Ik ben een 47e jarige muziekliefhebber die graag eens wat dieper op jullie fraaie forum wil rondkijken. Het kriebelt bij mij al jaren om zelf iets met muziek te doen alleen heb ik geen achtergrond in de muziek en ook geen duidelijk referentiepunt van waaruit ik zou kunnen starten.
Mijn aanmelding is dus in 1e instantie orienterend en wellicht kan ik vandaar uit beter een keuze maken waar ik mee aan de slag wil gaan. Ik heb in een ver 'computer' verleden wel de 1e programma's/versies van de digitale muziek onderzocht en ermee gespeeld maar veel verder is het destijds (door tijdsgebrek) er niet van gekomen. Deze programma's waren o.a., Cakewalk, Cubase, Frootyloops en op video Editing gebied Adobe premiere.
Ondanks dat ik nog niet goed weet wat ik precies wil heb ik wel een gedachte in welke richting ik denk dat het op zou moeten gaan, dus wat ik leuk zou vinden om me mee bezig te zijn. Bijv. schetches opnemen (youtube broadcast) korte cabaret achtige zaken zeg maar. Daarnaast hebben wij in onze vriendenkring een aantal zangtalenten in spe waarvoor ik opnames zou willen kunnen maken. En als laatste Zou ik uit mijn oude muziek collectie (singeltjes een 15000 stuks) nieuwe moderne varianten willen maken en/of verwerken in moderne muziek/dance stijlen.
Qua hobby ruimte heb ik 5x4mtr tot mijn beschikking qua budget een bedrag tussen de 5 en 10 duizend euro. Off topic ik ben doorgaans een voorstander van kwalitatief (high-end) hardware.
Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mij een beetje wegwijs willen maken welke hardware en software ik het beste zou kunnen gebruiken voor bovenstaande zaken.
Ik ben goed thuis met de computer dus dat is geen probleem!
Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet!
Grt,
Don