Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 juni 2012, 13:43   #41
BasicSystem
Vintage lid

BasicSystem's schermafbeelding

En ook een stukkie goedkoper dan de SCI
BasicSystem is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2012, 13:47   #42
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Trouwens wel even nuanceren. Het is wel een mooie drumbak, maar voor het genre niet minimalistisch en abstract genoeg naar mijn smaak. En ook nog duurder.

Synths: Oberheim Matrix 6, Ensoniq ESQ1, Sequential Six~Trak, Waldorf MicroWave, Roland MC-202 en JX-3P, Casio CZ-3000, Yamaha DX-27S en SHS10, Korg MonoTribe
Drums en samplers: Casio RZ-1, Roland TR-626, Vermona DRM1 MKII, Jomox MBase01
FX: Lexicon LXP-15, D&R Spring Reverb II, Dynacord DR-78, Ibanez DM-1000, Boss CE-300, RPH-10 en ROD-10, EHX Small Stone, Yamaha FL-100, Melos echo
Anders: D&R Dayner, Alesis 3610, Neutrik patchbay, KRK RP-5, Roland A880, Edirol UM-880, Yamaha QY700
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2012, 14:19   #43
Timecop
Preset Manager

Timecop's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Goedenavond!
Ik wil dergelijke muziek ook kunnen maken. Welke synths kan ik het beste gebruiken? Apparatuur enz? Is het noodzakelijk om eerst muzieklessen te volgen? Graag een gedetailleerde uitleg van kenners aub. Mijn budget ligt rond de 2000 euro.

Groeten,
Coldwave
Ik ben ook veel bezig met het maken van 80's synthpop muziek. Heerlijk om te doen!

Bij gebrek aan veel geld doe ik het met de volgende gear:

Korg Microkorg
Korg Radias
Alesis Micron
Waldorf Blofeld

Computer met FL Studio als sequencer met vooral de volgende VSTi's:
Zero G Nostalgia (voor TR707 drums)
Drums Overkill
U-He Zebra
Sonic Projects OPX
Lennardigital Sylenth1
+ Een hoop samples
+ VEEL reverb en delay

Zou wel een paar leuke analoge synth willen hebben a la Jupiter 8, Juno106 of OBX of een echte 707 of Linndrum. Maar dat veel mensen zeggen dat je alleen goede 80's muziek kan maken met 80's analoge gear is echt onzin, met een beetje inspiratie en creativiteit kom je echt heel ver.

Als je een leek ben zou ik eerst beginnen met software en een simpel controllertje. Dan hoef je niet meteen al je geld te spenderen aan dure gear. Dan kan je eerst kijken of het wel wat voor je is.

Analog Resistance is futile!

www.soundcloud.com/timecop1983

Gearlist: Casio SA-65, Fashion Key Board, Xin Anda Guitar en My First Sony voor recording
Timecop is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2012, 14:27   #44
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Volgens mij is een 707 of LinnDrum niet echt analoog.

En

Dingen die net niet zo klinken zoals je wilt zorgen er voor dat je niet snel tevreden bent over je werk.

Ik merk toch dat ik er echt meer plezier uit haal met betere spullen. Simpele dingen klinken gewoon beter als de basisklank gelijk staat.

Synths: Oberheim Matrix 6, Ensoniq ESQ1, Sequential Six~Trak, Waldorf MicroWave, Roland MC-202 en JX-3P, Casio CZ-3000, Yamaha DX-27S en SHS10, Korg MonoTribe
Drums en samplers: Casio RZ-1, Roland TR-626, Vermona DRM1 MKII, Jomox MBase01
FX: Lexicon LXP-15, D&R Spring Reverb II, Dynacord DR-78, Ibanez DM-1000, Boss CE-300, RPH-10 en ROD-10, EHX Small Stone, Yamaha FL-100, Melos echo
Anders: D&R Dayner, Alesis 3610, Neutrik patchbay, KRK RP-5, Roland A880, Edirol UM-880, Yamaha QY700
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2012, 15:12   #45
Timecop
Preset Manager

Timecop's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bikkel Bekijk bericht
Volgens mij is een 707 of LinnDrum niet echt analoog.

En

Dingen die net niet zo klinken zoals je wilt zorgen er voor dat je niet snel tevreden bent over je werk.

Ik merk toch dat ik er echt meer plezier uit haal met betere spullen. Simpele dingen klinken gewoon beter als de basisklank gelijk staat.
Ja volgens mij zijn de TR707 en Linndrum wel digitaal ja.

Maar ik doelde er meer op dat ik ook wel dure analoge gear wil, maar dat je met een beetje creativiteit en kennis van VA (soft)synths ook wel hele mooie dingen kan maken die vaak erg moeilijk zijn te onderscheiden van analoge gear, zeker in de mix. Maar dat is mijn mening uiteraard.

Analog Resistance is futile!

www.soundcloud.com/timecop1983

Gearlist: Casio SA-65, Fashion Key Board, Xin Anda Guitar en My First Sony voor recording

Laatst gewijzigd door Timecop; 15 juni 2012 om 15:44
Timecop is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2012, 16:06   #46
stevaux
inverter

stevaux's schermafbeelding

check die NDW compilatie van DJ Hell en natuurlijk http://www.enfant-terrible.nl/
ik zeg: een drumbakkie, een synth, en een gare mic + casettedeck en gaan....

Was ist ist, Was nicht ist ist moglich, Nur was nicht ist ist moglich
stevaux is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2012, 22:20   #47
Imipolex
switchboard operator

Imipolex's schermafbeelding

Imipolex is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2012, 23:43   #48
r2o
0906 d's een lekker synth

r2o's schermafbeelding

hebben jullie 3 sh-101's in je setup en waarom 3

Gear: equipe vst

Your track sounds great, This could really work as elevator music.

I'd love to listen to that.
r2o is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2012, 02:01   #49
ruuud

deze muziek had vroeger natuurlijk wel degelijk namen.. synthpop, synthwave, coldwave, darkwave, ebm..minimalwave heeft er een leuke hype van gemaakt, maar de scene rond deze revival was er al veel eerder en is al in de jaren 90 begonnen.

het commentaar eerder in deze thread over de attitude sloeg de spijker op z'n kop. net als bij house/acid was het hier ook vaak een kwestie van 'kopen wat er redelijk goedkoop voorhanden is' en veel van deze muziek is nu ook niet bepaald moeilijk om te maken, maar heeft net als veel goeie punk vanwege de eenvoud een bepaalde charme.

als je dus doe houding volgt, koop je wat er nu goedkoop is, en dan kom je op vst's of goedkoop digitaal spul van 20 jaar oud. krijg je daarmee die oude sound? nee. of je volgt de xeno & oaklander route en koopt alle ouwe spullen (en meer) die toen werden gebruikt, maar of je daarmee de juiste feel in je tracks krijgt, hangt van jezelf af.

ik was als jong would-be muzikant in die tijd ook op zoek naar die sound. 2 jaar geleden kreeg ik van josh van dark entries die neon judgement lp met bijgevoegd patch-vel, en zag toen dat ik zo ongeveer hun hele setup uit die tijd nu thuis heb staan (en nog meer erbij ook). toch weet ik niet of ik ook van die geniale tracks als zij in die begintijd zou kunnen maken.. de apparatuur alleen zegt ook niet alles.
ruuud is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2012, 01:50   #50
BasicSystem
Vintage lid

BasicSystem's schermafbeelding

zit wat in!
BasicSystem is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Vintage

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken