Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 9 mei 2012, 10:11   #1
steve r

Halion sonic SE & dark planet
Hi,

Ik heb gisteren dark planet gekocht alleen ik gebruik de uitgeklede servie van halion omdat ik cubase 6.5 heb.

Als ik c2 indruk speelt de sample langzaam af. En als ik c3 indruk speelt de sample snel af.

Komt dit doordat ik de Se versie heb ? of heb ik een instelling verkeerd staan ?

Gr

Steven
steve r is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2012, 10:18   #2
T-CM11
Vintage lid

T-CM11's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door steve r Bekijk bericht
Als ik c2 indruk speelt de sample langzaam af. En als ik c3 indruk speelt de sample snel af.
Dat is doodnormaal.
T-CM11 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2012, 11:11   #3
steve r

Hmm ok
steve r is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2012, 11:14   #4
T-CM11
Vintage lid

T-CM11's schermafbeelding

Je bedoelt toch dit:

Sampler Sampler

Citaat:
Afspelen

Door de samples met verschillende snelheden af te spelen wordt het opgenomen geluid op verschillende toonhoogten afgespeeld. Op deze manier zijn melodieën ten gehore te brengen. Tevens kun je bij een sampler net als bij een ‘gewone’ synthesizer diverse effecten, filters, LFO’s en omhullende-generatoren (Eng. envelopes) inzetten om het afgespeelde geluid naar smaak aan te passen.
Bij het afspelen op verschillende snelheden treedt wel het verschijnsel op dat de frequentiekarakteristiek (en daarbij behorende formanten) evenredig samengedrukt of uitgerekt wordt. Bij 'echte' instrumenten is een deel van de frequentiekarakteristiek afhankelijk van de bouw van het instrument, en dus onafhankelijk van de gespeelde toonhoogte. Een sample afgespeeld op een hoogte die te veel afwijkt geeft daarom een onnatuurlijk effect. Dit komt door de te grote formantverschuivingen, waardoor de klankkleur drastisch verandert. Dit wordt het 'Mickey Mouse-effect' genoemd.
Voor een realistische weergave van instrumenten met een groot toonbereik moeten daarom meerdere samples gebruikt worden, die elk bijvoorbeeld een octaaf of nog kleiner interval omvatten. Een soortgelijk effect treedt op als er op verschillende sterktes afgespeeld moet worden, hiervoor kan het nodig zijn sets met samples voor verschillende speelsterktes op te nemen. Beide methodes worden "multi-sampling" genoemd.
?
T-CM11 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Software » Plug-ins

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten