Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17 augustus 2017, 03:13   #41
Modus Operandi
Nostalgia is a trap

Modus Operandi's schermafbeelding

Ik heb een Behringer Composer Compressor/limiter te koop:
http://www.synthforum.nl/forums/show...en+apparaatjes

Prima geschikt voor beats, side-chainen ed.
Modus Operandi is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2017, 05:42   #42
Traumar

Traumar's schermafbeelding

Dus geen DBX 160a of WA76? Hehe...

Nee, hier zoek ik alleen expertise en opinies..

Maar nogmaals: DBX 160a of een 1176 clone??
Lijstje is best gefilterd nu...

.......................KNOBS
Traumar is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2017, 05:54   #43
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Traumar Bekijk bericht
Die 160A ga ik dus ook even nakijken.. final eindmix gaat inderdaad itb. Ik heb nog wel een analoge tafel staat, waar mn synths en AR op staan, ik wil de comp daarheen bv via aux of inserts, maar zal ook een extern instrument in cubase aanmaken.. dan zet ik de comps op hetgeen wat ik dan gebruik, itb of Otb.
Analoog geweld is altijd goed
Ik wil nog een nieuwe kleinere tafel. Liefst 16 kanalen en 8 bussen. Hardware compressie per kanaal en dan alles naar bussen routen. Die 8 kanalen neem ik dan op tijdens een live jam/programmed set. Dan mijn uad's over die 8 digitale kanalen en dan die weer summen op mijn analoge mixer. Als een nummer helemaal gesequenced is kan dat live met vertraging op de bussen. Bij jams niet.

Moet alleen nog osx software vinden die met de minste vertraging alleen 8 kanalen uad/fx kan doen.

Dan heb ik best of both worlds.

En goede vraag die warm of dbx. Ik zie die warm's toch net te vaak te koop staan. Maar zelf proberen is de enige optie vrees ik. Althans ik heb ze niet vergeleken. Maar wel benieuwd.

Laatste 160a heb ik, dacht ik voor 150/200 euro 2de hands gescoord. Was amper gebruikt.

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2017, 21:10   #44
Traumar

Best een klus, maar logisch... laatste stap volg ik alleen niet; terug om te summen? Zit daar nog echt verschil in, aangezien eea al start otb, dan itb + uad en dan weer terug... waar sum je mee?

Zeker interessant, morgen komt de 1978... ook leuke start! Nu even het verschil tussen DBX 160a en 1176... beide fet-compressie? Dat artikel van eerder is echt prettige stof... wordt vervolgd����

Oud 17 augustus 2017, 21:34   #45
cream
Vintage lid

cream's schermafbeelding

Waarom geen klark teknik 1176 als ik vragen mag?
cream is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2017, 21:37   #46
cream
Vintage lid

cream's schermafbeelding

Dbx 160a is geen fet maar vca
cream is offline   Met citaat reageren
Oud Gisteren, 00:33   #47
BigImpactSound

BigImpactSound's schermafbeelding

1176 of 160a zijn inderdaad de evidente keuzes

YouTube: Epic Music Gaming tribute featuring the music of BIG IMPACT SOUND: http://bit.ly/2v6xaBz
BigImpactSound is offline   Met citaat reageren
Oud Gisteren, 03:55   #48
Traumar

@cream . Die klarkteknik mag hier ook bij.. goede recensies over deze clone gelezen...

Oud Gisteren, 06:15   #49
Exoterrestrial
Robokey Wesley

Exoterrestrial's schermafbeelding

DBX is sinds jààààren de godfather van de compressors alhoewel sommige van hun modellen maar flauwe afgietsels waren van wat ze eerder waren.
Met compressors, net zoals met andere hardware, wordt om de 10 jaar het warm water opnieuw uitgevonden voor de nieuwe (jonge) gebruikers die opnieuw kennis maken met hun produkt.
Drawmer heeft me nooit echt kunnen bekoren, vond ik zowat vallen tussen studio en P.A.
Specifiek voor drums kunnen ze dus gerust mee.

Ben aardig verrast van de Square One van Klark Technik.
8 Com. - gates met freq. gestuurde side-chain tss. 40 Hz en 16 kHz, vintage of hard comp....
Je vindt ze tweedehands voor een nog schappelijke prijs .

Cheers,
Exo.
Exoterrestrial is offline   Met citaat reageren
Oud Gisteren, 22:18   #50
Traumar

Duidelijke mening! Ik zal eens die Square gaan checken.. morgen die Drawmer een slinger geven, hopelijk ook snel een DBX en 1176 erbij.. ff knallen en allen wat testen ondergaan!
Aardige lijstje zo��������

Oud Vandaag, 06:09   #51
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Traumar Bekijk bericht
Best een klus, maar logisch... laatste stap volg ik alleen niet; terug om te summen? Zit daar nog echt verschil in, aangezien eea al start otb, dan itb + uad en dan weer terug... waar sum je mee?

Zeker interessant, morgen komt de 1978... ook leuke start! Nu even het verschil tussen DBX 160a en 1176... beide fet-compressie? Dat artikel van eerder is echt prettige stof... wordt vervolgd����
Ik heb een tascam m3500 met niet echte lage noisefloor. Met meerdere keren compressie komt die noisefloor verder omhoog. Is niet ideaal. Maar ik compres nooit echt hard. Maar kan beter.

En drums en bas zijn nog losse kanalen. Laag sum ik liever analoog.

En 160a is geen wonderbak. Mijn 909 kick wordt er niet volle door. Ik gebruik ze vooral om de boel te temmen en net iets strakker te krijgen. Gaan soms ook pas aan in mix fase. Als ik drums en bas voor in de mix wil in een drukke mix. Bij drum samples uit loops/platen gaan 160a wel meteen aan. Mastering heeft dan vaak laag en mix dikker gemaakt en dat is in een hergebruik mix te veel van het goede.

Verder vind ik een 1176 voor wat ik heb gehoord erg ok op vocals met een groot membraan. Drumsquashen met alle ratio knoppen ingedrukt vind ik uit voorbeelden altijd te. Maar zelf nooit mee gespeeld. Video's die ik zag was het op kicks net als bij 160a. Minder laag, meer click bij meer dan 2 db compressie. Volgens mij moet je een 1176 rustig 2/3 db reductie op je drumbus laten doen voor wat te glue-en.

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud Vandaag, 10:23   #52
Traumar

Alright, thanks voor dit inzicht. Erg interessant te lezen hoe je dit aanpakt.

Als het gaat om de techniek zal ik eea weer moeten leren en ontdekken. Ik heb een beetje kennis wel als het om afmixen gaat, maar meeste ITB. Dat blijft ook wel itb, nu de focus om mijn beats gewoon strakker, punchy en dynamischer te maken.
Ik zal eerst die drawmer morgen gaan testen, voor een leuk prijsje over kunnen nemen.
Die 160A staat nu ook op marktplaats. Wat zou een beetje schappelijke prijs zijn 2e hands?

Die 1176 zie ik maar barweinig 2e hands!

Oud Vandaag, 11:47   #53
nonklist

nonklist's schermafbeelding

@Traumar: dynamischer wordt het niet met deze aanpak - feitelijk verklein je het dynamisch bereik met een compressor.
nonklist is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » De Studio » Effecten & dynamics

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten