22 juni 2012, 22:26
|
|
|
Cutoff parameter 'reset' bij MIDI in
Ik heb een vreemd probleem: elke keer als ik stop met een MIDI pattern door te sturen naar m'n XBase 09 (sequencer is FL Studio, interface Cakewalk UA-25 EX), gaat de BD Tune parameter terug naar nul, maakt niet uit op welke stand hij stond. Als ik dan opnieuw MIDI doorstuur vertrekt de BD Tune dus ook vanaf '000', alle andere parameters onthouden hun stand.
Hetzelfde gebeurt bij m'n Polysix met de cutoff (ik heb een midi retrofit) dus ik denk dat het dan eerder aan m'n interface of DAW ligt die de MIDI doorstuurt..
Het maakt niet uit welke MIDI channel of port ik gebruik, het blijft gebeuren.
Een kleine bedenking: zijn de cutoff bij de P6 en de BD Tune niet de éérste parameters die doorgestuurd worden in het hele MIDI pakket? Want het lijkt me een beetje te toevallig net dat het die 2 zijn, toch de eerste parameters die je zou gebruiken...
Hopelijk kan iemand me helpen!
|
|
|
|
23 juni 2012, 07:26
|
|
|
TB or not TB
|
Dat heeft, denk ik, te maken met wat ze in qbaas noemen: "Chase Events" of "Reset on stop".
Dat moet in de "Preferences" in te stellen zijn.
|
|
|
|
23 juni 2012, 08:07
|
|
|
Vintage lid
|
Zeer wss staan er in het MIDI pattern ook controller waardes (voor de LPF o.i.d.) die de reset veroorzaken.
Verwijderen en het probleem zou ook opgelost moeten zijn.
|
|
|
|
23 juni 2012, 23:36
|
|
|
(bedankt voor de reacties!)
|
Oorspronkelijk geplaatst door audiocollage
|
Zeer wss staan er in het MIDI pattern ook controller waardes (voor de LPF o.i.d.) die de reset veroorzaken.
Verwijderen en het probleem zou ook opgelost moeten zijn.
|
Nope niets anders van midi wordt verstuurd, ik probeer het ook altijd in een leeg project. CC sturen gaat wel perfect en zo werkt het wel, maar dat verpest natuurlijk de live workflow omdat ik dan op voorhand een vaste waarde moet ingeven met m'n keyboard..
|
Oorspronkelijk geplaatst door Patat Met
|
Dat heeft, denk ik, te maken met wat ze in qbaas noemen: "Chase Events" of "Reset on stop".
Dat moet in de "Preferences" in te stellen zijn.
|
Dat klinkt als iets wat wel zou kunnen kloppen. Google vindt wel niets met die zoektermen voor FL.
Dit vond ik in de manual:
"Toggle on Release - Determines how momentary buttons/switches on the MIDI controller interact with target controls in FL Studio. When enabled, the target control will change state when the button is pressed and revert back to the original state when the button is released. If off, a second click is required to revert the target back to its original state. "
..maar aan of af maakt geen verschil. :/ Geen idee of het dit zou moeten zijn!
|
|
|
|
24 juni 2012, 01:06
|
|
|
Vintage lid
|
Post die midifile anders hier eens.
|
|
|
|
24 juni 2012, 01:10
|
|
|
Everything is on the One
|
Ik gok er op dat er een patch change gestuurd wordt iedere keer als de loop opnieuw begint.
Synths: Oberheim Matrix 6, Ensoniq ESQ1, Sequential Six~Trak, Waldorf MicroWave, Roland MC-202 en JX-3P, Casio CZ-3000, Yamaha DX-27S en SHS10, Korg MonoTribe
Drums en samplers: Casio RZ-1, Roland TR-626, Vermona DRM1 MKII, Jomox MBase01
FX: Lexicon LXP-15, D&R Spring Reverb II, Dynacord DR-78, Ibanez DM-1000, Boss CE-300, RPH-10 en ROD-10, EHX Small Stone, Yamaha FL-100, Melos echo
Anders: D&R Dayner, Alesis 3610, Neutrik patchbay, KRK RP-5, Roland A880, Edirol UM-880, Yamaha QY700
|
|
|
|
24 juni 2012, 14:15
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door bikkel
|
|
Ik gok er op dat er een patch change gestuurd wordt iedere keer als de loop opnieuw begint.
|
Ik heb het getest door een patch te automatiseren, dus dat tijdens de loop altijd een vaste patch wordt geselecteerd, maar dat lijkt ook niet te werken..
@ audiocollage: ik heb je midi tool al eens geprobeerd, maar ik word er niet echt wijzer van. Normaal gezien moet er midi informatie in het witte veld komen als er midi wordt verzonden he? Want er komt niets. Maar als ik op 'play notes' klik wordt alles wel netjes afgespeeld en de stand van BD Tune wordt onthouden, dat is al iets..
|
|
|
|
24 juni 2012, 14:17
|
|
|
Trouwens, niet onbelangrijk misschien: bij m'n Roland SH-201 loopt alles normaal, zowel bij gebruik van USB- als MIDI-kabels. Meer toestellen met midi heb ik niet om te testen.
|
|
|
|
24 juni 2012, 16:52
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door DjunaSaurus
|
|
@ audiocollage: ik heb je midi tool al eens geprobeerd, maar ik word er niet echt wijzer van. Normaal gezien moet er midi informatie in het witte veld komen als er midi wordt verzonden he? Want er komt niets. Maar als ik op 'play notes' klik wordt alles wel netjes afgespeeld en de stand van BD Tune wordt onthouden, dat is al iets..
|
Onderaan verschijnt de midi data die door het programma worden geregistreerd bij opname en dus niet bij verzenden. Daarvoor dien je wel een midi-input te kiezen waarop de midi-data arriveert.
In de midifile is inderdaad niets anders te vinden dan enkele noten (met eenzelfde velocity ...).
Ik vermoed nu ook dat er wel degelijk een setting is die bepaalde midi-events terug uitstuurd bij het herbeginnen van de loop ('chase events' noemt een vergelijkbare funktie onder Logic).
N.m.i. schakel je best al die 'automatische dingen' uit, zodat in je midifile komt te staan wat erin hoort en je weet wat er gebeurt...
FL handleiding raadplegen is de boodschap.
|
|
|
|
25 juni 2012, 11:32
|
|
|
Na een dag/nacht zoeken vind ik het echt niet, FL is wat karig met midi informatie en settings..
Ik zal het trouwens nog eens herhalen voor de zekerheid: de parameter gaat naar 0 als ik stop met midi te spelen, niet wanneer het start. Dit is duidelijk te zien wanneer ik de Xbase gebruik, want op het LCD scherm kan de stand (van 0 tot 127) afgelezen worden.
|
|
|
|
25 juni 2012, 11:36
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
Dan staat er wellicht reset to zero oid aan..
REPORT
|
|
|
|
25 juni 2012, 12:50
|
|
|
Het zal wel zoiets simpels zijn ja, het probleem is alleen dat ik het niet vind.
|
|
|
|
25 juni 2012, 21:11
|
|
|
Vintage lid
|
Wat wel een ongebruikelijkheid is zijn de release velocity waarden in die file. Deze staan allen op 64 wat normaal op 0 moet zijn (zeker voor drum).
Bovendien heeft FL nog een speciale setting voor het afhandelen van release... 'Link release velocity.'
Er zijn dus wel al wat eigenaardigheden vast te stellen, mogelijk is het daartussen te vinden.
Zie ook deze : 2. Set input and output MIDI devices
Let ook op dat er geen andere midi tracks data uitsturen op hetzelfde kanaal en poort.
|
|
|
|
27 juni 2012, 18:52
|
|
|
Die dingen heb ik normaal al een gechecked maar ik zal het nog eens doen als ik terug thuis ben, thanks.
|
|
|
|
6 juli 2012, 23:15
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door audiocollage
|
Wat wel een ongebruikelijkheid is zijn de release velocity waarden in die file. Deze staan allen op 64 wat normaal op 0 moet zijn (zeker voor drum).
Bovendien heeft FL nog een speciale setting voor het afhandelen van release... 'Link release velocity.'
Er zijn dus wel al wat eigenaardigheden vast te stellen, mogelijk is het daartussen te vinden.
Zie ook deze : 2. Set input and output MIDI devices
Let ook op dat er geen andere midi tracks data uitsturen op hetzelfde kanaal en poort.
|
Okay, heb bovenstaande nog eens geprobeerd, zonder resultaat. Release op 0 gezet, de curve van 'Link to...' in alle mogelijke standen gezet, maar het blijft. Trouwens, moet het niet ergens te vinden zijn bij Midi Output, omdat ik midi verzend? (de topictitel is misschien wel verwarrend zie ik nu, sorry daarvoor..)
Ik gebruik geen andere kanalen of toestellen, dus daaraan kan het ook niet liggen. Als ik trouwens de midi kabel in de SH-201 steek is er geen probleem - ook raar.
|
|
|
|
26 augustus 2012, 00:59
|
|
|
Gevonden! Nuja, heb niet echt het probleem opgelost, maar wel een vervanger gevonden: 'Dashboard' ipv 'MIDI Out' gebruiken. De MIDI Out plugin zendt altijd om een of andere vage reden een CC#121 (reset parameter) door elke keer als je op stop duwt. De Dashboard plugin doet dit blijkbaar niet.
|
|
|
|
26 augustus 2012, 12:20
|
|
|
Vintage lid
|
Ha, goed dat je het gevonden hebt (blijkt dus toch gerelateerd te zijn aan wat ik eerst aangaf).
Succes.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|