Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26 april 2012, 20:06   #1
smackos

smackos's schermafbeelding

Arturia Analog Experience the Laboratory ofzoiets
Wat is dat voor een ding? kan je die hardware ook stand alone gebruiken of is het alleen een controller? En het werkt met een soort van selectie van presets van hun softsynths die je nog wel kunt editten maar niet helemaal? Komt het geluid uit dat ding zelf of gewoon uit je computer geluidskaart...Heeft iemand hier zo een ding? (of de kleinere of grote versie)

smackos is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2012, 20:23   #2
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Ik heb zo'n kleintje.. The Player. Dat is 'n midi toetsen ding met VSTi erbij. Die VSTi die erbij zit is vrij basic. Alleen de ADSR en het filter is te editen. Bij deze heb je meer controle en controller voor je geld. Die van mij was €125... best veel geld voor 'n midi keyboard die ik uiteindelijk alleen gebruik om Renoise in te spelen. Bij deze krijg je de hele bult VST's van Arturia.. maar ook niet helemaal te editen zo te lezen.

Hiero: http://www.arturia.com/evolution/en/...E/details.html

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2012, 20:35   #3
smackos

Citaat:
Full screen Preset Editing
Analog Laboratory enables you to open any other Arturia Classic Synth plugin for in-depth edition in a separate window*. When you are done with tweaking the sound to your liking, you can save your own preset inside Analog Laboratory.

*Requires the relevant Arturia synthesizer plugins to be installed on your hard drive.
Eh...aha waarom pleuren ze niet gewoon al die softsynths er meteen in.... die engines moet er toch al inzitten als ze geluiden daarvan gebruiken voor dit product...beetje vaag product, wat kant nog wal raakt lijkt mij of mis ik iets...als je die Arturia V-serie software synths al hebt wat voegt dit toe?
Oud 26 april 2012, 20:39   #4
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Uuuuuh... niks. Behalve dat je 'n ding hebt wat niet van plastic is. Das kei hip toch... veel voor weinig.

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2012, 20:40   #5
elektrovolt
compuphonic

elektrovolt's schermafbeelding

heb je die arturia minibrute al gezien? de software hebben ze daar weggelaten...wel een interessant ding denk ik

rot op met je gearlist
elektrovolt is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2012, 21:42   #6
Septic
Discrete Seducer

Septic's schermafbeelding

volgens mij kan je die controllers mappen via een edit software.

Is best een mooi ding zo met die houten zijkanten. Ik heb er ook over getwijfeld om die grootste versie nemen, maar ik heb liever deze dan :p

http://www.cluboftheknobs.com/polyclavier.html
alleen is die erg moeilijk te verkrijgen...

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2012, 21:59   #7
Heine
Waarom ik ?

Heine's schermafbeelding

Heb er ook flink naar gekeken, een maandje geleden. Een kennelijk best wel lekker toetsendoos, met aftertouch erop, ook in 61 toetsenversie te krijgen (die zou ik dan hebben genomen).
De bijgeleverde software geeft je een stuk of 3500 presets van een aantal toppertjes uit het verleden.
Die zijn dan niet heel erg aan te passen, maar er is vast een legertje muzikanten die dat niet erg vinden.
Kortom: een flinke lading lekkere geluiden, een prima toetsenbordje, volgepropt met knoppen e.d.
Waarom ik hem niet heb gekocht: ik wil mijn macbook pro niet meenemen bij optredens.
Het risico dat dat ding gejat wordt, of schade oploopt door wat dan ook wil ik niet nemen.

het is hoog tijd voor weer eens wat nieuw speelgoed.
Heine is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2012, 22:36   #8
R-ond
wicky-der-verschrikking

R-ond's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door elektrovolt Bekijk bericht
heb je die arturia minibrute al gezien? de software hebben ze daar weggelaten...wel een interessant ding denk ik
idd zou nie snel een ..vst sample player ..[eiglijk soundcard in doosje ] kopne die mini brute is een egte kans hebbert ..qa cash/ mogelijkheden ..

YOYO finally cs30 comminhome!!
thnx nog ; dude matana!

- tekoop ; DIV;check R-ond@synthforum !
NOW into;,... breakin-flammin-freakin-basslineshizzlewhoami;
http://soundcloud.com/groffuil/juur-...ty-22-mei-2010
You can think that you're hallucinating, but you also can hallucinate that you think..helptdatnogniet ;klik;...
http://www.babelfish.com/?aff=2075
R-ond is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2012, 16:42   #9
smackos

Nuja R-ond het is toch geen vst sample player toch, hij gebruikt die V-serie vst engines om die sounds op te wekken en je kan zoiets toch niet vergelijken met een minibrute (beperkt multitrimbaal workstation achtig polyfone bak met beperkt monofoon 1 osc bakje)
Oud 1 mei 2012, 14:37   #10
Timecop
Preset Manager

Timecop's schermafbeelding

Net wat Heine zegt, leuke sample player met beperkte edit mogelijkheden. Geluiden komen wel uit de V-collection, maar of ze er ook echt door worden opgewekt weet ik niet precies. Je hebt in ieder geval niet veel mogelijkheden om te editten. Heb alleen de VSTi, die is wel geinig. En 3500 presets zitten er echt wel heel wat bruikbare geluiden in.

Maar dat keyboard dat je er bij kan kopen is vooral voor mensen die nog geen midi keyboard hebben. Hij is dan wel dedicated aan de VSTi, maar je kan ook gewoon alle knoppen toewijzen aan de knoppen op je eigen MIDI keyboard.

Maar deze is totaaaaaaaaaal niet vergelijkbaar met de Minibrute
Timecop is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2012, 15:12   #11
xpanded stereo
Vintage lid

xpanded stereo's schermafbeelding

Het zijn dezelfde engines als de synth's in de V-Collection.
Als je een van de synth uit de V-collection hebt kun je de sounds wel tot in detail niveau editen en nieuwe presets maken voor Analog Factory.
xpanded stereo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2012, 10:35   #12
Timecop
Preset Manager

Timecop's schermafbeelding

Ja dat kan, maar dan kan je beter gewoon blijven werken in die V-Collection en dan een midi keyboard mappen zodat je nog alles realtime kan editten.

Analog resistance is futile!

www.soundcloud.com/timecop1983
timecop1983.bandcamp.com
www.youtube.com/timecop1983

Gearlist: Casio SA-65, Fashion Key Board, Xin Anda Guitar en My First Sony voor recording
Timecop is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2012, 21:47   #13
voight-kampff
I receive After Touch

voight-kampff's schermafbeelding

Als je nu een van die 'Analog Experience' keyboardjes koopt kan je tot 30 juni, afhankelijk van de uitvoering van je keyboard, 1 tot 4 plugins uit de V-Collection gratis downloaden op de Arturia site. Zie: http://www.arturia.com/evolution/en/...s/intro87.html
voight-kampff is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2012, 09:38   #14
smackos

nuja toch maar niet gekocht omdat het een beetje raar zou zijn als je een paar van die orginele ouwe bakken al hebt staan
Oud 22 mei 2012, 10:14   #15
voight-kampff
I receive After Touch

voight-kampff's schermafbeelding

@Smackos: dat kan ik me voorstellen, als ik die plaatjes van jouw NorthSeaForest Studio zo zie op jouw site dan heb jij niets te klagen.... jaloersmakend!
voight-kampff is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten