4 juni 2012, 14:00
|
|
|
Compressor voor live optreden
Hi,
Ik heb vorige week een live optreden gedaan ( techno in combi met drummer en elec gitaar ).
Zonder goede comp tussen het mengpaneel is het gewoon niet te doen ben ik achter.
Mij is aangeraden om een Alesis comp te kopen en die zijn al goed 2 hands te verkrijgen voor 100 euro.
Iemand tips ?
Budget is tussen de 100 en 200 euro per compr.
GR
|
|
|
|
4 juni 2012, 14:23
|
|
|
42
|
Neem aan dat je m voor limiting wil gebruiken omdat je Mengpaneel overstuurd?
een Alesis MICRO LIMITER is dan bijvoorbeeld een optie. lekker klein en goedkoop (2e hands).
De Alesis NanoCompressor is een uitgebreidere variant. Maar voor limiting heb je aan die Micro genoeg denk ik.
Als je nog wat meer wilt heeft FMR ook een aantal compacte Compressors onder de 200 euro, schijnt goede kwaliteit te zijn. maar heb er zelf geen ervaring mee helaas.
Synths: Yamaha MO6, Prophet 08, Prophet 600, Korg PolySIX, Oberheim OB-Xa, Nord Electro 2
Modules: Roland JP8080, Yamaha TX-7, Kawai K1r, Oberheim Matrix-1000, EMU Morpheus, Kurzweil ME-1, Evolution EVS-1, Roland D110, Roland S330, Korg ER-1, Korg EA-1
Randaparatuur: Studiologic SL-990 X, Lexicon MX200, Alesis Quadraverb,Kaoss Pad Mini-KP, Emagic AMT8, Behringer MX8000, Focusrite Saffire 6 USB, ESI Julli@, Cakewalk Sonar
|
|
|
|
4 juni 2012, 14:25
|
|
|
IamPortable
|
FMR RNC is een mooie zeer transparante compressor voor dit doel!!
|
|
|
|
4 juni 2012, 14:30
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door Boelie035
|
|
FMR RNC is een mooie zeer transparante compressor voor dit doel!!
|
Ja mengpaneel overstuurd.
En we hadden de 2 uur opgenomen en je hoort ook gewoon duidelijk dat het geen blend is.
Maar komt ws omdat het vaak overstuurde.
Ik ga er naar kijken thx !
|
|
|
|
4 juni 2012, 15:11
|
|
|
Synth Dork
|
Goedkope compressor/limiter
Kijk eens naar een Samson S-Com of S-Com 4. Zijn redelijk en niet prijzig. Anders, een Behringer MDX-2600. Er zijn er velen die dit voor live gebruiken. Ik vind ze persoonlijk vervelend werken maar ze vallen te beheersen; ze gaan snel zuigen en pompen.
|
|
|
|
4 juni 2012, 15:31
|
|
|
TB or not TB
|
Als je mix niet goed is gaat een compressor ook niet helpen. En dat is waar het op lijkt als ik je beschrijving lees.
Zorg eerst dat je gain structuur in orde is.
|
|
|
|
4 juni 2012, 17:15
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
Altijd belangrijk, eerst de mix en daarna waarschijnlijk niet veel meer als je het goed doet.
Ik speel vaak ook met zijn tweeen, we gebruiken allebij een mixer en die outputs gaan naar een 19 inch ecler mixer die de twee sporen samenvoegt.
Hierachter zit geen limiter/compressor, we mixen gewoon goed uit terwijl we spelen, ruimte voor elkaar zoeken/geven.
REPORT
|
|
|
|
4 juni 2012, 17:18
|
|
|
ALL (Anna Loog Lid)
|
ik gebruik de 3630 ook, maar alleen als limiter om m'n speakers niet op te blazen. denk dat 65 euro ook zou moeten kunnen ...
|
|
|
|
4 juni 2012, 17:31
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
Ik heb er nog eentje te koop, kan je voor 60 euro van mij overnemen. Een Alesis 3630
REPORT
|
|
|
|
8 juni 2012, 21:20
|
|
|
ik speel al heel erg lang live met electronica, en heb echt nog nooit een compressor of limiter nodig gehad. echt gewoon totaal nooit never.
dus als er iets mis is, ligt dat toch echt ergens anders in je signaal denk ik..
|
|
|
|
8 juni 2012, 22:49
|
|
|
åntimoderatør
|
ik gebruik live nog weleens een compressor achter een drumcomputer, maar verder niet
rot op met je gearlist
|
|
|
|
8 juni 2012, 23:43
|
|
|
Zoek en vind het H i4 r
|
Oorspronkelijk geplaatst door Patat Met
|
Als je mix niet goed is gaat een compressor ook niet helpen. En dat is waar het op lijkt als ik je beschrijving lees.
Zorg eerst dat je gain structuur in orde is.
|
Ben ik het mee eens, en daarna zou je moeten kijken naar een TC finalizer Express
of zo, (ik gebruik een DBX Quantum) dan kan je je sound zelfs aanpassen aan de PA die er is, wel met mate instellen!!
======================
The Universe spins ever faster.... for me.
======================
Visit the World of Groove Unlimited at www.groove.nl (all the music you need)
Werk bij de beste muziek zaak in het land :-)
volg ons op twitter: twitter.com/i4muzique
|
|
|
|
9 juni 2012, 07:30
|
|
|
TB or not TB
|
Oorspronkelijk geplaatst door ruuud
|
ik speel al heel erg lang live met electronica, en heb echt nog nooit een compressor of limiter nodig gehad. echt gewoon totaal nooit never.
dus als er iets mis is, ligt dat toch echt ergens anders in je signaal denk ik..
|
Idem.
Met elektronische instrumenten is de dynamiek volledig bekend dus als je de volumes goed afstelt is dat genoeg. Harder als maximaal gaat het nooit.
Zorg ervoor dat de instrumenten zelf zo hard mogelijk staan en zo min mogelijk ruis produceren. De mixer niet oversturen, mic/line gain naar beneden, en dan voorzichtig de schuiven omhoog. Begin met de kicks en pas alles daar op aan. (De gain structuur waar ik het eerder over had)
|
|
|
|
23 juni 2012, 22:40
|
|
|
Hi,
Gisteren optreden gehad in de stalker en geluid was perfect.
Tussen de elec drum een autocom pro-xl compressor van behringer ( ongelofelijk ) want haat dit merk vanwege ruis ect.
Was eindelijk een musicale blend.
Aan te raden deze compressor voor een live optreden in de Techno !
Gr
|
|
|
|
25 juni 2012, 16:23
|
|
|
TB or not TB
|
Heb je ook de mix zelf aangepakt of was de compressor genoeg?
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|