Ja heb de sherman nu open liggen,
moet nog een layer met een kick met wat laag onder deze, t is beetje weg gedrukt door de flterbank denk ik.
Heb Sylenth1 en Filterbank 3 gebruikt.
Mooie synth die Sylenth1.
Denk dat ik er stiekem toch gewoon mijn hardware synths over ga layeren,
mis toch een beetje volheid.
hoop voor je dat het gaat lukken, misschien "valt het mee" en is het alleen die podmeter....
Sylenth1 is idd een vette synth, de volheid probeer ik bij gebrek aan hardware synth meestal dan met het layeren met andere vst synths/sylenth1's te bereiken.
succes met de Sherman, hoop dat ie t gauw doet, ben benieuwd wat je daar uit kan halen
He bedankt!
Ik vind dat ik toen (en nog steeds; met dat 'Beat'-ding hetzelfde verhaal) op bepaalde punten de plank mis sla: M'n kicks blijven gewoon nooit overeind als ik 't met andere (profi) tracks mix; mist gewoon iets van punch en laag, maar als ik dat probeer toe te voegen (heb al 1000 verschillende dingen geprobeerd), blijft er ook nooit veel van over... Óf het gaat te veel tikken, of het wordt te hoemig (zeg maar een lelijke 'hoem'-klank) of iets daar tussenin...
He bedankt!
mist gewoon iets van punch en laag, maar als ik dat probeer toe te voegen (heb al 1000 verschillende dingen geprobeerd), blijft er ook nooit veel van over... Óf het gaat te veel tikken, of het wordt te hoemig (zeg maar een lelijke 'hoem'-klank) of iets daar tussenin...
Exact dat probleem heb ik ook. Ik denk dat dit ook het meest lastige is bij het zelf fabriceren van kicks. Heb je eindelijk een lekkere overstuurde sound die je wilt door EQén, distorten en andere effecten. Hopsakee, weg punch en/of weg laag. :S
Blijven oefenen/proberen/uitvogelen/lezen maar denk ik dan ...
R-Jen; welke EQ of EQ's gebruik jij?
Ben er al wel achter gekomen dat boosten alleen het zeker niet is, er zal ook flink of minder flink gecut moeten worden....
RJ, zoals ik het kan horen is het voornaamste probleem dat je kick uit losse delen bestaan die niet goed op elkaar aansluiten, daardoor krijg je een soort van stuiter effect. Zo komt het iig op mij over.
Het is makkelijker om één lange kick te gebruiken als basis, die de hele tel beslaat, dan losse punch, losse tik, en losse staart. Zie de outblast kick tutorial op youtube bv.
nee, ik heb het over de basis, dus die lange volle microtonic kick bijvoorbeeld (of iedere andere basis die je kan gebruiken).
Zo'n basis hebben die kicks van RJ niet in dat nummer. Je moet een bodem/basis hebben om vanuit te werken.
De rest is extra, maar zeker geen noodzaak. Toevoegen van extra punch samples en gebruik van multibandcompressie doe je alleen als de basis die je hebt aangevuld moet worden om het gewenste effect te krijgen maar het moet geen onderdeel zijn van de basis. Ik hoop dat ik het zo goed uitleg
Patatje oorlog is nog steeds patat als je de oorlog weghaalt. Zoiets.
Stuk van de Microtonic/1 tel lange basis sample snap ik, dat lukt ook prima, niet zo wonderlijk natuurlijk met een txt file erbij met de settings van Outblast .
Maar wat bedoelde je dan met losse punch, losse tail en losse staart? Snap niet helemaal waar dat terugkomt in de tutorial van Outblast...
Patatje oorlog verhaal is loud and clear. Alleen waar haal je dan precies de oorlog vandaan .
Hey bedankt voor de tips, Niel!!
Grappig dat die tutorial erbij gehaald wordt, "Show me your rage" had ik gemaakt nog voordat ik die tutorial gezien had. De main-kick kwam uit mn machinedrum door 2 gitaarpedalen gehaald en voornamelijk gefilterd met fabfilter simplon (met nog allerlei (software)distortions en eq's erachter; er zit idd een basje achter uit een virus, wat dat stuitereffect veroorzaakt. Punch kwam volgens mij uit drumazon en een attackje was volgens mij een klein stukje van een (ouwe) zelfgemaakte kick met veel comressie.
Van die Outblast-tutorial heb ik best veel geleerd en veel kicks daarna gemaakt met ongeveer dezelfde chain (noemde dit meestal 'pancake-kicks' naar 'pride & pancake ) en ben daarna steeds andere bronnen als basis gaan gebruiken. Het losse kick+bass-principe ben ik vanaf gestapt, omdat het vaak teveel naar frenchcore neigt. Met multiband-compressie zit ik nog erg te stoeien; ik heb t idee dat ik zo'n ding meer als een soort eq gebruik.
In m'n laatste track 'Beat' (had al snips gepost hier) gebruik ik een mopho als basis (ipv microT) met ongeveer Outblast z'n chain erachter (een beetje van mezelf en een beetje van Outblast zullen we maar zeggen...) en ook weer met een extra punch (wat Outblast idd niet in de tutorial beschrijft). Nu uit microtonic, omdat daar echt veel punch in zit! Een attack heb ik gejat uit een kick waarvan ik de attack lekker vond (ha!). Deze track knalt al wel veel meer, maar nu ben ik inmiddels iets industriëlere muziek gaan maken en bij andere industrial valt mijn track nog steeds in het niet kwa knalbaarheid en pompvermogen... Moet dit dan wel op te lossen zijn met multiband comp, of ligt het toch aan de patat en moet er mss nóg een punchkick bij? Volgens mij had ik de microtonic op 2 sporen binnen laten komen met verschillende eq, dist en comp. Hier en daar ook best wel wat side-chain comp gebruikt (om de kick meer naar voren te laten komen).
Hier de laatste versie van 'Beat':
De uitjes op het papatje oorlog zijn btw gedaan met iZotope Stutter...
Oorspronkelijk geplaatst door SilverBullet76
R-Jen; welke EQ of EQ's gebruik jij?
De standaard cubase eq, mss is die fabfilter eq beter? (pro-q)
Oorspronkelijk geplaatst door SilverBullet76
Exact dat probleem heb ik ook. Ik denk dat dit ook het meest lastige is bij het zelf fabriceren van kicks. Heb je eindelijk een lekkere overstuurde sound die je wilt door EQén, distorten en andere effecten. Hopsakee, weg punch en/of weg laag. :S
Blijven oefenen/proberen/uitvogelen/lezen maar denk ik dan ...