Synthforum

Mededelingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 31 december 2010, 02:30   #1
Woefje

Woefje's schermafbeelding

Analogue Solutions Vostok
Heeft er iemand eentje tekoop? (:

Woefje is offline  
Oud 9 januari 2011, 14:24   #2
Leo
monkey on my back

er staat er eentje op ebay.de met startprijs 1499. let op: dit is de eerste versie. (misschien is de sos-review nog ergens voorhanden op het net; er was nogal wat terechte kritiek op de eerste vostok - die overigens ten dele is weggenomen met de tweede versie.)

volgens mij is deze van een duits forumlid, maar dat weet ik niet helemaal zeker. hij heeft in ieder geval al eerder te koop gestaan.

http://cgi.ebay.de/Analogue-Solution...item3f0668e89a

het is best een leuk koffertje, maar er mankeert ook nogal het een en ander aan, zeker de eerste versie.
je krijgt veel voor weinig: patch matrix, joystick, 8step cv sequencer zijn bv leuke extra modules naast de vco's filter, envelope etc, maar van hoge kwaliteit is het niet.
de nieuwprijs was rond 2400 euro dacht ik, misschien nog iets meer tegenwoordig. dat is bv vergelijkbaar met de cwejman S1 (ik kreeg eens een ruilaanbod vostok-s1 toen ik de s1 te koop had - misschien wel van dezelfde verkoper) maar de cwejman, om maar eens wat te noemen, is misschien minder sexy op het eerste gezicht, maar veel en veel beter.

de mk1 die nu wordt aangeboden is intussen ook alweer wat jaartjes oud.
ik heb m ooit nieuw gekocht (via ebay, bij touched-by-sound) voor rond 1100 dacht ik. in ieder geval niet meer dan 1200. dat was toen de halve nieuwprijs, maar hij raakte de vostok aan de straatstenen niet kwijt.

maar goed, dat is allemaal informatie waar je niet om vroeg, sorry.
Leo is offline  
Oud 9 januari 2011, 17:57   #3
levka
Tevreden lid

levka's schermafbeelding

Leo heeft IMHO wel een goed punt hier;
A.Sol. is een klein merk dat heel veel producten maakt die elk van nogal wisselende kwaliteit kunnen zijn.
Er zitten pareltjes tussen, maar ook zaken die niet goed uitontwikkeld en/of afgewerkt zijn.
Denk hierbij aan VCO's die niet nauwkeurig tracken; VCA's die bleeden, mechanische zwakheden, etc.
Op paper zien sommige dingen er soms beter uit dan ze in werkelijkheid zijn.

Die nieuwprijs van een Vostok is IDD bijna net zo hoog als van een Cwejman S1 en dan valt een vergelijkng MI bepaald niet in het voordeel van de Vostok uit.

Als je niets te zeggen hebt, doe het dan niet hier ...
levka is offline  
Discussie gesloten

Synthforum » Marktplaats » Te koop/ruil gevraagd

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten