28 april 2012, 18:28
|
|
|
@phye Bedankt voor de feedback! Ik vind dat je gelijk hebt wat betreft de vocal. Ik had hem zelf zeg maar geautotuned om hem goed te laten aansluiten op de melodie. Ik wilde die robotvocoder als onderlaag gebruiken maar het klinkt nog niet zoals ik wil. Ik denk dat ik dat nog ga aanpassen. Ik dat je een goed idee aankaart, ik denk dat we dat maar effe moeten gaan regelen
(sorry voor dubbelpost)
|
|
|
|
29 april 2012, 06:21
|
|
|
@ Deniax, gast.. Dat is echt f*cking dik! Heerlijke FX in je intro/outro, die vocal in je breakdown is perfect (doet me denken aan eehm.. Noisecontrollers?). Wat zitten daar voor effecten op, is dat een reverse reverb voor dat spooky effect?
Ik denk dat een label als Fusion of A2 hier wel iets mee kan man!
Ben zelf EXTREEM druk met m`n stage. 6-7 Dagen per week aan het werk, waarvan 3 dagen ik van 6:45 tot 20:00 van huis ben. Zodra ik weer wat tijd heb, zal ik wel weer verder gaan met m`n kick. Zonde, zat net op een goede weg en dan komt er een shitload werk over me heen
|
|
|
|
29 april 2012, 12:55
|
|
|
@ Druiloor:
Klinkt inderdaad lekker zomer. Je snippet lijkt in zijn volledigheid wel wat hoog te missen.
Heb je nu wel alle delen van de kick zelf gemaakt, of gebruik je nog steeds een gesamplede punch/tocksound?
@ Deniax:
Toffe track man. Zoals anderen al zeggen zijn de vele effecten/breaks wel erg cool gedaan.
Ik vind de volledige stilte voordat je het woord "Black" hoort alleen wat onnatuurlijk. Ook komt de vocal niet op alle plekken in je track helemaal goed tot zijn recht imo (net ietsje te zacht op sommige plekken).
|
|
|
|
29 april 2012, 14:19
|
|
|
Vintage lid
|
@deniax
Ik zou wat aan het hoog doen.
De vocal slist op bepaalde momenten.
Als je het wat harder zet is dat echt heel lelijk en storend.
Dan vind ik de track wat leeg en hol klinken. Ik mis het echte laag.
Ik krijg het gevoel alsof het niet los gaat.
Mijns inziens is er nog wat opvulling nodig.
Een pluspunt is dat ik eindelijk in deze thread eens een volledige track zie in plaats van allemaal losse korte stukjes.
Paul
|
|
|
|
29 april 2012, 18:09
|
|
|
Kicks at your fingertips
|
Klinkt erg dik Deniax! Je hoort duidelijk de uren die er in zitten. Persoonlijk heb ik geen issues met het hoog. Liever ietsje doffer dan op het randje pijnlijke frequenties erin.
't Is een knap verhaal  je tease leuk met die melodie.
@Druiloor, ga jij dat topic dan starten?
Eerste volle track van mij zit er ook aan te komen. Hierbij de ruwe climax, om maar meteen de boel te spoilen. Wilde iets maken om in te zenden naar de Harderstate videoclip challenge. Zitten dus wat samples in van hun.
Kick is een voortborduursel op eerder werk, dan helemaal gefine tuned op, jawel een lage E.
conqreet approach
|
|
|
|
29 april 2012, 22:05
|
|
|
Energyzed
|
Welke van de 2 of geen 1 Hahaha is verder niks bijzonders let me know
@ deniax goed bezig maaaaaaar ik zou die ene intro wat je laatst heb gepost tog maar serieus gaan afmaken want die steekt er met kop en schouders boven uit
@ Phye afmaken is niet me sterkste kant maar toch bedankt dat je mij in het rijtje zet
Ik check zo ff grondig je track  ben nog studio doof
hier me snip's
|
29 april 2012, 23:30
|
|
|
@ JRD:
Kerel, ik zou allebei de leads in 1 track stoppen (beetje Angels & Demons idee).
Mijn voorkeur gaat overigens wel uit naar de eerste...heeft een lekker sfeertje imo al zouden een paar ad-libs niet misstaan voor iets meer variatie.
Kick klinkt ook lekker warm alleen ligt de tock er nog net iets te los bovenop (maar dat zou ook kunnen komen omdat ik heel weinig sublaag hoor door de headset waar ik nu op luister).
|
|
|
|
30 april 2012, 01:51
|
|
|
Kicks at your fingertips
|
@JRD
De eerste melodie vind ik het meest authentiek. Lijkt alsof de tweede een soort variatie is. Wel nog een tip met betrekking tot pitchen van je kicks. Het lijkt nog of je de lengte van de kick niet constant houdt. Dus al je omhoog pitched wordt hij korter, omlaag wordt hij langer.
conqreet approach
|
|
|
|
30 april 2012, 19:48
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door Phye
|
@JRD
De eerste melodie vind ik het meest authentiek. Lijkt alsof de tweede een soort variatie is. Wel nog een tip met betrekking tot pitchen van je kicks. Het lijkt nog of je de lengte van de kick niet constant houdt. Dus al je omhoog pitched wordt hij korter, omlaag wordt hij langer.
|
En hoe zorg jij er dan voor dat bijvoorbeeld een G0 net zo lang wordt als een F1 ? Mits je het wilt uitleggen offcorse
HW: .EMU 1616 .Phonic 8A. . HDR130/Beats Studio .BCR2K .Technics KN500
DAW: .Ableton. PLUGS : .Izo Ozo. .Fab Pro-Q. D16 .Sylenth 1.
PC: .i5 2500k @ 4Ghz 1,2V .4GB 1600Mhz .3TB RAID
|
|
|
|
30 april 2012, 22:47
|
|
|
Mister ''Mainstream''
|
Als je in Cubase pitcht kan je de "time correction" aanzetten dan behoud die de lengte van de sample.
|
|
|
|
1 mei 2012, 19:50
|
|
|
Energyzed
|
@phye ik vind je stereobeeld wel heel raar  kan ook aan mij liggen weet het niet.
voor de rest wel leuk gedaan ja alleen zou ik de kick wel op een G houden
krijg je naar mijn smaak een mooiere klank en bass weergave
|
|
|
|
1 mei 2012, 21:57
|
|
|
Kicks at your fingertips
|
Oorspronkelijk geplaatst door JRD
|
@phye ik vind je stereobeeld wel heel raar kan ook aan mij liggen weet het niet.
voor de rest wel leuk gedaan ja alleen zou ik de kick wel op een G houden
krijg je naar mijn smaak een mooiere klank en bass weergave
|
Thnx voor je feedback. Kun je aangeven wat je precies bedoeld met 'raar' klinkt het alsof dingen uit fase staan?
De klank en het laag in de kick zijn wel echt zoals ik het wil hebben. Ik weet echter niet hoe zich dat vertaald naar andere speakers. Ik wilde best wel het risico nemen dat het niet via alle vormen van weergave (oordoppen, hifi setje etc.) optimaal zou klinken. Maar kan wel het laag misschien nog wegfilteren en kijken of het mid wel strak is.
Dat stereobeeld zal ik echt even naar moeten kijken. Ik heb wat ge-experimenteerd met verschillende plug-ins om met name de lead weider te maken. Maar misschien is daardoor het beeld juist verstoord.
conqreet approach
|
|
|
|
2 mei 2012, 12:11
|
|
|
Energyzed
|
Oorspronkelijk geplaatst door Phye
|
Dat stereobeeld zal ik echt even naar moeten kijken. Ik heb wat ge-experimenteerd met verschillende plug-ins om met name de lead weider te maken. Maar misschien is daardoor het beeld juist verstoord.
|
ik denk dat dat het is ja
|
|
|
|
2 mei 2012, 16:18
|
|
|
Wat een baas van een track!
|
|
|
|
3 mei 2012, 11:37
|
|
|
[x][ ][ ][ ][x][ ][ ][ ]
|
@Phye
Kijk eens naar de waveforms van bekende tracks. Deze hikken allemaal tegen de 0db. Jou wip mag dus stuk harder worden gezet.
Thanks iedereen voor comments. 
Deze track is alweer aantal maanden oud. Er moet inderdaad nog iets aan het hoog in de vocals worden gedaan.
Ben nu weer met iets raw's bezig.
Inspiratie: E-Force & Frequencerz - Attention en Prophet - My style
(lijken overigens veel op elkaar)
Dynaudio: BM15A
Access: Virus Ti
Clavia: NordRack 2X
Roland: TR-909 - JP-8080 - Alpha Juno 2 - Juno 106
MOTU: 2408mk3 - MIDI Epress XT
Mackie: Big Knob
Emu: Orbit V2
Tascam: US 2400
TC Electronic: Fireworx
Yamaha: MG32/14FX 32 chan mixing desk
Alesis: 3630 compressor
Akai: S-5000
|
|
|
|
3 mei 2012, 11:46
|
|
|
Energyzed
|
Oorspronkelijk geplaatst door deniax
|
@Phye
Kijk eens naar de waveforms van bekende tracks. Deze hikken allemaal tegen de 0db. Jou wip mag dus stuk harder worden gezet.
Thanks iedereen voor comments. 
Deze track is alweer aantal maanden oud. Er moet inderdaad nog iets aan het hoog in de vocals worden gedaan.
Ben nu weer met iets raw's bezig.
Inspiratie: E-Force & Frequencerz - Attention en Prophet - My style
(lijken overigens veel op elkaar)
|
kijk dit staat echt ver boven die track wat je helemaal af hebt mijn mening dan
hele dikke shit
|
|
|
|
3 mei 2012, 11:48
|
|
|
Energyzed
|
Stukje van me home studio
|
|
|
|
3 mei 2012, 18:24
|
|
|
@ Deniax:
Je kick klinkt wel lekker! Screech sound mag heel wat meer body hebben imo.
@ JRD:
Heb jij altijd al die opstelling gehad? Ik herinner me van GHF forums ook iemand die filmpjes maakte en zijn Virus voor zijn beeldscherm had liggen...... 
Klinkt overigens ook niet slecht, maar je chorus klinkt een beetje te generiek (ik heb daar zelf ook altijd moeite mee, om dat mooi te laten klinken).
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|