017, 21:06   #132
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
Al die zaken die je noemt staan niet op de site/doos. Sample management is bijvoorbeeld iets wat verkeerd ge´nterpreteerd is, het ging om sample management binnen de ar en niet import vanuit pc/Mac. Zelfde met pattern editor. Het ging hier om je DAW te gebruiken als sequencer, wat ook gewoon werkt.
Wou hier helaas toch even op terug komen, hier een schermprint uit de officiele nieuwsbrief van Elektron uit April 2015. Ja, ik wacht al even op wat zaken. Dit zou dec 2015 af zijn
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_0304.jpg‎
Bekeken: 74
Grootte:  44,5 KB
ID: 116687  

prairie doggin'
Oud 9 juli 2017, 21:29   #133
Kneelz
Reuzebonk

Kneelz's schermafbeelding

Ik vind ze maar lelijk...
Qua Rytm wel jammer dat ik de sampling features nu mis in de mk1.
Voor de keys zie ik geen mk2 dus die mis ik sws niet.

Zolang de mk1's up to date gehouden worden vind ik het wel goed zo.

Torrent compleet...
Kneelz is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2017, 22:10   #134
djazid

djazid's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door 154 Bekijk bericht
Wou hier helaas toch even op terug komen, hier een schermprint uit de officiele nieuwsbrief van Elektron uit April 2015. Ja, ik wacht al even op wat zaken. Dit zou dec 2015 af zijn
Hehe, denk dat het 'And much more to come in the future...' het echt afmaakt.
djazid is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2017, 22:42   #135
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Synthesizers krijgen steeds met het zelfde te maken als computerspellen. Je moet gewoon net zo lang wachten tot de bugs er uit zijn gehaald voordat je het koopt, if ever. Het wordt gewoon standaard de markt opgerost met een berg bugs die later wel opgelost worden. Of niet.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2017, 00:07   #136
djazid

djazid's schermafbeelding

Ja, erg lang wachten
djazid is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2017, 08:24   #137
Furious5
..no need to act ill

Furious5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bikkel Bekijk bericht
Synthesizers krijgen steeds met het zelfde te maken als computerspellen. Je moet gewoon net zo lang wachten tot de bugs er uit zijn gehaald voordat je het koopt, if ever. Het wordt gewoon standaard de markt opgerost met een berg bugs die later wel opgelost worden. Of niet.

Ik denk dat dat te maken heeft met het moeten scoren via internet. In deze tijd is het is echt een race om clicks, views, publiciteit. Aanwezig moeten zijn op Youtube, Instagram, Twitter. Berichtgeving zo snel mogelijk de deur uit doen, snel iets publiceren in navolging van de concurentie. Vervolgens heb je mensen die zichzelf op lopen te fokken om iets te kopen voordat het product zelfs maar op de markt is. Die de hele dag maar demo filmpjes zitten te kijken willen dat iets zo snel mogelijk te koop is.
Bedrijven gaan mee in de hype en brengen maar snel iets uit dat eigenlijk nog niet af is, maar anders denken ze kopers kwijt te raken...

Maar kopers kopen tegenwoordig ook van alles zonder iets getest te hebben zoals je vroeger deed in winkels... vertrouwen blind op wat fabrikanten beloven en eindigen als beta testers...

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'
Furious5 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2017, 08:59   #138
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Ach, zo erg is het toch ook weer niet? Ik heb aardig wat nieuwe dingen gehad en het meeste werkt prima 'uit de doos', met updates die over het algemeen kleine dingetjes fixen die vroeger gewoon waren blijven zitten en vaak nieuwe features toevoegen ook. Updaten is vaak niet eens noodzakelijk. En ik kan me van vruuuuuger ook nog wel herinneren dat je nieuwe EPROMs op moest laten sturen als er problemen waren, zoals bijvoorbeeld bij de Yamaha RM1x of Jomox Airbase 99. Kon je lekker lang wachten en vaak nog betalen ook. Als ze al leverbaar waren.
Oud 10 juli 2017, 09:27   #139
mossie23

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
En ik kan me van vruuuuuger ook nog wel herinneren dat je nieuwe EPROMs op moest laten sturen als er problemen waren, zoals bijvoorbeeld bij de Yamaha RM1x of Jomox Airbase 99.
En dat is denk ik ook waarom fabrikanten vruuuuuger apparaten echt goed doorlichtten voordat ze ze op de markt brachten. Aan puur analoog valt nou eenmaal niet meer zoveel te veranderen als het eenmaal de fabriek verlaten heeft. Computergestuurd analoog (zoals bv. Oberheim Matrix1000) is al iets makkelijker te wijzigen met een EEPROM opsturen, maar nog steeds niet heel makkelijk. Die apparaten van Elektron zijn voor een groot gedeelte gewoon een computer met een dedicated interface. Dus dan is het als fabrikant veel verleidelijker om te denken dat je van alles en nog wat wel met software updates kunt fixen. En op beloftes apparaten kunt verkopen.

154 had het over de computer uit de studio houden om niet meegevoerd te worden in die oneindige software update cycles. Helemaal mee eens. Maar met Elektron (en veel andere digitale gear) haal je dat allemaal weer in huis. Als Elektron drumcomputer is een Elektron MD is misschien nog wel de beste aanschaf, dan weet je precies wat je in huis haalt. Bij de Rytm mk2 zou ik minmaal op versie 2.1 wachten, net zoals je dat met software doet.
mossie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2017, 11:10   #140
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Voordeel is natuurlijk weer dat er later ook nieuwe functies toegevoegd kunnen worden die je anders nooit zou krijgen, dus alles hep zijn voors en tegens. Belangrijkste les in dit geval lijkt toch verwachtingsmanagement aan zowel de kant van de gebruiker als aanbieder.
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten