Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16 februari 2017, 14:06   #1
elektrofunk
THE ROBOTS ARE COMING

elektrofunk's schermafbeelding

Geluidskaart goedkoop uitbreiden met meerdere in en uitgangen
Ik zoek een goedkope (goede prijs kwaliteit verhouding) manier om mijn MOTU 828 MK2 firewire op een mac (osx10.10) uit te breiden met meerdere in- en output. (meerdere outputs heeft prioriteit). Eventueel ben ik bereid om van de 828 mk2 afscheid te nemen als dat een oplossing is want mijn 48 kanaals mengtafel staat me verveeld aan te kijken! en de 8 ins x 8 outs van de motu is gewoonweg te weinig.

Ik gebruik de mengtafel nu voor tracking (opname) maar wil eigenlijk ook vanuit DAW mijn kanalen terug kunnen sturen om zo de mixage te doen! (nu hoeven niet alle 48 kanalen gekoppeld te worden... maar wel een stuk of 24)

Nu zit ik al een tijdje te marktplaatsen maar ik kom er niet goed uit en daarom vraag ik om jullie advies.

Hier een aantal ideeën die ik zelf al had... maar ook nog veel vraagtekens bij heb:

* Aanschaffen Echo Audiofire 12 ( 2x)... maar lees overal horrorverhalen (clicks and pops in opname) bij gebruik in combinatie met osx... wie kan me hier meer over vertellen (ik draai nu dus osx10.10) want ze lijken me wel een goede oplossing als ze goed werken!

* Een aantal extra 828's aanschaffen en aan elkaar chainen ...zou ook kunnen....
maar dan heb ik wel stapeltje nodig van die dingen!... en word het alsnog duur?
ennuh? gaat dit ten koste van de sample rate? (ik wil het liefst 96 kHz aanhouden voor opnames)

* behringer ADA8000 / ADA8200 aanschaffen .... ik wil gewoonweg liever geen behringer in mijn studio.... al eens eerder de ADA8000 gebruikt ... ... en ook de max opname kwaleit bij koppelen via adat : 48 kHz ... ik heb liever hoger (als dat mogelijk is)

* Andere motu kaarten... zijn over het algemeen mij te duur... behalve de oudere PCI varianten... maar dat werkt weer niet op een macbook pro....
of zijn deze interfaces wel gewoon via adat te chainen? (zonder dat je pci hoeft te gebruiken) aan mijn 828?

* Andere merken... kaarten / combinaties... ideeen?

Alle tips zijn welkom ....

THE ROBOTS ARE COMING [remix] - https://www.youtube.com/watch?v=xCk4BEb25vA
elektrofunk is nu online   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2017, 14:52   #2
Vizion
Rock Solid

Vizion's schermafbeelding

RME Digiface is het eerste wat bij mij opkomt..
Weet alleen niet of die nieuw nog te krijgen is.
Vizion is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2017, 15:11   #3
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

ik zou de ada 8200 toevoegen in jouw geval, spot goedkoop en de specs zijn behoorlijk goed (check de reviews online maar), de 8000 zou ik niet nemen, de 8200 is stukken beter.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2017, 15:12   #4
elektrofunk
THE ROBOTS ARE COMING

Oorspronkelijk geplaatst door Vizion Bekijk bericht
RME Digiface is het eerste wat bij mij opkomt..
Weet alleen niet of die nieuw nog te krijgen is.
Thanks, maar de motu 828 mk2 heeft ook adat in en uit... ik ben meer opzoek naar een oplossing om meerdere in en uitgangen (jack of eventueel xlr) tot mijn beschikking te krijgen.

Oud 16 februari 2017, 15:22   #5
elektrofunk
THE ROBOTS ARE COMING

Oorspronkelijk geplaatst door quifster Bekijk bericht
ik zou de ada 8200 toevoegen in jouw geval, spot goedkoop en de specs zijn behoorlijk goed (check de reviews online maar), de 8000 zou ik niet nemen, de 8200 is stukken beter.
Thanks man! wellicht toch maar weer behringer overwegen? Zal de reviews checken....
nog andere suggesties?

Oud 16 februari 2017, 16:41   #6
elektrofunk
THE ROBOTS ARE COMING

en presonus spul.... is dat een beetje fatsoenlijke qualiteit? zoals PreSonus DigiMax D8 of een firepod of firestudio?

Oud 16 februari 2017, 21:22   #7
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

RME Digiface USB en een 4x Behringer 8200's?

Heb je voor 1000€, 32 inputs en 32 outputs met stabiele, performance drivers die nog lang ondersteund gaan worden...
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2017, 04:04   #8
Formant
Broken Spare Part

met een beetje mazzel vindt je voor 2000 een ssl alpha link madi ax met een kaartje erbij, 24 io en adat.
Formant is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2017, 11:00   #9
sjeff

sjeff's schermafbeelding

Had laatst voor 150 euro een rme hdsp 9562 gevonden met in het achterhoofd hetzelfde idee als jij.
Nu gekoppeld met de ADA8200's.. Erg fijn! Misschien dat dit ook iets is voor jou?

Die RME digiface usb ziet er ook erg goed uit, maar vind ik persoonlijk nog erg prijzig voor een kastje van wat is het 20 bij 10 cm.. Maar goed, je zou dan evt nog de 828 kunnen verkopen.

Uiteindelijk kun je alsnog upgraden vanaf de ADA's naar andere preamps met adat, met bv een hogere samplerate..
sjeff is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2017, 11:32   #10
neuromancer
Fire, walk with me

neuromancer's schermafbeelding

Ik gebruik zelf 2 Motu interfaces (828mk2 & 828mk3) waarbij ik op beiden dan nog ADAT converters aangesloten heb.
De Motu drivers ondersteunen namelijk het gebruik van meerdere MOTU interfaces.
neuromancer is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2017, 15:26   #11
marcvang
Electronics Engineer

marcvang's schermafbeelding

ik gebruik ook meerdere 828 mk3's, werkt prima, driver ondersteund tot 4 willekeurige firewire motu's tegelijk

4 stuks 828 mk3 in totaal met ieder 2 adat converters totaal dus 104 inputs en 96 outputs analoog op 44.1khz (samplerate is voor mij voldoende)

als je er max 2 tegelijk gebruikt en de optische ingangen met een toslink of s/mux interface gebruikt heb je in totaal maximaal 32 inputs op 96khz, (dus 16 op 96khz bij 1 828 )

met jouw mk2 is het maximaal 12 inputs op 96khz (mk2 heeft maar 1 optische input)

heb je 2 fire wire poorten tot je beschikking dan kun je er ook meerdere gebruiken op hogere sample rate's

lijstje?? dit vakje is daar echt veeeeel te klein voor ....!
http://www.synthforum.nl/forums/show...&postcount=526

Gearjunkie
marcvang is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Marktplaats » Hulp gevraagd

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten