Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 7 juli 2017, 12:05   #61
idm
Vintage lid

Eeehhh, zo werkt productontwikkeling dus niet. De naam zegt het al: product - ontwikkeling
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 12:06   #62
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

En normaals, de Overbridge machines worden niet enkel voor achteraf multitracken verkocht en geadverteerd. Maar gewoon met audio over usb.

prairie doggin'
154 is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 12:06   #63
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

als je een produkt verkoopt met problemen die je niet op kunt lossen en dat doe je met een totaal nieuwe versie laat je de klanten met een oude machine in de kou staan.

prairie doggin'
Oud 7 juli 2017, 12:07   #64
Krek
Huh!?

Krek's schermafbeelding

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk vind dat Elektron de meest inspirerende machines maakt. Elektron heeft ervoor gezorgd dat ik me ging intereseren in synthese. Tuurlijk zijn er altijd dingen die minder zijn, maar dat is ook persoonlijk. Wat gebruik je wel, wat gebruik je niet. Je kan geen perfecte machine verwachten met zoveel meningen en zoveel ideeen. Ik persoonlijk gebruik overbridge nauwelijks (alleen een beetje multitracken) en kan prima overweg met het kleine schermpje op de machines zelf.
Elektron vergaart ook steeds meer ervaring en kennis en er zijn nieuwe materialen voorhanden. Dus nieuwe machines... Waar ik het wel mee eens bent is dat de mk1's en mk'2 te weinig verschillen hebben om te willen upgraden en dat vind ik persoonlijk weer prettig :-)

Ik heb nu een beetje kunnen wennen aan het mk2 idee en ik houd het voorlopig bij de MK1,s ik heb echt een hoop lol met deze machines!

Edit: ik vind de prijs van de mk2's overigens wel absurd...
Krek is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 12:10   #65
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Als je niet met overbridge werkt is er weinig aan de hand. Maar Overbridge is wel een groot deel van hun verkoopverhaal. En de problemen ermee zijn legio, en worden dus nu in een hardware upgrade aangepakt. Jammer voor de mk1 klanten die een behoorlijk nieuwe en dure machine hebben gekocht, maar waar we mee adverteren dat kan eigenlijk pas met een nieuwe machine.

prairie doggin'
Oud 7 juli 2017, 12:16   #66
djazid

djazid's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door 154 Bekijk bericht
Het is verkocht als gewoon werkend, audio via usb en dat is gewoon niet waar als je het over de mk1 serie hebt. Los van de sporadische zwieper in de audio die ik steeds uit sessies moet knippen, een bekend probleem, kan je dus gewoon niet inspelen als je de audio via usb gebruikt. Dat lijkt me toch echt de bedoeling van instrumenten waar toetsen en pads op zitten. En zo wordt de boel ook verkocht..
Denk je dat het probleem met deze versie is opgelost ? Ik zie in de changelog niet echt duidelijk staan dat het verholpen is...
Misschien is dit dan toch alleen maar een mk 1.1
djazid is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 12:25   #67
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Dat die 30ms lager zal zijn in de MKII reeks is een aanname. Meer bandbreedte garandeert geen lagere latency. Het zou kunnen maar het hoeft niet...
Nogmaals, voor mij werkt het prima dus ik voel me alles behalve beetgenomen. Overbridge werkt voor mij zoals ik had verwacht.

Wel lame vind ik het extra moeten betalen voor overbridge premium (en dat ook nog eens per apparaat). Dat vind ik een forse fout van ze.

"He has Van Gogh's ear for music."

Laatst gewijzigd door Acidfever; 7 juli 2017 om 12:39
Acidfever is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 12:32   #68
idm
Vintage lid

Beter dan het inclusief verkopen en daardoor de boxen duurder re moeten maken. Het is precies omgekeerd.
Oud 7 juli 2017, 12:34   #69
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Nou, nu zijn de boxen duurder geworden EN moet je daar bovenop nog een keer voor Overbridge betalen, toch?

Lijkt dat Elektron het Apple business model omarmt.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 12:34   #70
Marc
Guru Meditation

Marc's schermafbeelding

Ik heb me nooit echt verdiept in het hele 'overbridge verhaal' ,maar kwam het hele overbridge idee niet pas een aantal jaar na de release van de analogs? Ik heb het zelf altijd ervaren als een 'extra' in plaats van verkoopverhaal.

Dat ze er veel tijd in hebben zitten is wel duidelijk en om het werkend te houden met al die computer updates blijf je bezig om het werkend te houden en dat kost geld.. Mag aannemen dat ze het straks met betalende klanten ook voor iedereen echt werkend houden.

Zelf heb ik Elektrons gekocht om juist niet achter de computer te hoeven zitten, maar toen ik overbridge een keer heb gebruikt om iets te multitracken werkte dat prima, maar voor veel mensen werkt het voor geen meter
Marc is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 12:42   #71
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Bij mij werkte Overbridge wel goed, al gebruikte is voornamelijk de stereobus ipv alle losse tracks afzonderlijk. Merkte ook niet veel van latency, maar ik ben dan ook geen vingerdrummer.
Oud 7 juli 2017, 12:48   #72
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
Nou, nu zijn de boxen duurder geworden EN moet je daar bovenop nog een keer voor Overbridge betalen, toch?

Lijkt dat Elektron het Apple business model omarmt.
Haha, ze zijn duurder ja, trouwens dat valt best mee. De hardware is ook wel duurder, zo lijkt het. Ze zouden nóg duurder zijn als je overbridge er bij zou krijgen. Niet iedereen gebruikt het, dus prima idee. Ik ben alleen wel erg verbaasd dat je per machine de license moet kopen. Slimmer was geweest om het bij een universele aankoop te houden. Bedoel, je mag toch blij zijn dat iemand meerdere producten van je koopt..
Oud 7 juli 2017, 13:25   #73
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Ja, apart betalen voor Overbridge vind ik ook niet gek, maar per apparaat is wel een beetje ... klantje pesten. Aan de andere kant vergt ieder apparaat natuurlijk zijn eigen versie/software dus het kost ook per apparaat extra geld om te maken dus in die zin is het misschien niet zo gek.
Oud 7 juli 2017, 13:43   #74
idm
Vintage lid

True, anders hadden ze mogelijk OB duurder moeten maken om alles te dekken . Dus eigenlijk prima allemaal haha
Oud 7 juli 2017, 17:12   #75
tjebbestorm
Storm op de maan

tjebbestorm's schermafbeelding

Zeg die tweedehands prijzen die mensen voor de mkI versies vragen is immers veel te hoog,+
En dan ook de vele bullshit verhaaltjes gaan nu overal de ronde mp etc,(net zo slecht als elektron) zolang ze hun spul voor de hoogste prijs maar door kunnen verkopen met verslavend oog op de MKII
dus zit iedereen snor, ik ben nu al 3x keer sort of genaaid door elektron ( met mkI alle rond 1500- naar mkII gelul ) ik zeg 500 euro voor een rythm of a4 tweedehands net als mnm md mkI is geen 800 of gaan we ervoor zorgen dat de mkII tweedehands op 1200 blijft kwa waarde, belachelijk.
ben erg blij met de Octatrack, Machinedrum en Analog keys alle MKI doet wat het moet doen. buiten de bugs om
de rest kan aan me reet roesten , Iedereen zit alleen maar op ze centen te kijken, Niet wat het doet , Zie hier dan ook geen liefde voor een apparaat of een verslaving, Maar een uiting van mensen die liever hadden gehad dat het een meerwaarde van een Moog zou krijgen. Zodat ze m kunnen door verpatsen aan een of andere loser die het ervoor overheeft. Sorry jongens die vlag gaat niet op voor elektron, En degene die de hoofdprijs heeft betaald voor de producten zoals ik weten dat allang , het is jammer maar eenmaal een feit elektron misleid je door je te laten denken dat je ergens in investeert voor de toekomst ( en hun maar denken stomme kut hippies kopen ook alles )
tjebbestorm is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 17:13   #76
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

350 euro!

prairie doggin'
Oud 7 juli 2017, 17:15   #77
tjebbestorm
Storm op de maan

350 euro!
Nog beter !
Oud 7 juli 2017, 17:16   #78
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Wanneer mag ik hem op komen halen?

prairie doggin'
Oud 7 juli 2017, 17:23   #79
tjebbestorm
Storm op de maan

Wanneer mag ik hem op komen halen?
als ik dood ben! das pak m weg 40 jaar dan vind t ik die 350 een goede deal

maar serieus mk1 mnm md ligt rond 400 -500 dus waar gaat volgens jou de waarde dan liggen voor de nieuw afgedankte mkl ?
Oud 7 juli 2017, 17:24   #80
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

dat klinkt dan weer wat onhandig...

prairie doggin'
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie: