Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10 maart 2017, 15:25   #61
SmartBits
hodie mihi cras tibi

SmartBits's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Mark E. Bekijk bericht
Hoe gaaf zou het zijn als je een model trein door je modulaire synthesizer laat rijden.
Volgens mij ontspoort de discussie.

Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube
SmartBits is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 16:31   #62
fatclap
Uw advertentie hier?

fatclap's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SmartBits Bekijk bericht
Volgens mij ontspoort de discussie.

Hoezo?
Eindelijk een beetje humor en wijsheid na ellelange, droge en oninteressante stof
fatclap is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 16:41   #63
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fatclap Bekijk bericht
Hoezo?
Eindelijk een beetje humor en wijsheid na ellelange, droge en oninteressante stof
Haha en 'm ook niet vatten

Jou perceptie van modular is misschien voor jou waarheid, maar dan vergeet je dat talloze artiesten modular spul gebruiken in hun platen, in films als sfx of muziek. Neem bijvoorbeeld junkie XL, dead maus, moby, depeche mode en nog heel veel anderen die regelmatig bits en pieces modular gebruiken voor hun werk. Als je van muziek maken houdt, waarom zou je dan niet geinteresseerd zijn in nieuwe mogelijkheden om geluiden te produceren? Anders kan je net zo goed magix music maker nemen en een paar standaard loopjes pakken
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 17:27   #64
mcdjan007
Zo heet ik helemaal niet

mcdjan007's schermafbeelding

Een synth koop je ook bij de treintjeshandel: http://traxcontrols.com/index.htm
Bestel maar
mcdjan007 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 17:39   #65
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Wellicht een soort van opto achtig dingen onder je modeltreintje plakken die de plastic bielsjes waar hij overheen zet omzet naar een trigger, en dan een paar treintjes tegelijk laten rijden.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 17:42   #66
mcdjan007
Zo heet ik helemaal niet

mcdjan007's schermafbeelding

Terug naar de vraag. Volgens mij heb je in korte tijd een aardige setup bij elkaar, daar ga je nog veel fun mee beleven. Eigenlijk wel leuk zo'n boost in eurorack gebruikers. Tijd voor een grootse online Jamulus synthforum jam.
mcdjan007 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2017, 16:13   #67
TAKNU

TAKNU's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mcdjan007 Bekijk bericht
Terug naar de vraag. Volgens mij heb je in korte tijd een aardige setup bij elkaar, daar ga je nog veel fun mee beleven. Eigenlijk wel leuk zo'n boost in eurorack gebruikers. Tijd voor een grootse online Jamulus synthforum jam.
Ja een een investering maar in iedergeval meteen speelbaar spul . Ook wat kabeltjes, al had ik om 1 of andere reden een stapel mono mini-jack kabels liggen...

Nu dit !
TAKNU is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2017, 11:45   #68
TAKNU

TAKNU's schermafbeelding

Nou na een kleine 2 maanden moest ie er toch alvast maar komen, de Doepfer A-100LC9 case is 'on it's way'....

Meteen even een extra multiple mee besteld, handig ding dia van MN en dat voor 35 euro (die past overigens nog wel in m'n huidige case, maar ach dan zit er vast iets in ).

Kan ik nu aan de slag om eens te zien wat m'n volgende wens wordt, vanuit m'n rack vol met deze wensen

https://www.modulargrid.net/e/racks/view/403775

D'r staan alweer dingen bij die er wel afkunnen, maar meer LFO's, VCO's en iets van een Maths staat wel hoop op m'n lijstje
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Screen Shot 2017-03-29 at 12.39.48.jpg‎
Bekeken: 118
Grootte:  42,9 KB
ID: 115112   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Screen Shot 2017-03-29 at 12.39.56.jpg‎
Bekeken: 123
Grootte:  112,3 KB
ID: 115113  
Oud 10 april 2017, 12:17   #69
TAKNU

TAKNU's schermafbeelding

Die nieuwe kast was hard nodig, weer ruimte om te groeien! En nieuwe goodies zijn onderweg .

Oud 13 april 2017, 23:48   #70
TAKNU

TAKNU's schermafbeelding

Zo tijd om los te gaan! Nieuwe vco/lfo/ander spul binnen. Alleen de delay is een miskoop geloof ik. Geen idee hoe due goed te gebruiken, had wat anders verwacht..

Oud 14 april 2017, 08:10   #71
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

De trigger delay is super handig. Je kan daar verschrikkelijk veel mee, maar het is geen audio delay effect. Hij spuugt een inkomende trigger uit na een bepaalde tijd en met instelbare lengte.
Voorbeelden wat je ermee kan doen:
Een envelope triggeren na een bepaalde tijd (dus geluid A trigger je gelijk, en geluid B na de instelbare delay bv)
Converteren van triggers naar gates
Gates naar triggers converteren
Als clock divider gebruiken
Als sub-osc gebruiken door er een audio signaal in te stoppen
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2017, 10:59   #72
TAKNU

TAKNU's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
De trigger delay is super handig. Je kan daar verschrikkelijk veel mee, maar het is geen audio delay effect. Hij spuugt een inkomende trigger uit na een bepaalde tijd en met instelbare lengte.
Voorbeelden wat je ermee kan doen:
Een envelope triggeren na een bepaalde tijd (dus geluid A trigger je gelijk, en geluid B na de instelbare delay bv)
Converteren van triggers naar gates
Gates naar triggers converteren
Als clock divider gebruiken
Als sub-osc gebruiken door er een audio signaal in te stoppen
Thanks! Ik heb de manual ook even opnieuw gelezen en de voorbeeld patches bekeken. Ik zat echt in de verkeerde hoek met de gedachte dat het een audio delay was. Maar jouw voorbeelden en die in de manual zijn wel prima oplossingen! Ook al stereo delay gebruiken was ook een optie (zoals jouw eerste suggestie eigenlijk)
Oud Vandaag, 15:23   #73
Graffie

Mooi topic. Heb erin de aanloop naar mijn Eurorack avontuur wel inspiratie uit weten te halen. Ook grappig om te zien hoe snel je systeem in een relatief korte tijd is gegroeid. Ook hier zie ik overlappingen met mijn eigen ervaringen. Ik voorspel dat je niet rust totdat al je rijen gevuld zijn . Hierbij een stukje van mijn ervaringen van de afgelopen paar maanden.

Ik zelf heb er destijds voor gekozen om een ES-8 als 1 van m'n eerste modules te nemen. Dit om zo utilities, envelopes etc. uit te sparen (Reaktor 6 had ik al). Wel merk ik dat deze manier van patchen (deels digitaal, deels analoog/fysiek) nog een beetje counter intuïtief aanvoelt. Blijkbaar zit voor mij een groot deel van de magie toch in het fysieke aspect. Om een voorbeeld te noemen. Met Reaktor is het prima mogelijk kun je een soort pseudo Maths in elkaar te klikken. Maar na nu 2 avonden met de echte Maths te hebben gespeeld merk ik dat ik dit veel leuker vind en het is in sommige opzichten zelfs sneller dan de Reaktor methode.

Maar goed de ES-8 geeft me wel enorm veel flexibiliteit welke ik nu in mijn ontdekkingsfase niet zou willen missen.

Nog even stukje ongevraagd advies . Als ik je rack zo zie heb je voorlopig wel genoeg filters, envelopes en lfo's. Ik denk dat een Mutable Intruments Rings goeie nieuwe aanvulling kan zijn. Niet alleen haal je hiermee een grote hoeveelheid nieuwe klanken je systeem binnen. Ook sluit dit perfect aan bij de lfo's en envelopes die je al hebt.
Graffie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Modulaire synthesizers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten