Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 5 augustus 2017, 13:27   #481
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Manic Bekijk bericht
Thnx Niel!

Sorry, ben echt totaal leek op gebied van OTB mixen, maar stel dat je een 909 door een Soundcraft 12 MTK zou laten gaan voor gain distortion, hoe zou je dit precies doen?

Ik zie namelijk per channel een knopje [Group 1-2], wijs je daarmee automatisch dat kanaal naar die groep toe? Of moet je daarvoor een kabel gebruiken?
hij wijst toe naar de subgroup, zonder kabel, dus de subgroup outputs kan je dan gebruiken.
Als je de input panned naar links gebruik je 1 en naar rechts gebruik je 2, dus je hoeft hem niet stereo te gebruiken. Met één subgroup kan je dus al 3x doorlussen (bronkanaal naar sub1 , sub1 kanaal naar sub2 en sub2 kanaal naar een 3e kanaal). Dat zijn dus 4 kanalen gain en EQ.

Daarnaast: waarom mijn oog op de souncraft MTK series valt: het is ook een multitrack in/out interface, dus kan geluiden vanuit mijn DAW direct op de mixer laten komen. Ik heb gelezen dat deze dan wel pas na de pre-amp en EQ binnenkomen.. Is het wel mogelijk om deze dan alsnog door te lussen voor gain distortion?
Ik gebruik digi kanalen nooit voor gaindistortion, vanwege het risico de a/d converters op te blazen.

En weet iemand hoe de sound van de distortion en de mixer in het algemeen is, vergeleken met een oude Mackie? Het gaat mij voornamelijk voor het oversturen van 909 kicks tot hardcore kicks en tb-303 tot rauwe acid lijntjes
Appels en peren sowieso. Mackie 8 bus en ghost zijn beiden prima.
De ghost pre amps zijn bekend van oa Dione/E-noid sowieso en nog een hele berg andere producers. Volgens mij had catscan hem ook maar dat weet ik niet zeker. Ik zou sowieso nooit zo'n nieuwe mixer kopen om alleen te oversturen, dan zou ik eerder voor hetzelfde geld een 2e hands kopen uit die tijd die goed is, zoals een ghost of een mackie 8 bus. Of iets kleiners om mee te beginner zoals die mackie 1604 of een behringer kloon, mx 2004 (mijn 1e "pro" mixer).
Niel is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2017, 09:05   #482
Manic

Manic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door The Unholy Bekijk bericht
Het zou toch zonde zijn om een vrij prijzige mixer te kopen als distortion unit en dan niet alle kanalen te kunnen gebruiken? Ik heb voor hetzelfde doeleinde een Mackie 1604, daarmee kun je alle 16 kanalen doorlussen als je wilt, deze heeft 8 x direct out en genoeg subgroups en aux outputs voor de overige 8 kanalen.
Nouja, ik vond het wel handig om een 'all-in-one solution' te hebben. Een mixer en audio interface in 1 waarmee ik zuiver kan mixen, maar welke ik ook kan gebruiken voor distortion. Maar misschien heb je gelijk en kan ik beter gewoon een ouwe mackie aanschaffen puur voor de distortion en deze aansluiten op mijn huidige geluidskaart en verder gewoon ITB mixen.

Oorspronkelijk geplaatst door Niel Bekijk bericht
hij wijst toe naar de subgroup, zonder kabel, dus de subgroup outputs kan je dan gebruiken.
Als je de input panned naar links gebruik je 1 en naar rechts gebruik je 2, dus je hoeft hem niet stereo te gebruiken. Met één subgroup kan je dus al 3x doorlussen (bronkanaal naar sub1 , sub1 kanaal naar sub2 en sub2 kanaal naar een 3e kanaal). Dat zijn dus 4 kanalen gain en EQ.
Thanks, helder zo!

Ik gebruik digi kanalen nooit voor gaindistortion, vanwege het risico de a/d converters op te blazen.
Dit snap ik niet helemaal. Als hij gewoon op normaal niveau op de mixer binnenkomt en weer op normaal niveau de mixer uitgaat, kan dit toch gewoon?

Appels en peren sowieso. Mackie 8 bus en ghost zijn beiden prima.
De ghost pre amps zijn bekend van oa Dione/E-noid sowieso en nog een hele berg andere producers. Volgens mij had catscan hem ook maar dat weet ik niet zeker. Ik zou sowieso nooit zo'n nieuwe mixer kopen om alleen te oversturen, dan zou ik eerder voor hetzelfde geld een 2e hands kopen uit die tijd die goed is, zoals een ghost of een mackie 8 bus. Of iets kleiners om mee te beginner zoals die mackie 1604 of een behringer kloon, mx 2004 (mijn 1e "pro" mixer).
Oke thanks. Wordt dus toch gewoon een Mackie 1604 denk ik dan. Heb op het moment zowiezo geen ruimte voor een mixer groter dan de 1604.

Manic is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2017, 10:27   #483
The Unholy
Hard lid

The Unholy's schermafbeelding

Ik denk dat een mixer als een Mackie 1604 (VLZ) een iets te beperkte EQ heeft om een goede mix mee te maken, ik zou dan eerder kiezen voor een goede EQ plugin.

Bovendien kan ik je uit ervaring vertellen dat als je sommige kanalen gaat oversturen, deze kanalen gaan 'bleeden' en ruis veroorzaken op de main mixbus.

Ik zou ook eerder kijken naar een oude Mackie 24-8-2 trouwens, daarmee heb je veel meer opties qua distortion en EQ sweeps, hij is alleen vrij groot...
The Unholy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2017, 14:26   #484
Manic

Manic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door The Unholy Bekijk bericht
Ik denk dat een mixer als een Mackie 1604 (VLZ) een iets te beperkte EQ heeft om een goede mix mee te maken, ik zou dan eerder kiezen voor een goede EQ plugin.

Bovendien kan ik je uit ervaring vertellen dat als je sommige kanalen gaat oversturen, deze kanalen gaan 'bleeden' en ruis veroorzaken op de main mixbus.

Ik zou ook eerder kijken naar een oude Mackie 24-8-2 trouwens, daarmee heb je veel meer opties qua distortion en EQ sweeps, hij is alleen vrij groot...
Hmm zie nu pas dat die 1604 geen parametrisch midden heeft
Vind die 24.8 wel overdreven groot voor een distortion module :p

Oke een ander idee: ben net begonnen met modulair. Weet iemand goede alternatieven in eurorack formaat? Lees op internet bijv. wat over de Doepfer A-119 die mooi zou moeten klinken als die wordt overstuurd. Als ik dat nu combineer met een EQ module.. Iemand daar ervaring mee? https://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=58329

Laatst gewijzigd door Manic; 7 augustus 2017 om 14:48
Oud 7 augustus 2017, 15:29   #485
The Unholy
Hard lid

The Unholy's schermafbeelding

Hmm zie nu pas dat die 1604 geen parametrisch midden heeft
Vind die 24.8 wel overdreven groot voor een distortion module :p
https://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=58329
De 1604 heeft wel sweepable mid (de VLZ versie), maar de 8 bus versies werden vroeger gebruikt om die Ruffneck zaagjes te maken.
The Unholy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2017, 16:12   #486
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

Most eens zain :
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...sPage=lr&pos=4

In Rdam, ligt dat bij huppel ?
Kopen snel voor een ander dit leest.
Conditie : Zo goed als nieuw
wtf, als ik in Rdam woonde haalde ik die als investering / reserve / woonkamer.

Wat voor mengpaneel heb je nu dan ?, geen ?, dan heb je deze zoiezo nodig, als je hem in je computer wilt samplen klinkt dat niet zo mooi.
Vind je dat niet een beetje raar om een mengpaneel te kopen voor distortion terwijl je geen hebt ?

Luister hier deze heb ik oldschool mackie bassdrum distortion : https://soundcloud.com/dj-designer/intense-hit-v2

808 project : schakelaars binnen voor de toms
https://soundcloud.com/dj-designer/some-fantasy-44k1
Designer is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2017, 19:49   #487
Manic

Manic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Designer Bekijk bericht
Most eens zain :
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...sPage=lr&pos=4

In Rdam, ligt dat bij huppel ?
Kopen snel voor een ander dit leest.
Conditie : Zo goed als nieuw
wtf, als ik in Rdam woonde haalde ik die als investering / reserve / woonkamer.

Wat voor mengpaneel heb je nu dan ?, geen ?, dan heb je deze zoiezo nodig, als je hem in je computer wilt samplen klinkt dat niet zo mooi.
Vind je dat niet een beetje raar om een mengpaneel te kopen voor distortion terwijl je geen hebt ?

Luister hier deze heb ik oldschool mackie bassdrum distortion : https://soundcloud.com/dj-designer/intense-hit-v2
Thnx voor het meedenken rotterdam lig ligt helaas niet bepaald om de hoek..
Maar ik dacht dat die VLZ Pro editie niet zo'n mooie distortion sound heeft?

Ik mix op het moment alles ITB, heb een focusrite audio interface met veel ingangen. Zou niet weten wat daar mis mee is?

Oud 7 augustus 2017, 20:05   #488
Designer
audio lab

Laat maar eens horen dan, vast niets mis mee, klink wel anders mischien.
Ik heb gewoon een hekel aan computers en software en soundcards met midi en plugins tegelijk, het is nu 2017 en ik ga het nogsteeds niet weer proberen, mengpaneel werkt nogsteeds,
ik heb presies dezelfde als die op MP, is dat niet de echte gabber bass dan ?, hmz, ik vind hem wel goed genoeg origineel klinken.
Zitten er andere opamps in die andere tafel ofzo ?

Oud 10 augustus 2017, 13:45   #489
Dronky Droller

Dronky Droller's schermafbeelding

Er is ook nog een Mackie 16-8
Dronky Droller is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2017, 15:20   #490
Manic

Manic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Designer Bekijk bericht
Laat maar eens horen dan, vast niets mis mee, klink wel anders mischien.
Ik heb gewoon een hekel aan computers en software en soundcards met midi en plugins tegelijk, het is nu 2017 en ik ga het nogsteeds niet weer proberen, mengpaneel werkt nogsteeds,
ik heb presies dezelfde als die op MP, is dat niet de echte gabber bass dan ?, hmz, ik vind hem wel goed genoeg origineel klinken.
Zitten er andere opamps in die andere tafel ofzo ?
Wat wil je precies horen?

Misschien heb ik het mis, maar dacht ergens te hebben gelezen dat de originele (zonder VLZ) mooier klonk voor gain distortion dan de VLZ en zeker de VLZ PRO. Maar goed ik baseer dit puur op wat ik op internet lees, misschien dat Niel hier iets zinnigs over kan zeggen met zijn ervaring

Oud 10 augustus 2017, 15:22   #491
Designer
audio lab

Ik wil graag horen hoe je gabberhouse nu klinkt met je soundcard enzo.

Oud 12 augustus 2017, 08:40   #492
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

Dit snap ik niet helemaal. Als hij gewoon op normaal niveau op de mixer binnenkomt en weer op normaal niveau de mixer uitgaat, kan dit toch gewoon?
Als je op normaal niveau binnenkomt en er weer uitkomt gebruik je dus geen gaindistortion want zonder abnormaal hard niveau overstuurt een mixer niet.
Ik heb het specifiek over het gebruik van digitale kanalen voor gain distortion, niet de cleanere output die wel op normaal niveau is.

Oorspronkelijk geplaatst door Dronky Droller Bekijk bericht
Er is ook nog een Mackie 16-8
Die is vanwege zijn zeldzaamheid vaak duurder dan een 24-8, ik heb er een tijd lang naar gezocht en slechts 2x gevonden.

En ik heb geen ervaring met VLZ mixers maar ik ga ervan uit dat het prima te gebruiken is. Ik heb hier ook een mackie 6303 staan en die pre ampt ook prima met gaindistortion.
Oud 12 augustus 2017, 19:36   #493
Dronky Droller

Ik heb vorig jaar de 16-8 voor 150 euro gekocht op mp, hij zag er niet uit, maar werkt perfect.
Dan heb ik mazzel gehad.
Toch is een Mackie 8 bus en een Ghost het fijnste om te oversturen voor Hardcore, heb veel andere tafels geprobeerd, maar dat is het net niet.
Oud 13 augustus 2017, 15:07   #494
The Untitled
Vintage lid

The Untitled's schermafbeelding

Staat nu ook zo'n CR te koop hier op sf marktplaats, lijkt me een mooi exemplaar voor distortion en mooi prijsje.
Als ikzelf dit weekend net niet een mengpaneel had gekocht zou ik het wel weten..
The Untitled is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2017, 17:37   #495
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dronky Droller Bekijk bericht
Ik heb vorig jaar de 16-8 voor 150 euro gekocht op mp, hij zag er niet uit, maar werkt perfect.
Dan heb ik mazzel gehad.
Toch is een Mackie 8 bus en een Ghost het fijnste om te oversturen voor Hardcore, heb veel andere tafels geprobeerd, maar dat is het net niet.
bastard

Lama weten als je hem weg wilt doen, vriend, maat, gabber
Oud 14 augustus 2017, 20:09   #496
Dronky Droller

Hahaha no way man

Wat trouwens ook leuk is voor oversturen, oude Boss BX serie mixers, kost een paar tientjes en klinkt toch erg leuk.
Oud 14 augustus 2017, 20:54   #497
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

Boss BX 16 was mijn eerste studio mixertje, nog voordat ik releases had.
Priegel EQ knopjes en baby faders !
Oud 18 augustus 2017, 09:04   #498
Dronky Droller

Wel vet dat het zo moest vroeger, lekker beperkt allemaal.
Maar creatief dat je moest zijn, ik had alleen een juno 2 en elke stukje kwam dus ook daar uit
Een goede mixer had ik niet, bij een maat de kicks oversturen op zijn mengtafel en dan samplen, dan kon het bij mij in de Akai sampler
Oud 18 augustus 2017, 12:05   #499
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

En dan in de song een program change zodat je 2 verschillende leadgeluiden had in je track met 1 juno.

Oud 18 augustus 2017, 19:10   #500
Dronky Droller

Lekker die ouwe tracks

Ben jij nog actief eigenlijk in de Hardcore scene?
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Klank, geluid en theorie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten