6 mei 2012, 16:24
|
|
|
Gedeactiveerd account
|
|
Citaat:
|
|
Mijn geluidskaart heeft een mic pre-amp maar als het beter is om een pre-amp apart te kopen dan lijkt me dat ook het beste.
|
Dus als anderen zeggen dat het beter is, dan lijkt jou dat ook het beste?
Hehe, wat een logica.
Test nu maar gewoon eerst de pre-amp van je geluidskaart vooraleer je geld zit weg te smijten.
Vooral omdat je er blijkbaar echt geen ruk vanaf kent.
In jouw geval zou ik trouwens echt het budget van het budget nemen. Je bent zo groen als wat, en denkt het te kunnen compenseren met wat dure gear. Zo werkt het niet ;-)
|
|
|
|
6 mei 2012, 16:29
|
|
|
Dove sei, amore mio?
|
Wat Keybern zegt: maar een test is altijd goed. Mijn advies, ga naar de muziekwinkel en vraag om een test, de NT1a is een goede condensator. De audio interface heeft al preamps, hier moet je goed kijken; ook zit er een verschil als je windows of mac gebruikt, of een externe recorder.
Succes ermee!
GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube
Gear: Where are the musicians?
PabloDeMode maakt homo muziek voor hetero mannen
|
|
|
|
6 mei 2012, 17:06
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Keybern
|
Dus als anderen zeggen dat het beter is, dan lijkt jou dat ook het beste?
Hehe, wat een logica.
Test nu maar gewoon eerst de pre-amp van je geluidskaart vooraleer je geld zit weg te smijten.
Vooral omdat je er blijkbaar echt geen ruk vanaf kent.
In jouw geval zou ik trouwens echt het budget van het budget nemen. Je bent zo groen als wat, en denkt het te kunnen compenseren met wat dure gear. Zo werkt het niet ;-)
|
volgens mij was dit topic door iemand gestart voor hulp..niet om zeg nmaar 'afgezeken' te worden.
je kan ook wat rustiger en netter reageren (vind ik dan persoonlijk)
iiemand 'budget van het budget ' adviseren vind ik ook... eh.......raaarrrrrr!
. er is trouwens allang duidelijk gemaakt dat het niet gaat om dure gear en dat misschien zijn geluidskaart al voldoende is.
van de Toeters en Bellen!
|
|
|
|
6 mei 2012, 17:19
|
|
|
Gedeactiveerd account
|
zeggen dat iemand er geen ruk vanaf kent, of dat ie groen is, is niet afzeiken.
Dat is interpreteren. Ik kan mis zijn, maar iedereen kan op elk moment mis zijn. Om dat er iedere keer bij te moeten vertellen omdat jij toevallig een zwak velletje zou hebben, dat gaat me toch wat te ver.
Ga hier maar lekker jouw les spellen: http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=154392
Die thread is ook alweer verziekt door moraalridders als jij.
|
|
|
|
6 mei 2012, 17:29
|
|
|
IamPortable
|
Oorspronkelijk geplaatst door Keybern
|
voor zij die graag rondspringen in de studio, of op zoek zijn naar die typische kleuring.
Zo'n dynamische mic is wel makkelijk in gebruik. Robuster, en je kan er meteen mee aan de slag.
Zo'n condensator moet je ophangen/bevestigen en voor zang lijkt een popshield toch een must.
|
Niet te vergeten dat een dynamsche microfoon geen phantom power nodig heeft en een condensator microfoon wel.
Heeft TS phantom power op zijn interface zitten?
|
|
|
|
6 mei 2012, 17:30
|
|
|
Vintage lid
|
ach ja....
in Nederland is 'ergens geen ruk vanaf weten' een vorm van licht schelden. in Belgie is het blijkbaar vriendelijk bedoelt.
en nu weer bezeten maar beheerst on-topic!
|
|
|
|
6 mei 2012, 18:21
|
|
|
..............
|
TS heeft een heel behoorlijke interface met mic preamps en phantom power.
Ik denk dat we ons kunnen beperken tot welke mic het meeste geschikt is.
Ik heb hem mijn AKG C3000b aangeraden; mooi voor akoestische instrumenten en (vrouwelijke) vocalen.
Het is een beetje preken voor eigen parochie, maar ik denk oprecht dat hij er een mooie mic aam heeft
|
|
|
|
6 mei 2012, 18:46
|
|
|
Ik ben dan sowieso van plan om een condensator mic te kopen, mijn geluidskaart voldoet toch aan de eisen. Het leuke aan die rode is dat ik nieuw in een bundel met popshield etc kan kopen. Maar die AKG C3000b van OJS zit ongeveer in dezelfde prijsklasse dus dan moet ik eens vergelijken. En ik ben idd niet van plan om een hele dure mic te kopen, maar gezien ik veel met muziek bezig ben ik een mic wel kan gebruiken wil ik toch iets vrij duurzaam kopen.
|
|
|
|
6 mei 2012, 19:05
|
|
|
Vintage lid
|
nog een tip:
de Rode M3 schijnt (zgeind....) goed te klinken en net zo als, en zelfs beter, beweren sommigen,
dan de zeer bekende AKG C1000.
ze kosten nu nieuw zo 77/80 euro per stuk en zijn condensator kleinmembraam mics.
met deze twee mics (als je tenminste twee mic pre-amps op je geluidskaart hebt) kan je
vele kanten op:
zang (niet de eerste keus maar het kan)
akoestisch gitaar (ook vast wel electrisch via een versterker)
percussie en andere kleine instrumenten.
en nog leuker en ook heel mooi:
met twee mics kan je stereo opnames maken. bij akoestisch gitaar bijvoorbeeld een hele grote plus.
ambient stereo geluid klinkt toch heel anders dan mono. een wereld van verschil en met twee mics heb je beide werelden
|
|
|
|
6 mei 2012, 22:32
|
|
|
Rise of the Machines
|
Apex 460 buizen mic. Die kan je later altijd nog (laten) modificeren. Klinkt doorgaans véél duurder dan hij is. Is multi pattern dus breed inzetbaar.
Busy exploring sonic outposts!
|
|
|
|
7 mei 2012, 17:41
|
|
|
Ik ben nog altijd aan het twijfelen. Misschien niet onbelangrijk om te weten is dat ik het gewoon in mijn eigen kamer wil gebruiken. Geen echte studio dus, een onbehandelde ruimte. Heeft iemand ervaring met de SE 2200E.
|
|
|
|
7 mei 2012, 18:06
|
|
|
..............
|
Geen ervaring met de SE 2200E. Je kunt eventueel een Reflexxion Filter halen om eventuele problemen met je ruimte op te lossen.
|
|
|
|
7 mei 2012, 18:41
|
|
|
Vintage lid
|
ik heb een uitvoerige test gedaan met beperkte opnameruimte en reflextion-filter oplossingen.
het werkt tot op zekere hoogte maar accentueert ook een hoop laag. dat vind ik toch niet aanvaardbaar.
je kan beter dan een dik gordijn,matras of dikke deken, tapijt ophangen. werkt een stuk beter.
bijvoorbeeld achter de zanger...of voor een muur als je gitaar opneemt. (een beetje reflectie hoort trouwens bij gitaaropnames. via de vloer bijvoorbeeld.)
wat je ook kan doen. omdat je toch ergens moet beginnen:
een redelijke condensator groot of klein membraam aanschaffen.
zoals een SE x-1 (SEx-1) of een rode NT1, 2 of M3.
en daarbij een standaard dynamische mic zoals een Shure SM85 (of eventueel 57).
of evnetueel bijvoorbeeld een budget Behringer SM85 imitatie die niet eens zo slecht is:
XM2000
dan heb je al wat meer mogelijkheden om spelenderwijs met mics te leren opnemen.
Een mic is beperkt en zal nooit in iedere situatie en met elk instrument het gewenste resultaat opleveren.
microfoons zijn heel lastig. het heeft met heel veel te maken: de ruimte, de instrumenten. de muziekstijl. iemands stem, vrouw/mannestem. de opnametechniek. de klank..en ook nog eens persoonlijke voorkeur.
ik denk dat je gewoon ergens moet beginnen. ik heb zelf al heel wat mics gekocht en verkocht. nu in mijn bezit:
ongeveer 8 condensator mics en 8 dynamische mics. van heel duur tot heel goedkoop. van oud tot modern. en nog steeds zie ik door de bomen geen bos soms...! :-)
|
|
|
|
7 mei 2012, 18:48
|
|
|
Radiation!
|
Oorspronkelijk geplaatst door GijsH
|
|
Ik ben nog altijd aan het twijfelen. Misschien niet onbelangrijk om te weten is dat ik het gewoon in mijn eigen kamer wil gebruiken. Geen echte studio dus, een onbehandelde ruimte. Heeft iemand ervaring met de SE 2200E.
|
Ik heb net recent een SE 2200a gekocht en een projectje mee opgenomen (singer songwriter, en dan de zang, gitaar heb ik opgenomen met 2 Oktava MK 012-01). De zangopname is heel mooi geworden en ik durf dan ook te beweren dat dat een goede aanschaf zou zijn. Mijns inziens een goede allrounder, en ook geschikt voor het opnemen van een aantal akoestische instrumenten. In het verleden heeft hij ook in verschillende muziekbladen prima reviews gehad.
Hij gaat er nu uit omdat er een opvolger is. Bij Thomann en Bax-shop kun je hem nu goedkoop aanschaffen. Incl. ophanging (spin) maar ex. koffer en ex plopfilter.
http://www.thomann.de/nl/se_electron...ed_edition.htm
http://www.bax-shop.nl/condensator-z...t-details.html
Let dus op: in tegenstelling tot de plaatjes: zonder koffer!
Arno
Rise to yourself
Synths: Alesis QuadraSynth, Yamaha CS1x, Roland R-70, Korg WaveStation SR + NS5R
Software: W7 64-bit, Cubase 7, WaveLab 7, div. VSTi's
PC: i7-920, 12GB RAM, 1x500GB+2x1TB HDD's
Interfaces: Echo AudioFire12, MOTU MicroLite
Controllers: Steinberg cc121, Frontier Design Tranzport, Behringer BCF2000
De complete setup met alle hardware: www.amps-recordings.nl.
Cursussen Cubase
Facebook
|
|
|
|
7 mei 2012, 19:30
|
|
|
Ok, ik ga woensdag ook is in een winkel kijken. Ik heb op andere fora ook goeie dingen over die SE2200a gehoord.
|
|
|
|
7 mei 2012, 19:39
|
|
|
Radiation!
|
Oorspronkelijk geplaatst door GijsH
|
|
Ok, ik ga woensdag ook is in een winkel kijken. Ik heb op andere fora ook goeie dingen over die SE2200a gehoord.
|
Zoals gezegd: denk eraan dat het een uitloopmodel is. Inmiddels is er de sE2200a II. In Arnhem bij Live Music had ik ook de allerlaatste uit de vitrine.
Je kunt online ook nog even winkels checken als Feedback en Dirk Witte. Mij lukt dat nu helaas niet wegens de internetstoring van UPC. Wonderwel doet Synthforum het wel gewoon goed.
Edit: internet werkt weer wat beter, Dirk Witte heeft iig in de online store geen sE Electronics. Feedback heeft online de sE2200a (oud model) niet meer, alleen de (dure) II.
Arno
Rise to yourself
Synths: Alesis QuadraSynth, Yamaha CS1x, Roland R-70, Korg WaveStation SR + NS5R
Cursussen Cubase
Facebook
Laatst gewijzigd door arnomusicman; 7 mei 2012 om 20:09
|
|
|
|
7 mei 2012, 21:57
|
|
|
Radiation!
|
Yep, maar op de nederlandstalige pagina is hij € 2 goedkoper! (zie mijn eerdere link een paar reacties naar boven naar dezelfde mic).
Arno
Rise to yourself
Cursussen Cubase
Facebook
|
|
|
|
6 februari 2013, 13:13
|
|
|
ben op zoek naar een budget condensator mic voor vocal opnames (studio).
nu heeft de samson C01 een goede recensie voor zo'n cheap dingetje. iemand hier ervaring met deze mic?
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|