Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21 augustus 2012, 20:15   #141
onrust nv
Onrust industriëele audio

onrust nv's schermafbeelding

dat had je er niet bij gezet, je schreef werken voor een betere samenleving en gebruik alles gratis
ik werk trouwens in de zorg en dat valt niet te automatiseren
en idd een synth door de fxbak zou geen overbodige luxe zijn, maar dan wel een analoge

ONRUSTNV:.........KRAAAAAK,PIIEEP!...knars...zondermeer
onrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnv ONVERSTAANBAAR HELDER
onrust nv is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 20:31   #142
JugJug
geregistreert lit

JugJug's schermafbeelding

Citaat:
ik werk trouwens in de zorg en dat valt niet te automatiseren
Oh jawel Een hele lange gang, rolband, 10 machines en een hele hoop senioren of mindervaliden.
Lees eens Brave New world voor inspiratie.... zoals 10 analoge effecten in serie met digitale aansturing
JugJug is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 03:18   #143
onrust nv

brave new world is nou niet bepaald mijn voorbeeld van hoe het zou moeten

geef mij dan maar liever 10 analoge FX digitaal aangestuurd

onrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnv ONVERSTAANBAAR HELDER
Oud 22 augustus 2012, 03:48   #144
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Het zou mijn ding kunnen wezen maar het is mij ook een beetje duur voor wat het is maar ik vind dat deze jongen ondanks alle kritiek die hij over zich heen krijgt zich wel heel erg netjes blijft geer dragen! Mag ook wel gezegt worden,
Kerel als er met een paar jaar 50 % van de prijs afgaat en daarvan tweedehands units op de markt komen wil ik er wel 1 proberen.

veel geluk

Synths, en ander spul te koop, zie link.

http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=161933
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 10:55   #145
champ
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Kerel als er met een paar jaar 50 % van de prijs afgaat en daarvan tweedehands units op de markt komen wil ik er wel 1 proberen.

veel geluk
En als je meer poen hebt wil je hem dan niet nu meteen proberen? Je bent tenslotte nooit zeker dat je over een paar jaar net zoveel of meer verdiend dan nu.
champ is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 12:00   #146
RogerAxetrample

Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Het zou mijn ding kunnen wezen maar het is mij ook een beetje duur voor wat het is maar ik vind dat deze jongen ondanks alle kritiek die hij over zich heen krijgt zich wel heel erg netjes blijft geer dragen! Mag ook wel gezegt worden,

veel geluk

Oorspronkelijk geplaatst door champ Bekijk bericht
En als je meer poen hebt wil je hem dan niet nu meteen proberen? Je bent tenslotte nooit zeker dat je over een paar jaar net zoveel of meer verdiend dan nu.
Hoi anoniempje en champ,

sinds het ding op de markt is hebben we enorm veel kritiek op de prijs gehad, die toen is verlaagd naar de huidige 1999,-.
Maar het is nog steeds een enorm bedrag voor veel mensen.
Wat denken jullie, zou een kleinere versie (1 u hoog), met iets minder effecten en met MIDI in i.p.v. de footcontroller, voor een lagere prijs (1000-1400 euro) beter in de smaak vallen?

groetjes,
Rogier
RogerAxetrample is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 12:10   #147
onrust nv

ik denk dat als je in de 1 u versie alleen de delay en modulatie FX zou doen dat je voor deze markt al aardig in de buurt komt, want filters en fuzz/distortions kunnen ook buitenom(of een fx send/return bij de in en uitgangen)

Oud 22 augustus 2012, 12:19   #148
champ
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door RogerAxetrample Bekijk bericht
Hoi anoniempje en champ,

sinds het ding op de markt is hebben we enorm veel kritiek op de prijs gehad, die toen is verlaagd naar de huidige 1999,-.
Maar het is nog steeds een enorm bedrag voor veel mensen.
Wat denken jullie, zou een kleinere versie (1 u hoog), met iets minder effecten en met MIDI in i.p.v. de footcontroller, voor een lagere prijs (1000-1400 euro) beter in de smaak vallen?

groetjes,
Rogier

Ik vind niet dat je moet gaan strippen om de prijs naar beneden te werken. (dat is een reden waarom er juist zoveel troep op de markt is)
Als jullie overtuigd zijn van dit concept voeg dan eerder meer mogelijkheden met toegevoegde waarde toe waardoor de prijs aantrekkelijker wordt. Een optimaal product is uiteindelijk het belangrijkste niet de prijs. Apple, nu het meest waardevolle bedrijf bewijst dat maar al te goed.
Oud 22 augustus 2012, 13:52   #149
JugJug
geregistreert lit

Om ook eens constructief bij te dragen aan deze draad.....

- een fx send/return toevoegen lijkt me een goede meerwaarde
- een kleinere pedaalloze versie (niet noodzakelijkerwijs minder effecten), zonder alles wat specifiek gitaar gerelateerd is (bijv. de tuner enz.) met MIDI zou de loutere studiomuzikant en/of synthesizergebruiker kunnen bekoren en een ander marktsegment aanspreken.
Oud 22 augustus 2012, 15:13   #150
Patat Met
TB or not TB

Patat Met's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door JugJug Bekijk bericht
Om ook eens constructief bij te dragen aan deze draad.....

- een fx send/return toevoegen lijkt me een goede meerwaarde
- een kleinere pedaalloze versie (niet noodzakelijkerwijs minder effecten), zonder alles wat specifiek gitaar gerelateerd is (bijv. de tuner enz.) met MIDI zou de loutere studiomuzikant en/of synthesizergebruiker kunnen bekoren en een ander marktsegment aanspreken.
+1

Als het ding midi heeft zonder zipper noise, dan is het zeer bruikbaar in een studio.
Dat pedaal is niet nodig en weglaten zal de prijs gunstig beïnvloeden.
Wat meer effecten voor basgitaar zal ook meer bruikbaarheid geven voor de synth gebruiker.
Patat Met is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 17:19   #151
Patat Met
TB or not TB

Patat Met's schermafbeelding

Ik heb net ff naar het ding geluisterd en het is echt top kwaliteit imo.

Voor studio/synth gebruik zou ik graag:
Nog iets kortere release tijd voor de compressor 0,05sec. Zodat het lekker gaat ademen.
Wet/Dry controle op de compressor, boost en overdrive willen hebben. Voor parallelle compressie/overdrive
Meer filters voor en na de overdrive. Voor meer controle over de uiteindelijke klank.
2 (of meer) overdrives zodat je ze in serie of parallel (met een crossover voor hoog en laag overdrive) kan zetten. Je kan nooit te weinig distortion hebben.

Het zijn een paar ideeën.
Patat Met is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 17:41   #152
MatthewLeBlom
Infiltrant

MatthewLeBlom's schermafbeelding

Het zijn goeie ideeen vind ik.

silvertone
MatthewLeBlom is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 18:00   #153
PietjePieter
pieterend lid

PietjePieter's schermafbeelding

Toch fijn dat het nog een constructieve discussie wordt

Zoiezo floorboard weg en hob midi erop. Ook voor gitaristen interesant, die gebruiken zoiezo vaan al midi apperatuur en hebben toch wel vaak een behringer/roland midi floorboard. Veel moderne gitaar tops ondersteunen ook midi voor het schakelen van kanalen. Drukt de prijs, iedereen blij.

Edit: Ik zou hem geloof ik niet 1HE maken, lekker ruimte op het front paneel is toch wel fijn. Misschien ook 1 input aan de voorkant.

Voor is wat anders check out
http://www.facebook.com/HAL2AMUSIC
PietjePieter is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 18:33   #154
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Kan die eigenlijk eventueel zonder floorboard gekocht (verkocht) worden?

(ik vind het spijtig dat ik dat floorboard in de kelder ga moeten opbergen)

1u met minder fx wel of geen midi ga je niet makkelijker verkopen imo
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 18:41   #155
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door RogerAxetrample Bekijk bericht

groetjes,
Rogier
heeft iedereen die geklaagt heeft hem daarna ook gekocht? ,hoezo,neen!

Dat mag je NOOIT doen man,je moet de prijs behouden dan of lichtjes doen stijgen anders geef je toe dat het dat niet waard is (al is dit waar of niet,dat weten de klagers,zagers of zeg maar kortweg losers toch niet)
Oud 22 augustus 2012, 18:57   #156
JugJug
geregistreert lit

Citaat:
heeft iedereen die geklaagt heeft hem daarna ook gekocht? ,hoezo,neen!

Dat mag je NOOIT doen man,je moet de prijs behouden dan of lichtjes doen stijgen anders geef je toe dat het dat niet waard is (al is dit waar of niet,dat weten de klagers,zagers of zeg maar kortweg losers toch niet)
Zucht... Moet ik weer echt wel in de clash gaan met jou????

Los van de "losers" lijkt het me wel belangrijk om een goed product op de markt af te stemmen. En liefst te verkopen.... In die mate apprecieer ik de vraag om feedback van het publiek enorm.

Ik hoop dat je iets hebt aan de kritiek op dit forum!

J

of is er weer manipulatie in het spel?
Oud 22 augustus 2012, 19:01   #157
PietjePieter
pieterend lid

PietjePieter's schermafbeelding

Gewoon negeren is da tip van de dag....

Voor is wat anders check out
http://www.facebook.com/HAL2AMUSIC
PietjePieter is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 19:41   #158
JugJug
geregistreert lit

Had hem op de negeerlijst staan, maar was te nieuwsgierig....mijn fout

En tegelijkkertijd een bump voor het product
Oud 22 augustus 2012, 21:07   #159
champ
Vintage lid

Hardware op de markt zetten zonder meteen een afzet te hebben is een hoog risico. Zeker in onze sector. ZEKER wanneer je kwaliteit wilt bieden en geen Behringer.
Door producten tegen hele lage prijzen te verkopen moet je er wel heel veel verkopen wil je de kosten eruit halen. High end gear is niet alleen duurder omdat het beter is maar ook omdat het heel veel gekost heeft om goed research te doen.

Iedereen heeft een game console zo'n beetje maar weinig mensen weten dat het heel lang duurt voordat MS of Sony die kosten daarvan terug hebben verdiend. Een niche product als deze effect bak staat niet bij iedereen in de woonkamer en zou je die heel goedkoop aanbieden is de kans klein dat de kosten er ooit uitgehaald worden.

Daarnaast wil een bedrijf ook nieuwe dingen ontwikkelen daarom is het voor bedrijven beter om tegen een hogere prijs te verkopen zodat er geld in het laatje zit research.
kun je aan 30 porto types bouwen of maar 1tje dan kun je wel raden wat de uiteindelijke kwaliteit wordt. Uiteindelijk is het dus ook de geen die het product koopt beter en als ik dan toch moet betalen dan het liefst bij een bedrijf dat lekker kan prutsen aan nieuwe ideeën.

Sowieso moeten die synth en gitaar "losers" niet zo bitchen en gewoon al gassend de gearslut uithangen want ze leggen zo hun 1300,- voor een 808 neer of 5000,- voor een fender gitaartje dus als ze het echt willen lappen ze het wel.
Oud 22 augustus 2012, 23:11   #160
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

idd Champ,een deel die op dit forum zit er helemaal naast,en het is dan ook triest om te lezen wanneer

vertegenwoordigers van een nederlands produkt zoals dit exclusief ding allemaal moet slikken.

Er is niets dat afgestemt moet worden,dit IS een uniek produkt in het genre ,er zijn er geen 2 ,de prijs is de prijs punt uit.

Als je troep verkoopt moet je idd afstemmen,en dan is feedback heel welkom,vooral in de 'back' om het eruit te trappen,want troep hoeven we niet lol
Reageren

Synthforum » Midi & de studio » Effecten & dynamics

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten