Oorspronkelijk geplaatst door redsky101
|
|
Wat een geheimzinnig gedoe.....gooi het ff in de groep wat zoiets kost. Wij (het halve forum) wil dit ook weten:-)
|
Er zijn nogal wat factoren die de prijs bepalen zoals de studio, het aantal blazers en de tijd die nodig is om tot een goede opname te komen.
Voor profi sessiemuzikanten moet je aan 1000,- euro ex btw en meer denken, en dan heb je top kwaliteit en die jongens hebben maar 1 of 2 takes nodig bij een goed arrangement. Des te beter alles is voorbereid, des te sneller en meer kan je opnemen (dat is in het algemeen natuurlijk zo).
De akoestiek is erg belangrijk bij het opnemen van blazers, waardoor ik het niet ff thuis kan doen zoals een backingvocal of gitaartje wat wel prima gaat met wat basstraps eromheen. Ook de mics en pre-amps zijn belangrijk om tot een goede sound te komen .. en een strak op elkaar ingespeelde sectie.
Ik heb een aantal goede tips en aanbiedingen gekregen van mede forumleden, waarvoor mijn dank!
Het project heeft nog geen definitieve go gekregen, en als dat wel gebeurt zal ik over 1,5 maand een update en voorbeeldje posten! Er was een forumlid zo aardig om zelfs een promo aan te bieden als proef!
Ik ben een stuk wijzer geworden mede dankzij alle toffe reacties!
Die kant en klaar oplossing heb ik dus niet kunnen vinden tot dusver nog steeds niet .. misschien wel een leuk nieuw idee? Als er behoefte is natuurlijk.