17 april 2012, 12:42
|
|
|
Vintage lid
|
Welke audiokabels voor de Culture Vulture
Door de Culture Vulture wil ik een stereo mix halen. Het apparaat zelf heeft 2x een in. Moet ik L(inks) aansluiten op in 1 en R(echts) op in 2? Of heb je 2x een stereo in?
|
|
|
|
17 april 2012, 12:43
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
2 keer mono....
REPORT
|
|
|
|
17 april 2012, 12:48
|
|
|
Vintage lid
|
Dat betekent dus 4 mono kabels bestellen?
Mono kabel 1 + 2 van geluidskaart naar culture vulture -> Mono kabel 3 + 4 van Culture Vulture terug naar geluidskaart.
|
|
|
|
17 april 2012, 12:59
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
manual
Punt 4, blijkbaar toch stereo in en uit......ik lees zelf even verder hoe en wat aangezien je hem als stereo unit links en rechts dien te gebruiken, waarom dan stereo inputs en outputs per kanaal.
REPORT
|
|
|
|
17 april 2012, 13:06
|
|
|
Whoehahaha
|
|
Citaat:
|
Inputs and outputs are unbalanced stereo jacks on the rear panel.
There are two output sockets per channel. ‘Hi’ is standard line level (+4dBV). ‘Lo’ is 20dB below this and can be used to drive an amplifier. Both outputs can be used together. NB. When in ‘bypass’, the ‘Lo’ output will be 20dB below the input level.
There are also input jacks on the front panel for ‘D.I.’ use. These cut out the signals from the input jacks on the rear when a jack plug is inserted.
|
uit den handleiding
|
|
|
|
17 april 2012, 13:11
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
Maar per kant is hij intern mono........dus dan zal je er wel stereo signaal in kunnen prikken, dan verwerkt hij dat mono en spuugt het weer uit via een stereo out. Maar dan verlies je toch je stereo idee......
Enige reden die ik bedenken kan is dat je er van alles in kan doen (mono/stereo) maar geen true stereo out hebt maar wel weer een L + R out.
REPORT
|
|
|
|
17 april 2012, 13:12
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
@Euro, wat voor signaal wil je erin stoppen? Een mono signaal of een stereo signaal?
Zoals ik het begrijp zal je hem voor stereo gebruik toch echt op kanaal 1 en 2 moeten pluggen. Waarvoor je dan een stereo kabel op de in en uit kan prikken is mij onduidelijk.
REPORT
|
|
|
|
17 april 2012, 13:20
|
|
|
Vintage lid
|
Ik wil graag een stereo signaal insturen. Weet je zeker dat de Culture het mono verwerkt? Want dan verlies je dus de (mooie) stereo width? Of is dit niet juist?
|
|
|
|
17 april 2012, 13:21
|
|
|
Whoehahaha
|
Ik denk dat het gewoon een extra'tje is. Gewoon omdat het kan en makkelijk te verwezenlijken is hebben ze dat gedaan.?!?. zou het anders ook niet weten, ik zou zeggen gewoon testen die hap, dat is uiteindelijk de enige manier om het zeker te weten.
|
|
|
|
17 april 2012, 13:28
|
|
|
mastering engineer
|
stereo width verlies je niet door signaal door een dual mono doos heen te halen. bijna elke processor is dual mono ipv stereo, dat zijn meestal alleen galmen enzo (en dan nog vaak niet). zolang de instellingen op beide kanalen gelijk zijn is het gewoon wat wij in de volksmond stereo noemen.
|
|
|
|
17 april 2012, 13:28
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
Er komt geen true stereo geluid uit kanaal 1/2 zijn output. Dat kan ook niet aangezien er per kant 1 signaalpad is.
Voor TRUE stereo gebruik kanaal 1 en 2 gebruiken en op het oog/oor/computer monitor zo goed als mogelijk afstellen.
Ik prik er zelf altijd mono kabels in, daar heb je er toch wel 4 van liggen? Anders gewoon dat bestellen, het wordt er anders niet stereo-er van
REPORT
|
|
|
|
17 april 2012, 13:30
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
Oorspronkelijk geplaatst door pmx
|
|
stereo width verlies je niet door signaal door een dual mono doos heen te halen. bijna elke processor is dual mono ipv stereo, dat zijn meestal alleen galmen enzo (en dan nog vaak niet). zolang de instellingen op beide kanalen gelijk zijn is het gewoon wat wij in de volksmond stereo noemen.
|
Dat is voor mij duidelijk, waar ik mee zit is waarom de inputs en de outputs unbalanced stereo zijn. Wat RSB schrijft lijkt mij ook de enige "reden" die plausibel is.
REPORT
|
|
|
|
17 april 2012, 13:36
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door brz
|
Er komt geen true stereo geluid uit kanaal 1/2 zijn output. Dat kan ook niet aangezien er per kant 1 signaalpad is.
Voor TRUE stereo gebruik kanaal 1 en 2 gebruiken en op het oog/oor/computer monitor zo goed als mogelijk afstellen.
Ik prik er zelf altijd mono kabels in, daar heb je er toch wel 4 van liggen? Anders gewoon dat bestellen, het wordt er anders niet stereo-er van
|
Heb ik geen TRUE stereo als ik gebruik maak van onderstaande kabels en deze stop in bijvoorbeeld input 1 (en vanuit output 1 weer naar de geluidskaart ga)?
http://www.wynant-electro.be/foto.ph...150&w=150&zc=2
p.s. afhankelijk van de beste oplossing bestel ik kabels (dus of het wordt 4x mono of 2x een stereo, waarbij 1 jack zich opsplitst naar 2 jacks. Welke van de twee is het beste?).
|
|
|
|
17 april 2012, 13:40
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
Nee, want het interne signaalpad van een channel is mono......
REPORT
|
|
|
|
17 april 2012, 13:54
|
|
|
Vintage lid
|
Conclusie is dus dat beste oplossing is: 4x mono?
|
|
|
|
17 april 2012, 14:52
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
Het is de normaalste oplossing......zolang jij geen stereo signaal in channel 1 wilt stoppen is 4 keer mono goed.
Anders koop je een set van die 2 keer mono jack naar 1 keer stereo jack kabel bij, heb je die gewoon liggen als je dat een keer zal willen gebruiken.
Ik doe het zelf niet, daar gebruik ik mijn auxen voor....
REPORT
|
|
|
|
17 april 2012, 16:06
|
|
|
Vintage lid
|
Ok. Behoud ik daarmee de 'breedte' van de mix?
Stel ik wil van de Virus TI naar de Culture Vulture, waarbij ik bij de TI gebruik maak van de spread functie (maakt het lekker 'breed'), dan kan ik dus middels 2 mono kabels naar de culture vulture en vervolgens via 2 mono kabels weer terug. En hierbij is dan de breedte niet verloren gegaan?
Oftewel:
Audio interface L (OUT) -> Mono kabel -> Culture Vulture IN 1-> Culture Vulture OUT 1 -> Mono kabel -> Audio interface L (IN)
Audio interface R (OUT) -> Mono kabel -> Culture Vulture IN 2 -> Culture Vulture OUT 2 -> Mono kabel -> Audio interface R (IN)
|
|
|
|
18 april 2012, 08:41
|
|
|
Vintage lid
|
Is er iemand die kan bevestigen dat je de breedte van de mix behoudt met 4 mono audiokabels?
|
|
|
|
18 april 2012, 09:00
|
|
|
Infiltrant
|
Moet je het niet gewoon uitproberen?
De CV zal niet kapot gaan, en de kabels ook niet als het verkeerd aangesloten wordt.
silvertone
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|