Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 mei 2012, 11:39   #881
raabje
4-to-the-floor

raabje's schermafbeelding

Die nieuwe nano's zijn inderdaad minder, gek, het zou hetzelfde circuit moeten zijn.

Vraagje over tonesucken... is dit vooral in bypass mode een probleem, of ook als een pedaal aanstaat? Zal in het laatste geval bij extreme effecten niet veel uitmaken, maar bij subtiele effecten wel.

SpiritFolio14/2-Resolv80A-XL7-Mbase11-AN1X-S760-CD3000XL-SX700-QuadV2-1204

Te koop: SYNTH Roland SH32 EFX Roland EF303
raabje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2012, 12:19   #882
onrust nv
Onrust industriëele audio

onrust nv's schermafbeelding

als je een small clone of small stone aanzet dan gaat het geluid gelijk minder hard maar dat is een bekent verschijnsel
dus het bypassed geluid is harder dan het effect geluid

ONRUSTNV:.........KRAAAAAK,PIIEEP!...knars...zondermeer
onrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnv ONVERSTAANBAAR HELDER
onrust nv is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2012, 13:28   #883
raabje
4-to-the-floor

Dat is dan volume sucking. Ik had het idee dat tone sucking het onbedoeld weghalen van frequentie of harmonischen uit een gitaar signaal is, dat het doffer gaat klinken.

Ach, even googlen, ik ben niet de 1e met deze vraag :-)

http://www.mylespaul.com/forums/peda...e-sucking.html

Ik zie dat als het echt een probleem is bij een pedaaltje een effect looper een oplossing is, deze haalt pedalen uit de keten als ze op bypass staan.

Oud 15 mei 2012, 14:02   #884
MokuM
Jwz

MokuM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
Die nieuwe nano's zijn inderdaad minder, gek, het zou hetzelfde circuit moeten zijn.
EHX heeft er een handje van om hun modellen qua circuit te "verbeteren" dus nieuwe layouts/componenten etc. of de sound daar beter van wordt laat ik in het midden... Ik ben in ieder geval meer fan van de "oude" EHX (80's/ 70's) dan van de nieuwe series.

@Elektrovolt: dat lijkt me een erg dik peNdaaltje die Empress, zit ik al een tijdje naar te kijken hehehe

"Living is easy with eyes closed, misunderstanding all you see" - JL
MokuM is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2012, 16:08   #885
onrust nv

de oude ehx peNdalen klinken echt wel beter, ik moet wel bekennen dat de bass big muff me wel positief verrast heeft

onrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnv ONVERSTAANBAAR HELDER
Oud 15 mei 2012, 22:53   #886
Disturbo

Ik heb wel eens zo'n nieuwe Octave Multiplexer naast een ouwe gezet. Het verschil in laag wat er uit die ouwe kwam en wat er een stuk minder uit die nieuwe kwam was wel significant. Ik heb zelf ook liever de ouwe meuk hoor, al vind ik sommige nieuwe dingetjes ook wel boeiend. Ik weet niet hoe het komt, ben niet echt een funktype, maar die kwaakbakken van ze vind ik toch maar wat leuk. Bijv. de Tubezipper, die gebruik ik best veel de laatste tijd. Ik heb ook wel interesse in dat Enigma en Riddle geval van ze.

Net trouwens een Bassballs gekregen van m'n vriendin. Ik ben benieuwd hoe die het op drums doet.
Disturbo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2012, 02:24   #887
onrust nv

laat ff weten wat de bassballs doet want die hadden ze niet toen ik de swollen pickle aan't testen was(met m'n DR-220e)

Oud 16 mei 2012, 12:05   #888
raabje
4-to-the-floor

Die Joyo pedaaltjes intrigeren mij enorm. Ik kwam deze lijst tegen met vergelijkingen:

Vintage Overdrive = Ibanez TS-808
Ultimate Drive = Fulltone OCD -> circuit van de Joyo is gebruikt voor de boutique Alpha Omega pedaal
Crunch Distortion = Mi Audio Crunch box
High Gain Distortion = Marshall Shredmaster
Vintage Phase = MXR phase 90
Tremolo = Diaz Tremodillo
Dynamic Compressor = MXR Dyna Comp.
6 Band EQ - MXR 6 Band EQ
Voodoo Octave (Fuzz Ultimate Octave) = Fulltone Ultimate Octave
AC Tone = Tech 21 Character, Liverpool
American Sound = Tech 21 Character, Blonde
California Sound = Tech 21 Character, California
British Sound = Tech 21 Character, British
Extreme Metal = EHX Metal Muff

Nog even googelen naar de flanger en chorus. Ik krijg sterk de neiging er in 1 keer een stuk of 8 te kopen. Ik moet me inhouden :-).

Oud 16 mei 2012, 13:04   #889
onrust nv

hier nog zoon merk Harley Benton (nee, niet Fenton)

http://www.effectsdatabase.com/model...n/joyo/flanger

ook prijsjes rond de 20 euro

Oud 16 mei 2012, 19:27   #890
Disturbo

Tja, ik heb er weinig vertrouwen in, die goedkope zooi. Behringer maakt ook zulke klonen en meestal is het troep.

Vroeger heb ik ook wel eens van die goedkope Danelectro pedaaltjes gekocht en het was altijd teleurstellend.
Oud 16 mei 2012, 20:11   #891
Jeroen
Jazzy lid

Jeroen's schermafbeelding

Ik heb nu 2 Joyo pedaaltjes, en ze doen in constructie niet onder voor normale pedaaltjes. De meeste behringers hebben een plastic kast, maar deze zijn gewoon van zwaar metaal. Er is niets aan de pedaaltjes zelf dat goedkoop aandoet.

Gear: 10 vingers!
Jeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2012, 20:50   #892
ruuud

de meeste van die goedkope pedaaltjes zijn allesbehalve zooi, maar klonen van allerlei bekende pedalen, soms in een wat mindere behuizing. er was zelfs een gast die zo'n joyo pedaal in een nieuw kastje gooide, het hgandbeschilderde en er meer dan 150 dollar voor vroeg. iedereen voelde zich pas genaaid toen het verhaal uitkwam..

behringer, joyo en met name danelectro hebben hele gave pedaaltjes voor heel weinig geld. EHX is een ander verhaal.. daarvan wil ik alleen de oeriginele grote 70's pedalen.
ruuud is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2012, 22:57   #893
Disturbo

Tja, smaken verschillen. Ik heb vier Dano's gehad en vond ze alle vier ruk.
Oud 17 mei 2012, 13:52   #894
ruuud

van dano zijn het met name die grotere, oudere die best goed zijn. en die backtalk delay zou ik best nog weleens willen proberen..
ruuud is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2012, 15:29   #895
Disturbo

De backtalk delay had ik, klonk erg kil. Ook de Reel Echo had ik, ik vond het eveneens geen mooie delay. Lelijk geluid en het loopen werkte ook niet heel handig/lekker. Dat waren de grote die ik van hen had.
Oud 17 mei 2012, 15:30   #896
onrust nv

ik heb de reel echo maar vindt dat ding niet echt uitzonderlijk, de springking is wel een betaalbare echte springreverb

Oud 20 mei 2012, 22:44   #897
raabje
4-to-the-floor

Ik heb zojuist 3 Joyo's besteld bij Thomann, de Harley Benton's:
- Ultimate drive (helaas pas half juni leverbaar)
- Classic Chorus
- AC tone als amp simulator --> ik heb een Marshall 30 watt tube amp staan, maar kan deze nooit echt lekker open gooien thuis, dus daarom maar dit pedaal.

Dit houdt me voorlopig wel even bezig. Deze pedalen gaan mijn digitale Korg AX10G vervangen. Mixen van pedalen en mijn delay unit met dit modelling bakje bevalt me niet zo goed, volgorde van effecten klopt niet, Korg amp sim in het midden, chorus op het einde (na de delay). Korg blijf ik wel gebruiken, maar dan stand-alone.

Een 2e rondje Joyo's zou kunnen worden: de EQ, the Crunch, Ultimate Octave (fuzz box), en eventueel een Digital Delay. Ik moet eerst mijn onlangs gekochte Korg SDD-1000 beter leren kennen, ik denk dat de DD dubbel op is (deze heeft wel een warme japanse jaren 80 chorus klank) . Vintage distortion lijkt me ook wel wat, maar ik heb al de geleende Hardwire CS-2 tubescreamer clone. Eerst lekker spelen, dan weer kopen :-) En in mijn Roland VS840GX recorder zitten ook veel cmos effecten, tremelo's delay's, phasers, etc, moet ik nog goed verkennen.

Thomann geeft 3 jaar garantie, is met een Joyo geen overbodige luxe, alles zit rechtstreeks op het PCB gesoldeerd, componenten zoals de schakelaar kunnen los raken en het PCB beschadigen. Yoosmart in China geeft geen echte garantie, alleen bij aanschaf/levering

Laatst gewijzigd door raabje; 20 mei 2012 om 22:57
Oud 8 juni 2012, 14:12   #898
onrust nv

gisteren een testje gedaan met m'n korg 500m 'n mf-102, ehx frequency analizer, mf-102, mf-103, maxon ad-999 en maxon cs-550 gedaan
en tot mijn verrassing klinkt de ehx ringmodulator het beste van de 3 die'k heb

maar wel verschrikkelijke space sounds kunnen tweaken, dat ging echt 12 dimenses verder om in psychedeliese termen te neuzelen
op zich wel een aanrader 3 ringmodulatoren achter elkaar

Oud 9 juni 2012, 14:41   #899
Disturbo

Ik heb die Frequency Analyzer ook, en heb ook wel eens zo'n Moogerfooger getest en kwam tot dezelfde conclusie. Die EHX is gewoon echt heel erg goed. Ik heb er nog niet zo vaak een drumcomputer doorheen gegooid, maar dat ben ik wel van plan voor sommige geluiden.
Wat die Moogerfoogers betreft, ik ben daar nooit zo van onder de indruk geweest. Erg duur, en qua klank niet heel bijzonder.
Oud 10 juni 2012, 14:41   #900
onrust nv

disturbo, maar de MFjes winnen het wel weer als je er een CP-251 aanhangt alleen in de klasieke ringmodulatie geluiden valt het eigenlijk wel erg tegen dat doet de ehx veel beter
raar eigelijk, je zou toch van een synth merk wel betere synth FX kunnen verwachten
maar op een electriese piano(siel cruise) klinkt de MF-102 samen met een big muff wel erg gaaf

Reageren

Synthforum » Midi & de studio » Effecten & dynamics

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten