20 april 2012, 15:01
|
|
|
Vintage lid
|
Bitwig liet laatst weten de Beta release op te schuiven omdat ze er nog nieuwe functionaliteiten aan wilde toevoegen. Maar heeft iemand een gerucht, nieuwtje of wat dan ook gehoord over wat dit concreet betekend? Wanneer zal de beta verschijnen?
|
|
|
|
21 april 2012, 13:36
|
|
|
Niet-Betalend Lid
|
Ik vind vooral de Modular functie interessant, en ben benieuwd hoe ze Linux gaan afhandelen. Er zijn inmiddels een aantal linux distributies ontwikkeld voor audio toepassingen, maar het is nog altijd een puzzel volgens mij, vooral met plugins, drivers, en de drang naar 64bit (meeste distributies zijn 32 bit).
What's cooking?
|
|
|
|
21 april 2012, 14:32
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door daylife
|
Kan best dat ze dingen van Vember overnemen, en ook dat ze door hun kennis van Ableton in staat waren om een nieuw software-ontwerp te maken dat vlugger uit te voeren is, maar zelfs dan... Bitwig heeft zo te zien een enorme berg geavanceerde features die je niet zomaar uit je mouw schudt. Heel knap als ze dat wel gelukt is, het zal misschien niet onmogelijk zijn, maar op hun website te zien zijn er van de 8 maar 4 programmeurs. Tja, we zullen zien
|
De eigenaar van Vember Audio werkt bij Bitwig, dus dat overnemen zal er wel van komen.
Dus: Surge en Short Circuit technologie in Bitwig Studio.
Ik wacht er ook al jaren op ;-) Ze zijn er al een tijdje nl. Dat er nu juridisch getouwtrek zou zijn stemt me enigszins somber. Aan de andere kant, hebben ze nu mooi de tijd om alles wat na 1.0 zou komen meteen al te implementeren.
Ik hoop op een goede mix tussen cubase en ableton.
|
|
|
|
1 mei 2012, 13:31
|
|
|
Vintage lid
|
Is er al iemand met wat meer inside information van Bitwig?
|
|
|
|
6 mei 2012, 17:19
|
|
|
Nog geen nieuwe informatie uit over bitwig denk ik, en een limiet van beta's wat wel begrijpelijk is opzich. Ik kan niet wachten op dit programma maat het zal wel enig tijdje duren voordat bitwig uitkomt denk ik? Alvast maar wat geld opzij leggen, toch maar eerst even wachten wat de ervaringen zijn met dit programma.
|
|
|
|
8 mei 2012, 09:12
|
|
|
This is bat country !
|
Ik snap dat er al een tijd geen update is uitgekomen voor Ableton toch werkte het altijd wel naar behoren voor mij. De hele trend van het constant toevoegen van nieuwe features is voor mij ook niet nodig, maar ja je moet toch wel iets nieuws te verkopen hebben. Multi mon support bijv, altijd met twee monitors gewerkt en nooit geen problemen of frustraties gehad.
Hoe dan ook ik ben wel heel benieuwd naar Bitwig, vooral omdat het op linux zou kunnen draaien, en natuurlijk onder welke distro het gesupport gaat worden.
Get your facts first, then you can distort them as you please.
|
|
|
|
8 mei 2012, 12:10
|
|
|
Speedfreak
|
ik zit al jaren op een simpele feature bij ableton te wachten, namlijk het per kanaal kunnen renamen van midi cc nummers in de lijst zodat het werken met hardware overzichtelijk wordt. Ik hoop dat ze hier bij bitwig ook aan gedacht hebben
|
|
|
|
18 mei 2012, 21:33
|
|
|
Lintage Vid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Dacide
|
|
Bitwig liet laatst weten de Beta release op te schuiven omdat ze er nog nieuwe functionaliteiten aan wilde toevoegen. Maar heeft iemand een gerucht, nieuwtje of wat dan ook gehoord over wat dit concreet betekend? Wanneer zal de beta verschijnen?
|
Dit is eerlijk gezegd wel een slecht teken. Zolang ze nog bezig zijn met functionaliteiten blijven er steeds meer dingen bijkomen en komt het nooit af.
Ze kunnen beter een gestripte (64bits) versie releasen oid en dan samen met de gebruikers verder bouwen. Velen gaat toch niet 100% direct overstappen en hebben al een DAW.
|
|
|
|
30 mei 2012, 22:22
|
|
|
Rookie with a new hobby
|
Een update van het Bitwig front.....
Bericht van gisteren op hun Facebook pagina!!!
|
Citaat:
|
|
The first round of beta testing will be starting in the next few weeks. We expect the middle of next month. Sorry again for the delays.
|
|
|
|
|
31 mei 2012, 14:12
|
|
|
Vintage lid
|
Eindelijk weer eens 'nieuws' rondom bitwig. Ben nog steeds erg benieuwd naar hun applicatie.
|
|
|
|
21 juni 2012, 13:01
|
|
|
Pörkölt met kolbasz
|
De eerste tester kunnen binnenkort aan de slag
ignis aurum probat, miseria fortes homines
http://soundcloud.com/warehousegrooves
Musicians: people who spend more time training for their career than most brain surgeons, and who spend every waking hour of their day creating value from thin air.
|
|
|
|
21 juni 2012, 13:08
|
|
|
DoubleClicker
|
Duimen!
"...Het hoge ritme in combinatie met drugs kunnen tot verslaving leiden. Dit uit zich o.a. in het voortdurend willen horen van house. De meeste walkmandragers zijn housers. Het effect van een bezoek aan een houseparty is ook, dat jongelui zich daarna zo'n 14 dagen rebels kunnen gedragen. Housefans die verslaafd zijn kunnen hun baan kwijt raken. Na een party is men uitgeput en te moe om 's maandags weer naar het werkt te gaan. Men pept zich in de week wat op met de walkman en wat drugs..."
|
|
|
|
21 juni 2012, 13:26
|
|
|
Electronisch opgewekt
|
Is er een mogelijkheid dat al het "gedoe" omtrent Bitwig of Ableton opgezet is, om een rumoer te creëeren ?? Als Bitwig=Ableton = win-win ??
Zal niet de eerste keer zijn, publiciteit is tenslotte publiciteit. Je komt eerder in 't nieuws met slechte berichten dan goede berichten.. dat is nu eenmaal hoe de media werkt.
Als de sfeer op Fora al grimmig is bij de naam "Ableton", dan is dit een uitstekende manier om die af te schudden en toch je schare users/fans te behouden.
gearlist : 2 handen, 1 paar oren
|
|
|
|
21 juni 2012, 13:36
|
|
|
Lintage Vid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Sander02
|
Is er een mogelijkheid dat al het "gedoe" omtrent Bitwig of Ableton opgezet is, om een rumoer te creëeren ?? Als Bitwig=Ableton = win-win ??
Zal niet de eerste keer zijn, publiciteit is tenslotte publiciteit. Je komt eerder in 't nieuws met slechte berichten dan goede berichten.. dat is nu eenmaal hoe de media werkt.
Als de sfeer op Fora al grimmig is bij de naam "Ableton", dan is dit een uitstekende manier om die af te schudden en toch je schare users/fans te behouden.
|
lol. zou best kunnen. Het zou iig wel verklaren hoe ze 'zo snel' een compleet werkende sequencer hebben weten te maken die zo op het eerste gezicht best af lijkt. En daarnaast dat er geen echt nieuws is op het Live front. Je zou toch denken dat ze tenminste een nieuwe iteratie van de software in al die tijd hebben weten te maken.
Het ziet er wat mij betreft wel veelbelovend uit!
|
|
|
|
21 juni 2012, 13:39
|
|
|
Electronisch opgewekt
|
Het resultaat is wat telt voor de gebruiker, of dat nu Ableton of Bitch-Wig is
gearlist : 2 handen, 1 paar oren
|
|
|
|
22 juni 2012, 21:01
|
|
|
Vintage lid
|
Hmm als ableton bitwig blijkt te zijn tegen een hoofdprijs (opnieuw aanschaffen) ben ik pronto tegen beiden.
Dan weer terug naar cubase
Reverse Genius
|
|
|
|
22 juni 2012, 22:20
|
|
|
Vintage lid
|
Pcies...dan zou ik me flink genaaid voelen.
|
|
|
|
22 juni 2012, 22:33
|
|
|
King
|
Ben ik de enige die niet op ableton live 9 zit te wachten.
1 het kost alleen maar geld.
2 ik weet nog toen ik van 7 naar 8 ging. het echt een tijd heeft geduurd voor 8 uiteindelijk ook lekker liep.
Van mij mogen ze gerust 4 jaar wachten en dan met iets komen wat echt baanbrekend is EN goed werkt. ipv dat belachelijke we moeten iets nieuws uitbrengen anders vergeten de mensen ons.
ik rook sigareten en spuug op de grond ik hang met me mattiez in het winkelcentrum rond
|
|
|
|
23 juni 2012, 00:26
|
|
|
moving horizondentally!
|
Oorspronkelijk geplaatst door rasz
|
Ben ik de enige die niet op ableton live 9 zit te wachten.
1 het kost alleen maar geld.
2 ik weet nog toen ik van 7 naar 8 ging. het echt een tijd heeft geduurd voor 8 uiteindelijk ook lekker liep.
Van mij mogen ze gerust 4 jaar wachten en dan met iets komen wat echt baanbrekend is EN goed werkt. ipv dat belachelijke we moeten iets nieuws uitbrengen anders vergeten de mensen ons.
|
Als jij nog 4 jaar met Live 8 wil werken, dan houdt niemand je tegen, toch? En als iemand dat wel probeert dan...dan...dan....gaat ie maar lekker fietsen!
Zelfs al komt Live 9 morgen uit. Niemand dwingt je om meteen over te stappen of om er weer geld in te pompen. Dat is echt jouw keuze en niet die van Ableton. (Of Bitwig of whatever)
Maar als Ableton nog 4 jaar nodig zou hebben voor vernieuwing, dan vrees ik het ergste want dan zullen er niet veel Ableton gebruikers meer over zijn.
Nou ja, tenminste 1! ;-)
|
|
|
|
23 juni 2012, 01:54
|
|
|
Vintage lid
|
Ik werk nog met Ableton 4.....