10 augustus 2012, 16:47
|
|
|
Ettertje
|
Oorspronkelijk geplaatst door nomore
|
|
Ben ik de enige die hier absoluut niet op zit te wachten. Ben voor mijn muziek pas net overgestapt op W7 64b en nu krijgen we WEER het gezeik of alles wel/niet gaat werken.
|
Wees gerust, je platform zal nog lang genoeg meegaan... My guesstimate is dat Windows 7 de nieuwe XP wordt qua doorlooptijd van ondersteuning...
|
|
|
|
10 augustus 2012, 18:00
|
|
|
Leuke test.
Mogen ze bij Steinberg ook wel even doen.
|
|
|
|
10 augustus 2012, 19:11
|
|
|
Uw advertentie hier?
|
Oorspronkelijk geplaatst door Nerve
|
|
Wees gerust, je platform zal nog lang genoeg meegaan...
|
net zoals Windows Vista zeker
|
|
|
|
13 augustus 2012, 09:53
|
|
|
Ettertje
|
Oorspronkelijk geplaatst door fatclap
|
net zoals Windows Vista zeker
|
Windows 7 is wat Vista had moeten zijn.
Je hoeft me niet te geloven natuurlijk, talk to you in 5 years zou ik zeggen.
|
|
|
|
23 oktober 2012, 19:25
|
|
|
Vintage lid
|
Ik wordt toch niet zo vrolijk van de afwezigheid van MIDI-ondersteuning in Windows 8 RT (merk op: RT en dus niet de gewone Windows 8 ).
Voor de 'gewone' Windows 8 is er geen vuiltje aan de lucht aangezien de bestaande API's gewoon blijven werken maar in Windows 8 RT ontbreken deze want, volgens Microsoft ... legacy ..., en dus overbodig.
Meer info vind je o.a. in onderstaande links waar een Microsoft techie gewoon aanduidt alsof iedereen zal overschakelen op alleen software en de hardware wereld vaarwel zou zeggen.
http://social.msdn.microsoft.com/For...f-623b31c89765
http://createdigitalmusic.com/2012/0...r-metro-winrt/
Vooral deze vind ik nogal 'arrogant' en getuigen van weinig kennis van de wereld waarin producers, engineers en muzikanten zich bewegen.
|
Citaat:
|
James Dailey - Windows Media SDK
The recording industry is quickly moving away from HW synths to SW based synthesis. Personally I have all of my MIDI gear plugged in and ready to go but I don't know that I've turned it on for over a year. My go to keyboard, an Axiom 49, plugs in via USB. I have a handful of "legacy" MIDI HW synths but hundreds of soft synths (its an addiction). My guitar amp is even gathering dust thanks to NI plug-ins.
So at this time we really don't see a super compelling need to support legacy MIDI devices in Metro style apps. My guess is that MIDI will stay on the desktop until its completely eclipsed by soft synths and USB based devices.
|
Dus, volgens Microsoft zal iedereen, binnen afzienbare tijd, gewoon nog enkel software gebruiken. Blijkbaar vergeten ze dat ook software nog steeds, bij voorkeur, wordt aangestuurd m.b.v. controllers ... MIDI-controllers. Lijkt me toch een uitspraak van iemand die deze industrie niet echt goed kent.
Op de iPad zie je trouwens zowat alle fabrikanten nuttige toepassingen uitbrengen om hun spullen aan te sturen zoals editors voor synths, control surfaces voor mixers,.... (hoeft niet persé via een MIDI-kabel maar kan tegenwoordig ook draadloos)
Als ik tussen de lijnen lees dan vermoed ik dat deze man vergeet dat controllers met USB nog steeds het MIDI-protocol gebruiken, enkel de traditionele midikabel is dan vervangen door een USB-kabel.
Windows 8 RT zou heel interessant kunnen zijn om handige, muzikale tools te ontwikkelen maar zonder MIDI-ondersteuning wordt dat natuurlijk niets. Ik had eigenlijk al plannen om enkele apps te maken die gebruik zouden maken van de Modern UI (aka Metro) maar het ziet er niet zo goed uit.
Als developer zie ik me niet onmiddellijk overstappen naar een ander platform maar ik ga toch even andere opties bekijken.
|
|
|
|
23 oktober 2012, 19:39
|
|
|
Vintage lid
|
Ik werk nu al een kleine maand met de RTM versie van Windows 8. Dat is dus de final versie die eind oktober in de winkel ligt. Door mijn beroep kan ik wat eerder over die software beschikken.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo enthousiast over Windows 8. Dat zit niet in de ondersteuning van hardware, maar gewoon in de interface. Een pure Windows 8 applicatie is best netjes, maar voor de meeste apps moet je terugvallen op de "oude" windows 7 interface. Die zit er ook in. Je kun in feite schakelen tussen de nieuwe interface en de oude.
Juist dat schakelen maakt je stapelgek. Bovendien is het meeste uit de oude interface gehaald. Geen start menu, geen Aero etc. Ik vind het daarom gewoon niet prettig meer werken, omdat ik voor veel taken toch terug moet naar de nieuwe interface (metro heet die geloof ik). Dus ik maak me niet zo veel zorgen om de performance, maar meer om het gemak van werken.
Wel kun je natuurlijk werken met snelkoppelingen en toets combinaties. Een deel van de veelgebruikte zaken in de oude interface zijn ook bereikbaar met een rechter muisklik. Uiteindelijk is het dan ook vooral gewenning denk ik. Ik vraag me alleen af of de doorsnee consument niet te snel af zal haken en dit OS al snel zal veroordelen.
De tijd za het leren. Microsoft neemt in ieder geval een gigantische gok met dit OS, ondanks de best fraaie dingen die er ook zitten natuurlijk.
Synths: Korg 01w/r, Radias, Micro-X, Minikorg 700 & MS20, ESX1, Yamaha FS1R, AN1X, Roland JX10, D50, JD-990 (vintage board), Eminent 310, Oakley modular, x0xb0x, Midibox MB-6582.
Effects: Behringer v-verb pro 2496, EH Smallstone & Electric Misstres, Elektor vocoder.
Controllers: Behringer BCR2000, Evolution MK-249C, Laserharp.
Midi: M-Audio Midisport 4x4 & 8x8, E-MU Xmidi 2x2.
Recording: Emu 1212m+1820 dock, Behringer DDX3216 + 2 X ADA 8000.
|
|
|
|
23 oktober 2012, 19:57
|
|
|
Always Loud!
|
metro of hoe het nu ook heet is gewoon een tablet gui on steroids. je zal dus met de oude gui blijven werken. metro apps zijn echt van niveau smartphone ipad en en hebben dus niks van doen met serieus workstation applicaties.
je moet win8 dus ook niet beoordelen op de Metro interface, maar gewoon kijken hoe alles draait onder de oude interface en dat zou door diverse optimalisatires toch zo'n 20% efficienter moeten draaien had ik begrepen. Ik ben nog niet eager om over te gaan, win7 x64 draait net lekker
|
|
|
|
23 oktober 2012, 20:35
|
|
|
Vintage lid
|
Info: Metro heet voortaan Modern UI.
Ik ben zelf ook al bijna een jaar bezig, voor zakelijke doeleinden, met Windows 8.
In het begin van het jaar heb ik zelfs een volledige developers track gevolgd, voornamelijk voor windows Phone 8 alsook Metro applicaties (nu Modern UI).
Omdat heel veel mensen vaak denken dat Windows 8 enkel Modern UI als GUI gebruikt had ik ter verduidelijking aangeduid dat mijn post vooral gaat over Windows 8 RT en niet Windows 8
Windows 8 RT wordt zo'n beetje gezien als Microsoft's antwoord op het OS van de iPad (kan even niet op de juiste naam van het OS komen). Windows 8 RT tabletcomputers zouden, volgens de verwachtingen, een gelijkaardige prijsstelling krijgen en dus een mooie concurrent zijn voor de iPad.
Voor mij zijn de mogelijkheden die reeds beschikbaar zijn op de iPad zeer interessant maar aangezien ik zelf vooral vertrouwd ben met het Windows platform (vooral core Windows API i.c.m. C++) zou ik graag binnen dezelfde 'platformfamilie' willen blijven ontwikkelen. Voor zakelijke doeleinden zie ik geen probleem. De Modern UI kan zeker nuttig ingezet worden voor zakelijke doeleinden. We zijn trouwens bezig met enkele 'apps' te ontwikkelen die de Modern UI gebruiken.
Ik hoopte mijn kennis ook aan te wenden voor meer muzikale doeleinden en dan vooral MIDI-gebaseerd maar daar wringt nu precies het schoentje. Een MIDI-toepassing op Windows 8 is perfect mogelijk ... d.m.v. de reeds bestaande Win32 API maar deze zijn niet beschikbaar als je een Modern UI app ontwikkelt. Zaken zoals TouchOS e.d. kunnen dus niet.
Een MIDI-interface benaderen van uit een Modern UI toepassing zal dus niet gaan en Windows 8 RT is enkel Modern UI.
Ik moet me nog wel wat verder inlezen in dit hele verhaal maar als alternatieven zie ik voorlopig:
- ontwikkelen voor een iPad want daar is het gebruik van MIDI geen probleem
- ontwikkelen in Linux op basis van een 'eigen' distro maar dan ga ik mijn Linux kennis eerst moeten aanscherpen.
(Geen idee maar ik las 'ergens' dat ook in Android het niet zo eenvoudig is/onmogelijk om MIDI hardware aan te spreken maar dat moet ik nog bekijken)
Zijn er nog ontwikkelaars die voor dezelfde keuze staan en al alternatieve oplossingen hebben gevonden?
|
|
|
|
23 oktober 2012, 21:13
|
|
|
Mc 303 till I die!
|
ik snap er niets van, Miscroschoft moet echt ophouden met die onzin. Ze verkopen ons nog steeds een uitgebouwde MS DOS box.
- Vista was echt te zwaar en te log, dit is zo gedaan om de hardware verkoop te stimuleren.
- Win7 was iestse lichter maar steeds log, een memory footprint van 500MB kaal is echt onaanvaardbaar
Nu komt er ook nog bij dat de systeemmonitor van Miscroschoft ook nog eens de waarheid verdraaid.
ik heb een systeem wat gewoon voor geen meter presteerd en heb win7 helemaal uitgekleed.
Met ook op een gegeven moment een melding dat ik een ilegale versie bezit, terwijl ik alleen maar mijn systeem tweak.
ben beter af met stinkdoos xp.....
Elke versie word je weer genaaid en de snotware is ook nog eens stervens duur en kan minder.
Alle benchmarks moet je met een korrel zout nemen want vele zijn gesponserd door The Evil Empire.
zij bepalen wel even wat je op je systeem kan doen en wat niet en welke apparatuur je opnieuw mag kopen.
I am part of the sun as my eye is part of me. That I am part of the earth my feet know perfectly, and my blood is part of the sea. There is not any part of me that is alone and absolute except my mind, and we shall find that the mind has no existence by itself, it is only the glitter of the sun on the surfaces of the ocean.
http://soundcloud.com/timandtheocean
|
|
|
|
23 oktober 2012, 21:50
|
|
|
Vintage lid
|
Nou, dan weet ik niet wat jij allemaal uitspookt met je pc flyweight, maar Windows 7 draait hier snel en super stabiel.
Windows 7 en 8 hebben ook echt helemaal niks meer met MS DOS te maken hoor.
Windows 8 draait alleen maar sneller, echter vind ik het gemis van een startmenu in de "oude" interface erg irritant, maar het went wel.
Maar als jij windows zo rot OS vindt, dan neem je toch lekker Linux of een Mac? kijken of je dat beter bevalt.
Bij apple vind ik het alleen maar extremer wat je wel en niet mag in je OS. Zit allemaal potdicht.
Synths: Korg 01w/r, Radias, Micro-X, Minikorg 700 & MS20, ESX1, Yamaha FS1R, AN1X, Roland JX10, D50, JD-990 (vintage board), Eminent 310, Oakley modular, x0xb0x, Midibox MB-6582.
Effects: Behringer v-verb pro 2496, EH Smallstone & Electric Misstres, Elektor vocoder.
Controllers: Behringer BCR2000, Evolution MK-249C, Laserharp.
Midi: M-Audio Midisport 4x4 & 8x8, E-MU Xmidi 2x2.
Recording: Emu 1212m+1820 dock, Behringer DDX3216 + 2 X ADA 8000.
|
|
|
|
23 oktober 2012, 22:09
|
|
|
Ongewassen Lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door renepela
|
|
Bij apple vind ik het alleen maar extremer wat je wel en niet mag in je OS. Zit allemaal potdicht.
|
misschien is dat juist het succes?! t draait als een tierelier
*Bukt vast*
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
http://soundcloud.com/robnoxious
|
|
|
|
29 oktober 2012, 16:11
|
|
|
Coq-au-vintage
|
Ook hier draait W7 x64 al een hele tijd als een zonnetje, echt een supersnel OS in mijn ervaring.
Het beste iig naar mijn mening wat Microschoft ooit gemaakt heeft op OS gebied.
(moet er wel bij zeggen dat ik er 16GB DDR3 in heb gepropt en 2 SSD's)
Echt een verademing om mee te werken.
Heb nog niet echt de neiging om W8 uberhaupt te gaan uitproberen.
|
|
|
|
29 oktober 2012, 17:48
|
|
|
Groot lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door renepela
|
|
|
pff wat een inhoudsloos argument... vast iemand die het nooit gebruikt en er wel een mening over heeft?
Noem maar eens even op wat ik dan wel niet zou mogen van apple binnen mijn OS?
De gehele source van apple is open en gratis te downloaden, samen met bergen source development kits en een welvaart aan intuïtieve development tools.
Noem je dat pot dicht??
Nee kijk maar 's wat er gebeurt als je windows gaat draaien in publieke ruimtes, en let wel dat het enige wat die computer moet doen een filmpje/presentatie tonen:
Heb ik toevallig net een uurtje geleden gefilmd bij de c1000
|
|
|
|
29 oktober 2012, 17:52
|
|
|
Coq-au-vintage
|
Serieus, sinds W7 heb ik never nooit meer een BSOD gezien, en ik krijg toch heel wat PC's / laptops onder ogen.... de C1000 heeft ofwel een prutser als beheerder, of geen W7 draaien  .
Heb je toevallig gekeken SynnyS naar de exacte BSOD melding? Het zou zomaar een gevalletje oververhitting oid geweest kunnen zijn. Een ouwe pc die in een meterkastje hangt ofzo daar ergens, en de koeling is al een tijdje stuk, nog nooit eens fatsoenlijk van binnen schoongeblazen etc. Daar kan geen (Microschoft of Crapple) tegen op....
Het blijft natuurlijk ook uitermate complex om software/drivers te schrijven die met een paar miljoen verschillende apparaten vlekkeloos werkt.
|
|
|
|
29 oktober 2012, 17:56
|
|
|
Groot lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door SilverBullet76
|
Serieus, sinds W7 heb ik never nooit meer een BSOD gezien.... de C1000 heeft ofwel een prutser als beheerder, of geen W7 draaien .
Het blijft natuurlijk ook uitermate complex om software/drivers te schrijven die met een paar miljoen verschillende apparaten vlekkeloos werkt.
|
ooh ik heb op mijn W7 64 systeem ze vaak zat voorbij zien komen
Maar wat je daarna zegt is juist de kracht van OSX. Ze hoeven de software maar voor een beperkte hoeveelheid hardware te schrijven, waardoor het een stuk beter op elkaar afgestemd kan worden.
Ik heb een hele fotoshoot met dit soort ongein trouwens, ik woon in hengelo en op het marktplein is een grote toren met een LED-scherm. Daar stond laatst ook een mega lompe foutmelding over een Flash applicatie die gecrasht was haha
Bij mijn vader op het werk zelfs laatst nog een waterkoeler met een BSOD gezien
|
|
|
|
29 oktober 2012, 17:58
|
|
|
Always Loud!
|
Gisteren geupgrade naar Win8 op de laptop, werkt perfect, qua feel zeker wel wel weer zo'n 20% sneller dan win7 x64, licentie voor DAW workstation ook al gelijk aangeschaft, maar wacht nog ff met installeren
|
|
|
|
29 oktober 2012, 18:02
|
|
|
Coq-au-vintage
|
Oorspronkelijk geplaatst door SynnyS
|
ooh ik heb op mijn W7 64 systeem ze vaak zat voorbij zien komen 
|
Serieus joh, ik ben al een hele tijd beheerder, en alle OS'en van Mschoft talloze BSOD's voor elkaar kunnen krijgen, maar op W7 x32 en x64 echt nog nooit. Ik vraag me dan wel af waarmee (waarschijnlijk hardware) je dat voor elkaar hebt gekregen. Wellicht dat het gaat lukken met unsigned drivers voor een Soundblaster 8-bit ofzo?
Blijft natuurlijk wel altijd leuk, dikke facepalm movies met BSOD's.
Wat is de tegenhanger van de BSOD bij Apple? Zal ongetwijfeld bestaan (ben echt een i-Leek)?
(dit is geen fanboy discussie trouwens SynnyS, mocht je dat ueberhaupt denken )
|
|
|
|
29 oktober 2012, 18:04
|
|
|
Coq-au-vintage
|
Oorspronkelijk geplaatst door Raphie
|
|
Gisteren geupgrade naar Win8 op de laptop, werkt perfect, qua feel zeker wel wel weer zo'n 20% sneller dan win7 x64,
|
Ben benieuwd hoe het gaat met de drivers Raphie... je hebt nogal wat apparatuur staan geloof ik?
|
|
|
|
29 oktober 2012, 18:06
|
|
|
Groot lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door SilverBullet76
|
Serieus joh, ik ben al een hele tijd beheerder, en alle OS'en van Mschoft talloze BSOD's voor elkaar kunnen krijgen, maar op W7 x32 en x64 echt nog nooit. Ik vraag me dan wel af waarmee (waarschijnlijk hardware) je dat voor elkaar hebt gekregen. Wellicht dat het gaat lukken met unsigned drivers voor een Soundblaster 8-bit ofzo? 
Blijft natuurlijk wel altijd leuk, dikke facepalm movies met BSOD's.
Wat is de tegenhanger van de BSOD bij Apple? Zal ongetwijfeld bestaan (ben echt een i-Leek)?
(dit is geen fanboy discussie trouwens SynnyS, mocht je dat ueberhaupt denken )
|
Nou bijv met mijn motu 828mk3, terwijl die eigenlijk altijd zeer beste drivers hebben naar mijn mening.
De OSX variant van een BSOD is een "
"
|
|
|
|
29 oktober 2012, 18:11
|
|
|
Coq-au-vintage
|
Kernel-panic  hehe coole term.
De Motu interface die je noemt daar heb ik idd wel eens het een en ander over gelezen, die drivers voor W7 x64 zouden in sommige configuraties dikke problemen kunnen geven. Zeer vervelend als je het keihard nodig hebt, dat is zeker.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|