Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25 juni 2012, 01:57   #681
Kevv1990

Oorspronkelijk geplaatst door DavidCentral Bekijk bericht
Ff aan het rommelen met compressors en zo
Zit er een pitch LFO op je zaagtand? Ik zou daarvan de gain iets omlaag draaien, zodat 'ie lekker samensmelt zeg maar. Nu vind ik hem net IETS te aanwezig waardoor het in mijn opinie een tikkeltje te schel klinkt.

Voor de rest:
Kevv1990 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2012, 03:24   #682
Kevv1990

Oei, stil hier!
Bezig geweest met een leadsound. Begon met het maken van een supersaw en vond die best vet klinken. Vervolgens een square leadje er bovenop gelegd om te kijken hoe dat klinkt en moet zeggen dat ik er best tevreden over ben.

Wat vinden jullie?
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 First match lead.mp3‎ (2,69 MB, 100x gelezen)

Bestandstype: mp3 Lessons in love lead.mp3‎ (2,20 MB, 99x gelezen)

Kevv1990 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2012, 10:16   #683
Bricks

Klinken al goed Kevv. De sound is in ieder geval goed, mag alleen nog wel dikker
Bricks is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2012, 20:35   #684
Eraser127
Vintage lid

Eraser127's schermafbeelding

Klinkt idd lekker kevv, bij de eerste misschien nog een zachte layer erbij zodat nadat de resonance open gaat de lead niet te dun klinkt.

Z8 | 3630 Compressor | Arion SOD-1 | BCR2000, Ultrapatch Pro PX2000 | DT 770 Pro | DR-220E | GX-700 | FX57 | Xboard25 | Small Clone, Small Stone, Big Muff, Electric Mistress Deluxe | Juli@, M8U| Compounder | UE400 | Poly-61 (custom midi), 05R/W | Rokit RP-5 | MPX1 | MB33 | Nova, KS-Rack | MWR-01 MetalWorker | R8, MKS-50, PG-300, M-VS1, M-DC1, JP-8080, Juno-106, JX8P, PG-800 | Topaz Macro Plus | E816S | Cubase 5 | Softsynths | TH MPS | Pulse+Rekon Editor | AN1X
Eraser127 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2012, 22:22   #685
=XTRECIST=
Low Ass Lid

=XTRECIST='s schermafbeelding

Was eerst kicks aan 't bakken met een oldskool mixer ertussen.. Klinkt goed voor een ronde mid-hoog!!
Daarna kijken wat het doet met stoffige zagen en later opgenomen met Windows Recorder.. Wavelab moet nog gefixed worden.
Let vooral niet op de melo's zelf: is makkelijk spelen tijdens t knoppen draaien.
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 RTTT.mp3‎ (3,85 MB, 98x gelezen)

Laatst gewijzigd door =XTRECIST=; 11 juli 2012 om 22:34 Reden: Aanvullig..
=XTRECIST= is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2012, 15:34   #686
=XTRECIST=
Low Ass Lid

Deze zaag (in ander topic) ik wel meer Hardcore bedoeld. Ook omdat het nog een beetje boven de kicks uit moet steken..
Oud 13 juli 2012, 16:43   #687
Mozt-Hard

Misschien is dit het verkeerde topic aangezien het hier meer om supersaw lead sounds gaat...Maar ik zit al een tijd te kloten om een beetje een fatsoenlijke screetch er uit te krijgen maar ik krijg het niet echt voor elkaar

Kan iemand mij in de basis uitleggen hoe die sounds gemaakt worden en welke fx en routing er gebruikt worden?Als ik de basis weet kan ik vervolgens weer lekker verder experimenteren om het een eigen geluid te geven...

Blijven proberen is een optie maar onder het motto het wiel is al uitgevonden kan ik het misschien beter vragen
Een voorbeeld is in dit topic misschien wat overbodig aangezien de meeste hier weten wat een screetch is maar hier toch even een track van wat ik wil weten...

Mozt-Hard is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2012, 17:51   #688
Aftersho-Q
Mister ''Mainstream''

Aftersho-Q's schermafbeelding

Youtube staat vol met tutorials , wel meestal hardstyle maar ik denk dat je dan wel een begin hebt.
En als ik me niet vergis , staat er ook 1 op van accelerator.
Aftersho-Q is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2012, 18:09   #689
Eraser127
Vintage lid

Eraser127's schermafbeelding

Ooow ik ben te goed

http://www.mastersofhardcoreproducer.com/

Z8 | 3630 Compressor | Arion SOD-1 | BCR2000, Ultrapatch Pro PX2000 | DT 770 Pro | DR-220E | GX-700 | FX57 | Xboard25 | Small Clone, Small Stone, Big Muff, Electric Mistress Deluxe | Juli@, M8U| Compounder | UE400 | Poly-61 (custom midi), 05R/W | Rokit RP-5 | MPX1 | MB33 | Nova, KS-Rack | MWR-01 MetalWorker | R8, MKS-50, PG-300, M-VS1, M-DC1, JP-8080, Juno-106, JX8P, PG-800 | Topaz Macro Plus | E816S | Cubase 5 | Softsynths | TH MPS | Pulse+Rekon Editor | AN1X
Eraser127 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2012, 18:18   #690
SilverBullet76
Vintage lid

SilverBullet76's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Mozt-Hard Bekijk bericht

Rayden - Eradicate - YouTube
Dat vind ik echt een mega wrede track .

SilverBullet76 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2012, 18:20   #691
Mozt-Hard

Okeee thanks Eraser en Aftershoq
Oud 18 juli 2012, 21:33   #692
Homeboy
Distortion!!

Homeboy's schermafbeelding

Stukje melodie, poging tot namaak
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 Melodie rebirth 2012.mp3‎ (2,12 MB, 81x gelezen)

Spin that shit
Homeboy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2012, 10:40   #693
Bricks

Klinkt goed hoor homeboy
Oud 19 juli 2012, 16:23   #694
Mozt-Hard

Oorspronkelijk geplaatst door Homeboy Bekijk bericht
poging tot namaak
Heb je het over mij omdat ik een vraag stel over het maken van een screetch en daarbij een voorbeeld plaats?

De screetch sound uit die tutorials van youtube had ik namelijk al wel gezien en dat is indd niet echt ingewikkeld en weet ook best wel een basis screetch neer te zetten maar dat vond ik bij lange na niet de sound die ik bij andere producers hoor. Maar ik wil juist een eigen sound en vroeg daarom advies over het gebruik van fx. Daarom de vraag op een forum die daar voor is gemaakt of iemand tips wil geven zodat ik weer iets bij kon leren over met name fx gebruik en routing, achteraf gezien had ik die vraag nooit moeten stellen hier en gewoon lekker verder moet experimenteren want als ik het vraag word het ook niet echt mijn sound.

Maarja jullie voelen je zoals aangegeven in de reacties op mijn post te goed om iemand zijn vraag te beantwoorden wat ik een beetje triest vind.

Gelukkig zitten hier nog wel behulpzame mensen die mij via pb al wat goede tips hebben toegestuurd maar dat die gene dat uberhaupt al via pb moet doen geeft wel aan hoe het er hier tegenwoordig aan toe gaat op dit forum, beetje pf style reacties

Een fijne dag nog
Oud 19 juli 2012, 21:02   #695
Aftersho-Q
Mister ''Mainstream''

Aftersho-Q's schermafbeelding

Homeboy z'n post is niet op jou bedoelt. Zoals ik het lees toch niet.
Aftersho-Q is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2012, 21:06   #696
=XTRECIST=
Low Ass Lid

Oorspronkelijk geplaatst door Homeboy Bekijk bericht
Stukje melodie, poging tot namaak
Niet slecht. Wat is het origineel dan?
Oud 19 juli 2012, 22:13   #697
Homeboy
Distortion!!

@Mozt-Hard

was idd niet voor jou bedoeld, beetje jammer dat je zo snel conclusies trekt..

@Xtrecist

Origineel is van Alpha2 - Rebirth 2012 Anthem, al mag er nog flink gesleuteld worden aan de mijne

Spin that shit
Oud 19 juli 2012, 23:20   #698
Mozt-Hard

@ aftershoq en @ homeboy

Sorry dat ik zo snel een conclusie daarin heb getrokken, daar heb ik wel eens vaker last van maar goed

Ontopic die rebirth klinkt wel erg fijn
Oud 21 juli 2012, 00:03   #699
Bricks

Oorspronkelijk geplaatst door Mozt-Hard Bekijk bericht
Heb je het over mij omdat ik een vraag stel over het maken van een screetch en daarbij een voorbeeld plaats?

De screetch sound uit die tutorials van youtube had ik namelijk al wel gezien en dat is indd niet echt ingewikkeld en weet ook best wel een basis screetch neer te zetten maar dat vond ik bij lange na niet de sound die ik bij andere producers hoor. Maar ik wil juist een eigen sound en vroeg daarom advies over het gebruik van fx. Daarom de vraag op een forum die daar voor is gemaakt of iemand tips wil geven zodat ik weer iets bij kon leren over met name fx gebruik en routing, achteraf gezien had ik die vraag nooit moeten stellen hier en gewoon lekker verder moet experimenteren want als ik het vraag word het ook niet echt mijn sound.

Maarja jullie voelen je zoals aangegeven in de reacties op mijn post te goed om iemand zijn vraag te beantwoorden wat ik een beetje triest vind.

Gelukkig zitten hier nog wel behulpzame mensen die mij via pb al wat goede tips hebben toegestuurd maar dat die gene dat uberhaupt al via pb moet doen geeft wel aan hoe het er hier tegenwoordig aan toe gaat op dit forum, beetje pf style reacties

Een fijne dag nog
Je vraag is ook niet echt zo even te beantwoorden. Iedereen werkt op een andere manier en heeft weer andere apparatuur tot zijn beschikking. Je moet gewoon de effecten leren gebruiken en soms ook opzoek naar nieuwe effecten. Verzamel een aantal distortion plugins (trash, filterbank, ohmicide, camelphat, clip distortion (logic), etc). Pak een detuned saw, bewerk die nog wat met een lfo eventueel dat het geluid in ieder geval 'loopt' zoals je wilt. Dan bewerken met distortion, eq, compressors, reverb etc. Schuif soms ook eens met de effecten die je erop hebt gezet. Zet je de ene distortion voor een andere distortion kan het hele geluid veranderen van klank.

Er is geen vaste manier voor, het kan op zoveel manieren. Dit zijn overigens tips die je op meerdere plaatsen kan vinden. Dus je reactie als je het niet gelijk krijgt is ook wel overdreven maar goed. Hardstyle is een stijl waar het veel op sounddesign aankomt, dit zal je dus ook niet even in een paar seconden onder de knie hebben en zoals ik al eerder zei er is geen vaste manier.
Oud 22 juli 2012, 12:41   #700
Homeboy
Distortion!!

Al met al, lees wat "hardstyle" topics door, er is al zo vaak besproken hoe je screetches makt etc..

Hier ook ff 1 van mij, lekker simpel maar toch best aardig vind ik
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 melodie test.mp3‎ (2,14 MB, 72x gelezen)

Spin that shit
Reageren

Synthforum » Muziek algemeen » Klank, geluid en theorie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten