Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25 april 2012, 12:55   #1641
loecloec

Oorspronkelijk geplaatst door Zoidsity Bekijk bericht
Had je ze nou ook beluisterd of op de gok?
ook beluisterd maar het was misschien leuker om het op de gok te doen haha

Laatst gewijzigd door loecloec; 25 april 2012 om 13:08
loecloec is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 14:40   #1642
NRJay

NRJay's schermafbeelding

Dynaudio is precies wel poppulair tegenwoordig, overal lees ik berichten dat men voor de BM15's gaat. Maakt me wel nieuwsgierig naar hoe ze klinken.

Wat ik mij het meeste afvraag met dit formaat van monitor, klinkt dat nog wel goed als je er op een meter vanaf zit?

Move your own mountain
NRJay is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 15:31   #1643
brz
Gedearchiveerd account

brz's schermafbeelding

Het klinkt super op een meter afstand.....

REPORT
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2012, 18:36   #1644
Xypes

Hey

Ik heb eens rondgekeken voor studiomonitors.
Eerst wou ik de KRK RP6 maar dat is toch wat overkill voor gewoon thuis^^
Nu wil ik de KRK RP5. Maar wat is eht verschil met de G2 versie?
En zou ik voor deze boxen gaan of is er iets beters voor die prijs?

En is het aan te raden om deze boxen 2ehands te kopen of niet?

gr Xypes
Xypes is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2012, 11:29   #1645
Martijn W

Oorspronkelijk geplaatst door NRJay Bekijk bericht
Dynaudio is precies wel poppulair tegenwoordig, overal lees ik berichten dat men voor de BM15's gaat. Maakt me wel nieuwsgierig naar hoe ze klinken.
De bm6a mk1 is de beste Dynaudio monitor uit de bm-serie. De bm15a heeft een flinke dip in het middengebied rond de crossover. Ik zou ze daarom mijden. Zelfs bij de bm6a mk1 (met kleinere woofer) merk je dit al. De nieuwere Dyns hebben dit niet maar die gebruiken een 1st order crossover waardoor alles in het middengebied een beetje wolkerig wordt. Jammer!

Ik lees hier ook mensen die naar de KH120 kijken. Die zou ik bovenaan de lijst zetten
Martijn W is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2012, 11:37   #1646
waz
Hobbyhoer

waz's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn W Bekijk bericht
Ik lees hier ook mensen die naar de KH120 kijken. Die zou ik bovenaan de lijst zetten
Als je in de spot zit zijn ze erg goed......k zou trouwens niet voor nearfield gaan maar voor mid

Laatst gewijzigd door waz; 16 augustus 2012 om 12:06
waz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2012, 18:24   #1647
bazzie

Vraagje: heb je bij hardtechno/industrial/hardcore een subkast nodig?
Ik denk van wel, maar waarom hebben vele pro's (niet dat ik daar een zier om geef) dan meestal geen subkasten maar gewoon enkel monitors? Het sublaag is heel belangrijk en mag niet over het hoofd worden gezien, zeker in deze genres!
Wat is dan een goeie subkast, frequentiebereik vanaf 34 Hz is dat al wat? Of moet je eerder al naar 25-20 Hz gaan? Maar die zijn ook een pak duurder.

Citaat:
Doe eens even rustig beste man, je loopt in verschillende topics voornamelijk met testosteron te sproeien zonder iets toe te voegen aan de discussie.
bazzie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2012, 18:37   #1648
Grooveron
Zoek en vind het H i4 r

Grooveron's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bazzie Bekijk bericht
Vraagje: heb je bij hardtechno/industrial/hardcore een subkast nodig?
Ik denk van wel, maar waarom hebben vele pro's (niet dat ik daar een zier om geef) dan meestal geen subkasten maar gewoon enkel monitors? Het sublaag is heel belangrijk en mag niet over het hoofd worden gezien, zeker in deze genres!
Wat is dan een goeie subkast, frequentiebereik vanaf 34 Hz is dat al wat? Of moet je eerder al naar 25-20 Hz gaan? Maar die zijn ook een pak duurder.

Veel klanten van ons in de hardcore Hardstyle hebben 8050 van Genelec die hebben een erg goed techecken laag, ook gebruiken veel goede masteraars Baerfoot's, Ik heb zelf AML 1 van PMC dat gaat gewoon tot 30 HZ in het laag.

Het zijn allemaal wel dure monitoren, met een setje KRK van 500 euro kom je er niet
maar goedkope subs kan je beter links laten liggen beter dan door sparen.

======================
The Universe spins ever faster.... for me.
======================
Visit the World of Groove Unlimited at www.groove.nl (all the music you need)
Werk bij de beste muziek zaak in het land :-)
volg ons op twitter: twitter.com/i4muzique
Grooveron is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2012, 19:46   #1649
bazzie

Bedankt, maar niet bepaald grappig dat prijsje voor 2.. +/- 2800 euro ..
Ik wil niet bankroet maar met een budget van 1000a 1300 euro moet het wel lukken voor een setje met subkast!

Citaat:
Doe eens even rustig beste man, je loopt in verschillende topics voornamelijk met testosteron te sproeien zonder iets toe te voegen aan de discussie.
bazzie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2012, 22:08   #1650
Grooveron
Zoek en vind het H i4 r

Grooveron's schermafbeelding

Ga dan eerst eens luisteren naar Adam A8, Genelec 8040 etc, dat klinkt vaak beter dan een setje van 1300 met sub!

======================
The Universe spins ever faster.... for me.
======================
Visit the World of Groove Unlimited at www.groove.nl (all the music you need)
Werk bij de beste muziek zaak in het land :-)
volg ons op twitter: twitter.com/i4muzique
Grooveron is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2012, 23:47   #1651
MasTering

MasTering's schermafbeelding

Tip,

http://www.monkey-banana.de/
MasTering is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2012, 17:37   #1652
1pauluzz1

Nog tips voor zaken waar ik monitors kan gaan luisteren? Ik wil met name Dynaudio BM6a MKI en MKII en de Focal CMS-65 vergelijken.

(ik heb al een rondje gebeld maar de gangbare namen gaven aan dat ze deze modellen niet op voorraad hebben)

Laatst gewijzigd door 1pauluzz1; 27 oktober 2012 om 18:30
1pauluzz1 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2012, 23:21   #1653
1pauluzz1

Het lijkt er op dat het music store Keulen wordt, de enige zaak die alles wat ik wil beluisteren op voorraad lijkt te hebben. Was even vergeten dat we in zo'n dorp van een land wonen.
Oud 29 oktober 2012, 10:52   #1654
pmx
mastering engineer

pmx's schermafbeelding

dat is wel een probleem ja, maar je kan wel kopen en dan terugsturen. dan kost het je alleen maar verzendkosten, al is dat op een setje van een paar honderd euro natuurlijk snel fors.

Paul Matthijs Lombert | The Mastering Factory, Eindhoven
pmx is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2012, 11:03   #1655
Patat Met
TB or not TB

Patat Met's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door 1pauluzz1 Bekijk bericht
Nog tips voor zaken waar ik monitors kan gaan luisteren? Ik wil met name Dynaudio BM6a MKI en MKII en de Focal CMS-65 vergelijken.

(ik heb al een rondje gebeld maar de gangbare namen gaven aan dat ze deze modellen niet op voorraad hebben)

Als je speakers gaat beluisteren in de winkel dan kies je de speaker die het lekkerste klinkt. Maar die helaas niet het meest nauwkeurig is.
Daarom hebben een hoop monitor speakers een flinke dip tussen 2kHz en 4kHz, om de hardheid uit het geluid te halen. Niet echt lekker als je wilt weten hoe je mix echt klinkt natuurlijk.
Draadje hier.
Patat Met is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2012, 13:00   #1656
1pauluzz1

Verzenden heb ik ook overwogen, maar inderdaad de kosten en het gedoe van verzenden weegt niet op tegen een trip naar Keulen om ze daar uitgebreid te testen.

@ Patat Met

Ik heb naar je grafieken gekeken, maar omdat de modellen die ik wil testen er niet in staan voegt je reactie weinig toe. Bovendien: raad je nu iemand die monitors wil kopen aan om vooral niet te luisteren? Dat slaat nergens op.

Je bedoelingen zullen vast goed zijn hoor, maar dit:

"Als je speakers gaat beluisteren in de winkel dan kies je de speaker die het lekkerste klinkt. Maar die helaas niet het meest nauwkeurig is."

.. is volslagen onzin en wordt onterecht als feit gepresenteerd. Ik weet waar ik op moet letten dus ik ga niet luisteren naar speakers die het lekkerste klinkt ipv het meest nauwkeurig. Anders zou ik wel hi-fi speakers gaan testen, daarvoor hoef ik ook niet naar Keulen te rijden.

Nogmaals, je bedoelingen zullen goed zijn maar in dit specifieke geval helpt je reactie niet. Bovendien zet je je statement op een dusdanige manier neer, dat iemand die dit leest zou kunnen denken dat een mening/conclusie over monitors beter kan worden gebaseerd op dit soort grafiekjes in plaats van op uitvoerige luistertests. Ik ken geen enkele artiest, producer of engineer die het daar mee eens zal zijn.
Oud 29 oktober 2012, 14:06   #1657
Patat Met
TB or not TB

Verzenden heb ik ook overwogen, maar inderdaad de kosten en het gedoe van verzenden weegt niet op tegen een trip naar Keulen om ze daar uitgebreid te testen.

@ Patat Met

Ik heb naar je grafieken gekeken, maar omdat de modellen die ik wil testen er niet in staan voegt je reactie weinig toe. Bovendien: raad je nu iemand die monitors wil kopen aan om vooral niet te luisteren? Dat slaat nergens op.

Je bedoelingen zullen vast goed zijn hoor, maar dit:

"Als je speakers gaat beluisteren in de winkel dan kies je de speaker die het lekkerste klinkt. Maar die helaas niet het meest nauwkeurig is."

.. is volslagen onzin en wordt onterecht als feit gepresenteerd. Ik weet waar ik op moet letten dus ik ga niet luisteren naar speakers die het lekkerste klinkt ipv het meest nauwkeurig. Anders zou ik wel hi-fi speakers gaan testen, daarvoor hoef ik ook niet naar Keulen te rijden.

Nogmaals, je bedoelingen zullen goed zijn maar in dit specifieke geval helpt je reactie niet. Bovendien zet je je statement op een dusdanige manier neer, dat iemand die dit leest zou kunnen denken dat een mening/conclusie over monitors beter kan worden gebaseerd op dit soort grafiekjes in plaats van op uitvoerige luistertests. Ik ken geen enkele artiest, producer of engineer die het daar mee eens zal zijn.
Placebo en bias zijn geen meningen maar feiten. Zelfs artiesten, producers en engineers hebben er last van. We zijn maar mensen en onze menselijke zintuigen zijn zeeer gemakkelijk te beïnvloeden.

Hoe weet jij hoe een opname moet klinken? Ben je erbij geweest? Als je er al bij bent geweest, dan weet je na 30 seconden niet meer hoe het echt geklonken heeft. Hoe kan je dan luidsprekers beoordelen op hun nauwkeurigheid door ze in een winkel te gaan beluisteren?

Wil je zo eerlijk mogelijk zijn tegen jezelf, dan moet je rekening houden met de fouten in onze gewaarwording. Naar een winkel gaan en daar luidsprekers luisteren doet dat niet.

De enige echt goede manier van het testen van luidsprekers is direct vergelijk met de werkelijkheid. Je luistert en neemt een stel muzikanten op, meteen daarna speel je de opname af over de luidsprekers die je wilt testen.
Ken jij artiesten, producers, engineers of monitor fabrikanten die dat doen?
Ik ken maar 1 fabrikant die dat doet: Celtic Audio.

De op 1 na beste manier is meten en die metingen vergelijken met de psychakoestische data waarvan we weten dat ze hoorbaar zijn. Vandaar dat ik de link naar die onafhankelijke metingen geplaatst heb.

Wat ik je aanraad is Mischa Jakobi. http://www.mischa-jacobi.com/WELCOME.html Hij doet metingen, akoestische aanpassingen en bouwt luidsprekers op een verantwoorde manier.
Oud 29 oktober 2012, 14:35   #1658
1pauluzz1

Prima als jij het zo wilt doen maar ik vind het nogal ver van de werkelijkheid allemaal. Ik wil me niet bezig houden met dat soort dingen. Laat mij me maar bezig houden met het luisteren en oordelen. Ik vertrouw op mijn oren, ervaring en goede referenties.
Oud 29 oktober 2012, 14:48   #1659
Patat Met
TB or not TB

Prima als jij het zo wilt doen maar ik vind het nogal ver van de werkelijkheid allemaal. Ik wil me niet bezig houden met dat soort dingen. Laat mij me maar bezig houden met het luisteren en oordelen. Ik vertrouw op mijn oren, ervaring en goede referenties.
Bias is werkelijkheid.

Een verstandig mens houd daar rekening mee.
Oud 9 november 2012, 22:23   #1660
igorvdw

igorvdw's schermafbeelding

Heren evt. dames ik heb een vraagje. Ik ben vandaag monitoren wezen beluisteren in Amsterdam. Nu kwam ik bij een leuke zaak aan op de overtoom en daar heb ik blue sky monitoren te horen gekregen. Ik zelf vond ze echt super klinken in vergelijking met mijn 2 krk rp5 g2 monitoren, maar dat mag ook wel voor zoveel geld extra. Dit setje was namelijk 945 euro. Exact type weet ik helaas niet. De verkoper gaf aan deze uit Amerika te importeren. Nu is mijn vraag hoe kan het zijn dat zulke boxen niet zoveel naamsbekendheid heeft als de rest. Ik had al een topic hierover gezien, maar dat ging volgens mij over een goedkoper paar studio monitoren. Ik ben gewoon op zoek naar 2 goede monitoren voor het produceren en deze leken mij geschikt, maar ik kan er bijna niets over terugvinden. Lang verhaal, maar ik hoor graag jullie mening en evt. alternatieven.
igorvdw is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Midi & de studio » Monitoring & versterking

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten