Idd, ik zit alweer aan m'n lentedeuntje te klooien. De wil is er blijkbaar wel!
Maar behalve de wil, is er ook wel enige noodzaak tot talent.... :S
Mijn grootste ergernis tot nu toe is, dat als iets dynamisch op mijn koptelefoon klinkt.
Dit door mijn huiskamerspeakers vermalen wordt tot karton.
Het lijkt me een interessant boek, dank! Ik heb wel wat gelezen over het onderwerp.
Bij mij zit toch ook wel een probleem bij het budget.
Ik werk o.a. met allemaal gratis software..
Ook mijn humeur is lastig, ik verdraag nauwelijks wat ik zelf produceer... :-D
Voordat ik mijn trackjes op 't Synthforum zet, moet ik voortaan alles weer heel goed backuppen!
Sinds een tijdje bewaar ik meestal alleen een mp3tje van de verschillende versies.
Maar dat is natuurlijk veel te weinig.
Ik heb vanavond wat in dat archiefje teruggeluisterd.......
En het gaat het altijd fout, zodra iemand zich ermee gaat bemoeien! :-P
De aangepaste versies die ik maak, gaan steeds slechter klinken....
En ik krijg een beetje een hekel aan de track...
Aandacht is leuk,
maar ik kan blijkbaar niet tegen kritiek......:S
Ja, ik kan me voorstellen. Een gouden tip: bewaar zolang het mogelijk is ALLE projecten en de backups want je weet nooit welke van die wel bruikbaar is en kom je tot een leuke track.
Vervolgens is het erg knap dat je steeds doorzet, ik heb hier veel respect voor.
Tenslotte, je ben iets vooruit gegaan met de opbouw van de melodie van je track maar ik mis de "grond", namelijk klinkt dit als geheel als een hol.
Als je wilt kun je mij de sporen (umixed) toesturen, en ik kan wat proberen... Moet je ook enigzins geduldig zijn als je weet dat ik er vaak in mijn "woonplaats" zit.
De loops 14 en 29 klinken ook goed qua idee maar dan is de mix min of meer hetzelfde als de track dat je hier postte.
Op dit moment vind ik het "ïdee" belangrijker.
Ik ben nog aan het puzzelen....
Zodra ik daar tevreden over ben, kan mastering misschien iets betekenen.
GEARLIST: overbelast pentium IV pctje en ik..
Laatst gewijzigd door scepticist; 11 april 2012 om 00:17
- Aan eind van de track vind ik het geluidje gewoon wat minder thuishoren wat er door heen komt.
- k'vinnut iets te strak op de tel, erg accenterig en bepaalde geluiden zitten te veel op elkaar in hetzelfde freq gebied...
- er is ook niet al te veel variatie te bekennen over het algemeen; het thema blijft doorlopen...
- opzich is het wel leuk ende niet heel slecht maar het kan beter uitgewerkt worden...
- maar wat mij vooral opvalt aan de track is dat alles staccato is
- nu klinkt het te veel als een begeleidings-track.
- alleen de fill-ins zijn iets te zacht.
- zanger ontbrekt.
- ook zijn sommige nootjes niet helemaal lekker zo lijkt het...
- dat stukje vanaf 1:08 blijft wel erg grommend trouwens...
- het wijkt verder ook geen seconde af van het B - A - E - G schema...
- de mix klinkt over het algemeen dof...
- Zoek je wel naar input of heb je echt muziek maken al opgegeven?
- maar er is nog altijd dat *POK* trala la la *POK* trala la... *POK* trala la la *POK* trala la...
- die sfeerische sounds lijmen toch niet helemaal goed met die staccato sounds ofzo...
- ook is het erg vol en blijft het thema repeteren...
- maar veel "in de loop" en het klinkt dof.
- Meer een herfst tune...
- gewoon een ander arrangement zodat de accenten wat worden uitgevuld...
- Door de geluiden veel te veranderen herken ik weinig meer van het origineel.
- maar ik mis de "grond", namelijk klinkt dit als geheel als een hol.
We kunnen dus samenwerken. Want dat vetgedrukt probleem heb ik ook, en zeker nu nog als de gear niet naar behoren werkt. Deze rijtje, als je helemaal goed kijkt, komt vaag uit: op deze volgorde heb je geen rode lijn te volgen: Er zijn vier rode lijnen: het arrangement, het dof klinken, de staccato non-swingende bas en "dat geluidje" wat ik zelfs niet meer weet wat het is.
Je kunt een italo track goed bestuderen en voor een probeersel namaken, het valt toch wel mee. De rest vind je bij toeval en wat je hoort is wat je hoort.
Trouwens, als iemand bekend is met een track met vogelgeluiden? Vooral met een merel!
Moet ongeveer 2.54 lang zijn.. Liefst public domain... Heb zelf helaas geen goede mic's..