5 mei 2012, 20:41
|
|
|
Klats, Boink, Klets.
|
Alleen drumsamples, geen loops
Ik hoop dat ik niet op m'n vingers getikt wordt maar ik vind het nogal lastig te vinden.. Zeg maar niet.
Sinds ik eind jaren '90 begon met muziek maken heb ik in de meeste gevallen zelf mijn drumsounds in elkaar geflanst. Soms opgenomen soms met (soft)synts. Maar dat kost vaak nogal wat tijd en nu wil ik ook wel eens gewoon een library opentrekken met kant en klare kicks, claps, snares etc. zoals de meeste producers dat doen... Maar wat zijn de namen van goede (drum-) sample libraries? Ik las ergens Vengeance maar dan krijg je vooral veel loops en nog meer synth sounds, en een beetje drums... Ik wil er graag voor betalen maar dan moet niet 90% van het product irrelevant zijn voor mij.
Lang verhaal kort: Wat zijn goede, recente, drum-sample libraries?
Het gaat overigens voornamelijk om electro/dance/pop etc. achtige drum sounds.
(Volgens mij moet deze trouwens in een software thread maarja...)
|
|
|
|
5 mei 2012, 20:56
|
|
|
Kheb goeie ervaring met deze website:
http://www.goldbaby.co.nz/idevice/products.html
Heb zelf de tape 909 en 808 gekocht, zit bijna in elke dance/trance track vd laatste 20 jaar. Zeer goeie kwaliteit van samples en zéér interessant van prijs.
Move your own mountain
|
|
|
|
5 mei 2012, 21:14
|
|
|
Vintage lid
|
Ik heb pas een sample pack gemaakt van een gemodificeerde 909. Hierin zit alleen de bassdrum. Root noot is B1  .
http://wtrns.fr/m7mmwLh71CYuKju
|
|
|
|
5 mei 2012, 22:36
|
|
|
Klats, Boink, Klets.
|
Ha, thanks meteen een download link
Maar 808/909 samples zijn toch wel een beetje uitgemolken vind ik zelf en klinken vaak ook te '90's..
Ik die ook maar even een duit in het zakje dan.. Ben 'toevallig' bezig met muziek nu, deze is gemaakt met Sytrus en FSM Kick XP (Buzz Generator). Inderdaad eentje voor de bas en eentje voor de attack.
Anyways, ik zoek dus geluiden anno nu, knisperende snares, claps en hihats en van die dubstep achtige kicks..
|
|
|
|
6 mei 2012, 00:12
|
|
|
lid
|
Check Wave Alchemy ook (heeft ook veel gratis samples); de eerder genoemde Goldbaby vind ik ook goed. Er zijn op diverse sites mooie gratis drumsamples te vinden... Hier is een beginnetje...
|
|
|
|
6 mei 2012, 08:25
|
|
|
vorbei
|
For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
|
|
|
|
7 mei 2012, 10:15
|
|
|
Klats, Boink, Klets.
|
Thanks voor de links. Blijft moeilijk te in te schatten hoeveel goede samples er nou in zitten, en hoe veel 'vage' samples.
|
|
|
|
7 mei 2012, 10:22
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
gratis: http://www.freesound.org/browse/
Zoeken op je gewenste geluid of op drumkit(s) vaak in packs, zie rechts midden/onder na het zoeken.
|
|
|
|
7 mei 2012, 10:58
|
|
|
Vintage lid
|
Ik ben dik en dik en dik tevreden met de oneshots op de sample cd's van Vengeance, die zijn echt steengoed. Met Veangeance Minimal House en een dikke softsynth (Sylenth1) kun je al mooie tracks maken.
|
|
|
|
8 mei 2012, 18:05
|
|
|
Klats, Boink, Klets.
|
Nogmaals thanks 
Ja freesound heb ik eigenlijk alleen nog gebruikt voor (niet-muziek) atmosferen maar daar kun je natuurlijk vanalles vinden. Toch eens kijken naar die Vengeance dan, want de demo's daarvan zijn het meest overtuigend (drums dus). Maar misschien zegt dat wel niet zoveel geen idee.
|
|
|
|
8 mei 2012, 20:08
|
|
|
Vintage lid
|
Vengeance Minimal House kan ik dubbel en dwars aanraden, staan zo'n 200 bassdrums en 200 snares/claps op. Daarnaast nog gigantische mappen met 500 synthshots en percussie one shots, drumloops en special effects. Met deze sample cd alleen en wat softsynths en effecten maar je echt al leuk muziek. En dan hoef je ook niet de hele avond internet af te struinen naar drumsamples.
|
|
|
|
8 mei 2012, 22:03
|
|
|
Sidechain everything!
|
Yep, minimal house is erg goed, heeft eigenlijk alles behalve shakers en toms maar daarentegen wel 400 andere vage bliepjes en hoge gepitched tommetjes die het wel goed maken.
|
|
|
|
10 mei 2012, 09:53
|
|
|
Vintage lid
|
Ik koop alles bij Loopmasters. Je kunt dan namelijk kiezen of je de full package wilt, of enkel de losse drum shots. Dan betaal je niet voor zaken die je niet wilt.
Website van Loopmasters >>
|
|
|
|
10 mei 2012, 10:52
|
|
|
.
|
Ik gebruik Battery3 van NI. Dat is een VST en niet echt een 'library'.
Persoonlijk heb ik ook een lange weg afgelegd inzake drum sounds (heb tig CD roms met drumsounds gekocht ) maar vind Battery 3 de meest dynamisch klinkende drumsounds op dit ogenblik.
Erg veel kits en goede edit mogelijkheden. Btw, de mp3's die als voorbeeld op de Battery3 website staan, komen nog niet in de buurt van wat hier uit m'n speakers knalt !
http://www.native-instruments.com/#/...cer/battery-3/
|
|
|
|
10 mei 2012, 11:31
|
|
|
Klats, Boink, Klets.
|
Loopmasters is echt groot zeg, beste wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen. En inderdaad goed dat je vaak kunt kiezen voor alleen drumshots.
Battery heb ik weleens gebruikt maar ik was niet heel erg onder de indruk van de samples die er bij zaten. Maar ik denk dat dit een oudere versie was.
|
|
|
|
10 mei 2012, 12:32
|
|
|
wicky-der-verschrikking
|
Oorspronkelijk geplaatst door Niel
|
gratis: http://www.freesound.org/browse/
Zoeken op je gewenste geluid of op drumkit(s) vaak in packs, zie rechts midden/onder na het zoeken.
|
okdan
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten