Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17 februari 2017, 14:11   #41
SmartBits
hodie mihi cras tibi

SmartBits's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TAKNU Bekijk bericht
Want de hard sync is dan toch een soort reset? Merk je daar uberhaupt iets van bij hoge frequenties? Als de wave opnieuw begint maar de frequentie heel hoog is hoog je dit toch amper (zal het ook eens testen straks)
Dat hoor je wel hoor, de complete cyclus wordt afgekapt en opnieuw gestart. Dat geeft juist een andere resultaat, kun je leuke schreeuwende leads mee maken. Het is wel zaak om je master osc qua frequentie lager te hebben staan dan de slave, dan hoor je het effect het best.
Met een clock sync van een LFO wordt het tempo van de cyclus veranderd, maar wordt de cyclus zelf niet afgekapt. Neemt niet weg dat je ook ge-hardsyncte oscillators prima als LFO zou kunnen gebruiken, als ze maar laag genoeg gaan.

Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube
SmartBits is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2017, 15:43   #42
TAKNU

TAKNU's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SmartBits Bekijk bericht
Dat hoor je wel hoor, de complete cyclus wordt afgekapt en opnieuw gestart. Dat geeft juist een andere resultaat, kun je leuke schreeuwende leads mee maken. Het is wel zaak om je master osc qua frequentie lager te hebben staan dan de slave, dan hoor je het effect het best.
Met een clock sync van een LFO wordt het tempo van de cyclus veranderd, maar wordt de cyclus zelf niet afgekapt. Neemt niet weg dat je ook ge-hardsyncte oscillators prima als LFO zou kunnen gebruiken, als ze maar laag genoeg gaan.
Ben bang dat ik deze zin nog een paar keer moet lezen de komende tijd om hem volledig te begrijpen , of meer om hem toe te kunnen passen met goed resultaat
TAKNU is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2017, 19:15   #43
PWM
User

PWM's schermafbeelding

@ smartbits: Je hebt natuurlijk gelijk dat sync in essentie iets anders is dan een clock input. Echter, ik heb geen LFO's (allen analoog) die hun cycle eerst afmaken. Ze worden meteen gereset. Ik had het over reset en jij over een daadwerkelijke clock input. My bad...

De Batumi is een prachtmodule.
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2017, 19:50   #44
SmartBits
hodie mihi cras tibi

SmartBits's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door PWM Bekijk bericht
@ smartbits: Je hebt natuurlijk gelijk dat sync in essentie iets anders is dan een clock input. Echter, ik heb geen LFO's (allen analoog) die hun cycle eerst afmaken. Ze worden meteen gereset. Ik had het over reset en jij over een daadwerkelijke clock input. My bad...

De Batumi is een prachtmodule.
Er zijn ook zoveel LFO's dat het ook lastig is om in het algemeen er iets over te zeggen, wat de ene als optie heeft heeft de ander weer niet. En het standaard gedrag is ook niet altijd hetzelfde. Maar van dit soort draadjes word ik ook altijd weer een beetje wijzer...

Het enige vervelende is dat je dan ook geattendeerd wordt op modules die je nog niet heel goed bekeken had en erg interessant zijn. Dus ik ga die Batumi nog maar even niet bekijken, ik vrees dat ik die te leuk ga vinden...

Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube
SmartBits is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Modulaire synthesizers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten