Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 6 juli 2017, 16:33   #21
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Gelukkig heb ik op tijd al het Elektron spul verkocht voor normale prijzen, ik vermoedde al zoiets na de Heat.

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 16:34   #22
mossie23

Ik heb nooit een Rytm gehad, maar wel een paar keer eentje een weekje geleend. Ik moet zeggen dat ik het nooit een af product heb gevonden. Alleen die pads al, kom op zeg. Volgens mij zijn de pads op een Nanopad nog beter. Tuurlijk, je kunt daar omheen werken, maar het zegt toch wel iets voor mijn gevoel. De moeite om samples er in te krijgen, etc. Mij niet gezien. Dat er ooit een upgrade zou zijn, had ik al verwacht. Rytm 2 is eigenlijk wat 1 had moeten zijn. Jammer dat er geen MIDI out op zit (toch?). Dat had hem wat mij betreft af gemaakt.
mossie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 16:36   #23
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Dat is ook weer wat overdreven, maar dat dit de mk1 had moeten zijn ben ik met je eens.

prairie doggin'
154 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 16:39   #24
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

en midi zal er nooit op komen, de interne sequencer is ook geen midi

prairie doggin'
Oud 6 juli 2017, 16:40   #25
mossie23

Oorspronkelijk geplaatst door 154 Bekijk bericht
en midi zal er nooit op komen, de interne sequencer is ook geen midi
MD heeft wel MIDI out toch? Of werkt die anders?
Oud 6 juli 2017, 16:40   #26
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Ik vond de MK1 een prima apparaat, al vond ik de pads inderdaad niet heel geweldig. Ik heb hem uiteindelijk weggedaan omdat het niet echt in mijn workflow paste en niet zo heel veel toevoegde, maar niet omdat ik het gevoel had dat hij niet 'af' zou zijn.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 16:43   #27
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

MD heeft een midi sequencer aan boord. En inderdaad de MK1 is niet slecht, integendeel, maar Overbridge werkt gewoon niet, en dat zou wel moeten want zo is hij wel aan mij verkocht. En dat ligt echt aan de hardware, dat lijkt me wel duidelijk.

Pads zijn niet ideaal, maar daar had ik mee kunnen leven. OB echter is zo de kern van de AR dat ik daar echt meer moeite mee heb.

prairie doggin'
Oud 6 juli 2017, 16:44   #28
mossie23

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
Ik vond de MK1 een prima apparaat, al vond ik de pads inderdaad niet heel geweldig. Ik heb hem uiteindelijk weggedaan omdat het niet echt in mijn workflow paste en niet zo heel veel toevoegde, maar niet omdat ik het gevoel had dat hij niet 'af' zou zijn.
Of 'niet af' te sterk is kunnen we het over hebben, maar dat je bv. zo moeilijk samples in een sampler krijgt (van 1300+ euro), dat hebben andere bedrijven toch veel beter opgelost? (ik denk aan de Electribes, maar die heb ik nooit gehad, dus kan zijn dat ik ernaast zit)
Oud 6 juli 2017, 16:45   #29
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Ik heb met SDS Drop echt nul moeite ermee, zeker ook als Strom meedoet. Zo van mn iPad op de Rytm. En anders sleep ik het gewoon richting de pad die ik wil en klaar.

prairie doggin'
Oud 6 juli 2017, 16:47   #30
mossie23

MD heeft een midi sequencer aan boord. En inderdaad de MK1 is niet slecht, integendeel, maar Overbridge werkt gewoon niet, en dat zou wel moeten want zo is hij wel aan mij verkocht. En dat ligt echt aan de hardware, dat lijkt me wel duidelijk.

Pads zijn niet ideaal, maar daar had ik mee kunnen leven. OB echter is zo de kern van de AR dat ik daar echt meer moeite mee heb.
Is de AR sequencer fijner, oid?

Volgens mij was de Rytm eerder dan OB, toch? Kan zijn dat ze zich vergist hebben in hoe goed het zou werken. Mk2 is waarschijnlijk gemaakt zodat hij ook goed met het al bestaande OB werkt.
Oud 6 juli 2017, 16:48   #31
mossie23

Ik heb met SDS Drop echt nul moeite ermee, zeker ook als Strom meedoet. Zo van mn iPad op de Rytm. En anders sleep ik het gewoon richting de pad die ik wil en klaar.
Ik doe geen touchscreens. Gaat het tegenwoordig ook beter via een PC?
Oud 6 juli 2017, 16:48   #32
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Nee AR is met Overbridge verkocht vanaf dag 1. Daarom kan ik er met de analog 4 meer mee leven(al heb ik iniddels een keys, dus daar zou het ook bij moeten werken)

AR sequencer is veeeel beter ja. En punt is, de MD heeft een interne sequencer EN een midi sequencer. De AR heeft enkel een interne sequencer. Die is niet midi dus het is niet simpelweg een lijntje naar buiten leggen.

prairie doggin'
Oud 6 juli 2017, 16:50   #33
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mossie23 Bekijk bericht
Of 'niet af' te sterk is kunnen we het over hebben, maar dat je bv. zo moeilijk samples in een sampler krijgt (van 1300+ euro), dat hebben andere bedrijven toch veel beter opgelost? (ik denk aan de Electribes, maar die heb ik nooit gehad, dus kan zijn dat ik ernaast zit)
Ja, dat met die samples vond ik ook wel gehannes. Dom dat je die niet gewoon in Overbridge op virtuele pads kon drag & droppen. Met C6 overzetten was op zich ook wel simpel te doen maar omslachtiger dan zou moeten.

Maar goed, ik vind de Elektron bakjes eigenlijk allemaal niet echt optimaal qua interface - erg veel menuutjes, veel shortcuts, gemiemel op kleine schermpjes met knoppen zonder labels. Als het eenmaal in je systeem zit kun je er goed en snel mee uit de voeten, maar veel van de voordelen van hardware (hands on) gaat toch wel een beetje verloren voor mijn gevoel. Ik bediende de A4 uiteindelijk meer vanaf de VST editor dan vanaf het apparaat zelf
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 16:50   #34
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

En SDS is OSX only voor nu. Maar Transfer van Elektron zal hetzelfde gaan doen binnenkort en die zal ook pc zijn.

prairie doggin'
Oud 6 juli 2017, 16:52   #35
mossie23

Ik heb al lang geleden besloten dat het voor mijn gezondheid niet zo goed is om op beloofde features van Elektron te wachten Die komen namelijk altijd 'binnenkort' (PC hier in de studio)
Oud 6 juli 2017, 18:19   #36
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Elektrons hebben wat mij betreft meeste toegevoegde waarde als live bakken. Ik ken geen producten die in de buurt komen voor wat betreft live. Met alleen een rytm zou ik al een hele liveset kunnen doen, die niet onder doet voor de afgemixte platen van de dj ervoor. Moet er wel bij zeggen dat ik dan patterns heb voorbereid met basisdingen.

Overbridge gebruik ik niet veel, ik kan veel sneller de params vinden op het apparaat zelf dan op de vst. Maar af en toe leuke stukkies multitracked opnemen ging probleemloos bij mij tot nu toe. Is ook geen ander apparaat wat dat voor elkaar krijgt volgens mij. Virus ti schijnt een ramp te zijn. Niet af kan ik me dus ook niet in vinden.
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 19:36   #37
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

Ik heb overbridge 2 keer aangehad en dacht "ik wil niet op een pc scherm zitten gapen"
Weldra weer lekker wat liefde geven, en de rytm eens aansluiten. Ik vind m tof maar zal eerst weer les van cuckoo kunnen gebruiken

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is nu online   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 20:35   #38
Accelarator
Kerosin Studio

Accelarator's schermafbeelding

Nice! Zat vorige week te kijken om toch maar eens de Rytm te kopen, pak ik dit mooi mee

Crane in mijn Song.
Accelarator is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 20:40   #39
ben_jamin
DISTANZ - ELEKTRON FANBOY

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
Rytm mk2 heeft 12 sounds en dan 2cv in. Kan ik niet zoveel mee. Misschien syncen als clock slave.
De ingebouwde parameter locks, probability triggers en fills kan ik bijna alles mee doen aan randomness en gekkigheid.
Maar wie weet levert het leuke os �� updates op voor de mk1s.

Ben je dit zeker want dat zou willen zeggen dat je geen back up kunt nemen en transfererren naar een andere RYTM?
Dat moet ik dan wel tegenspreken.

Als je de samples die je hebt geupload naar je 1rste rytm apart gezet hebt en je load deze up naar je 2de rytm dan zal je back up normaal gezien perfect werken. De rytm "herkent" de samples in de +drive en zet de naar die juiste slots. Hoe hij dat herkend is niet via naam (heb ik nagevraagd een maand geleden) maar via iets anders (filegrootte en waveform mss?). Als je wil kan ik die customer ticket hier wel eens kopiŽren. Dus wellicht kan je uw MKI shit wel overzetten naar je MKII indien je zoals ik, alle samples die je vanaf dag 1 hebt overgezet nog kent/apart gezet/ ...

Op je eerdere reactie:
Ik vind het ook geweldig live en van overbridge ben ik ook geen fan! Ik zie wel enkele verbeteringen in de nieuwe MKII (extra fill knop), niet meer missen in welke bank je zit bvb, ...

Misschien niet de juiste plaats hier en wellicht weten enkele van jullie dit al maar ik heb een live contest gewonnen met enkel Elektrons en heb daardoor nu enkele toffe gigs binnen (Tomorrowland after, Laundry Day, Extrema Outdoor). De eerste try out van men liveset staat nog op youtube maar deze is al fel verbeterd. Er komt binnenkort een nieuwe video recording van

Excuses als dit als spam overkomt
ben_jamin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 20:50   #40
ben_jamin
DISTANZ - ELEKTRON FANBOY

Oorspronkelijk geplaatst door Krek Bekijk bericht
Ik hoop eerlijk gezegd nog op een digitale synth a la monomachine in Digitakt formaat...
Ook aan het wachten, komt er sowieso, de vraag is wanneer
ben_jamin is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten