Synthforum

Mededelingen

Bekijk resultaten enquête: Gebruik jij je AMT-8/Unitor nog onder Windows?
Ja, onder Windows XP 4 26,67%
Ja, onder Windows 7/Vista 0 0%
Nee, ik gebruik een andere interface 1 6,67%
Nee, ik gebruik een Mac 7 46,67%
Nee, ik heb alleen hardware! 3 20,00%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 2 november 2011, 13:15   #1
Rainer
SoundCloud: Planeshifter

Rainer's schermafbeelding

Emagic AMT-8/Unitor drivers voor Windows 7/Vista
Hierover zijn al wat threads geweest, maar ik heb nog nergens op the interwebs een werkend antwoord gevonden - wat er dus waarschijnlijk ook niet is....

Maar toch: heeft iemand zijn AMT8 of Unitor aan de praat gekregen onder Windows 7 of Vista 32 bit? Mijn PC crasht keihard als ik mijn AMT8 er via USB aan hang met de Windows 2000 drivers (unidrv227). Ik gebruik hem nu alleen als MIDI-router voor m'n MPC, maar het zou toch cool zijn als ik hem ook weer vanuit Windows kon benaderen.

Er was iemand op een forum (Gearslutz geloof ik) die wat truukjes had uitgehaald en zei dat hij hem op Vista draaiend had gekregen, maar dat werkte niet bij mij.

http://www.gearslutz.com/board/music...8-drivers.html
http://www.gearslutz.com/board/elect...ers-yet-2.html
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=88156

Misschien is er nog hoop? :-) alvast bedankt voor jullie reacties!
Rainer is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2011, 14:11   #2
audiocollage
Vintage lid

XP, Vista is een virus.
(aaii dat wordt weer een gezeik...)

Klanktechniek, Synthesizertechniek, MIDI van a tot z, Logic Environments.
Gratis MIDI-tool en de An1x Matrix Control... System Exclusive data recording.

De kans dat je met een idioot te maken hebt is 1 op 2. Kijk maar eens naar de aarde : wie vernietigt er nu z'n eigen leefwereld ?
audiocollage is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2011, 14:21   #3
Rainer

Ach, je weet hoe dat gaat, je bent ooit met PC begonnen (had ook liever gehad dat de Amiga "de PC" was geworden) en daarna ga je ermee door, je raakt eraan gewend. En ik ga er niet nog een Mac bijnemen - zou wel willen, maar ja, dan heb je weer een PC over met alle software die je wil gebruiken en het kost (te) veel geld.
Oud 2 november 2011, 15:11   #4
Hanz
Anonieme Analogist

Hanz's schermafbeelding

Ik ben maar Hackintosh gegaan (dus niets 'ernaast') dan kon ik mijn 3x Unitor setup tenminste gewoon blijven gebruiken.
Cubase is toch cross-platform, dus dat maakte verder niet uit.

...this music, it flows through me, like a kind of slippery jelly from heaven. I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...
Hanz is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2011, 12:27   #5
StiebZ
knob twiddlin'

StiebZ's schermafbeelding

toch nog eens op zoek gegaan of er geen oplossing was voor de amt8 onder windows 7.

op gearslutz is er precies toch iemand in geslaagd het aan de praat te krijgen, heb zelf nog geen W7, dus nog niet kunnen proberen :

link

als iemand het wel heeft kunnen proberen, laat het weten of het gelukt is !

It's only illegal if you're doing it right !
StiebZ is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2011, 13:03   #6
audiocollage
Vintage lid

Al meermaals heb ik vernomen dat hardware wel op W7 draait met drivers enkel bestemd tot aan XP. (Dat bedoelde ik ook met m'n eerste opmerking : ga voor XP i.p.v. vista.)
Maar wie naar W7 gaat heeft kans dat het ook terug werkt (bvb. zoals de SW1000XG). N.m.i. zou de werkwijze om die 'oude drivers' op W7 te installeren toch niet veel van elkaar mogen verschillen, ook al gaat het om andere hardware (niet dezelfde drivers uiteraard).

Klanktechniek, Synthesizertechniek, MIDI van a tot z, Logic Environments.
Gratis MIDI-tool en de An1x Matrix Control... System Exclusive data recording.

De kans dat je met een idioot te maken hebt is 1 op 2. Kijk maar eens naar de aarde : wie vernietigt er nu z'n eigen leefwereld ?
audiocollage is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2012, 18:47   #7
Boost303
Speedfreak

Boost303's schermafbeelding

hebben jullie goede ervaringen van het gebruiken van de amt-8 als midirouter?

Ik wil hem eigen gebruiken als een 8 poorts midi thru losgekoppeld van een computer
Boost303 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2012, 21:35   #8
Stephen
Amiga User

Stephen's schermafbeelding

Volgens mij gaat dat wel,
Ik zie toch al de ledjes vd outputs oplichten als er een signaal binnenkomt,

Ik veronderstel dat de default setup vd AMT wel met Sounddiver kan ge-edit worden !??
Stephen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2012, 21:49   #9
Rainer

Ik gebruik hem als MIDI router in mijn hele setup in combinatie met een MPC 4000, en dat is juist waarom ik nog geen andere interface heb gekocht :-)
Ik heb de AMT trouwens inmiddels wel in een VMWare virtuele machine die XP draait aan de praat gekregen en via rtpMIDI 'doorgelust' naar m'n Vista PC, en dat werkt best goed zonder (door mij) duidelijk waarneembare latency of inconsequentheid.
In die XP omgeving draai ik ook de Unitor Control software, waarmee je alle routing kan instellen. Je kan de ingestelde routings middels Program Change op een specifiek kanaal oproepen; zo heb ik bijv. een routing waarbij ik m'n masterkeyboards naar een van de vier 'synthesizersets' laat gaan - dat zijn dus vier presets - en eentje waarbij alle masterkbs alleen naar de MPC gaan en dus niet ook direct naar de synths zelf; de routing doe ik dan in de MPC. Hier heb ik een heel schema voor opgesteld, wat in de praktijk transparant werkt en alleen tevoorschijn komt als ik iets moet wijzigen.
Ik kan m'n configuratiesheet van de AMT hier posten als je geinteresseert bent?
Oud 23 september 2012, 00:07   #10
Rambotics2000

Emagic AMT-8 + Windows 7
Op een Steinberg forum geeft iemand aan het op Win7 32 bit aan de praat gekregen te hebben. Heeft een van jullie dat wel eens geprobeerd op die manier?

http://www.steinberg.net/forum/viewtopic.php?p=46084

Hi all,
some good news: I've been actually able to install my Emagic amt8 (8 port Midi interface) on Windows 7 32 bit.
This is just the serial (COM) port driver, not the USB one though. Maybe the same method can also work with USB, but since I won't use it I didn't even try.

The full history:
main problem was that the old 2.27 WinXP driver doesn't have a setup file, so you can't use Win 7 XP compatibility mode (the one you activate right-clicking on the .exe file -> Compatibility Tab).
You just have the driver files (.sys, .dll) and an .inf (text) file containing the instructions for the OS to install the driver. I've Tried to install the driver using the .inf file (using the option named something like "install legacy hardware"), but that gave me error messages.
So I've analyzed the .inf file and compared it to the System registry of a WinXP OS having the amt8 driver installed.

Then, I've copied the relevant registry keys from the XP registry, and pasted them to the Win7 registry.

So far it seems to work well, only little problem is I don't see the Settings Tab on the driver Properties from the Device Manager. Anyway, I can easily change those settings directly in the registry... anyone has a clue why I can't see the settings in the driver properties?
Rambotics2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2012, 11:43   #11
Rainer

Klinkt goed, als je het voor elkaar krijgt. Ik heb het tot dusver alleen met USB geprobeerd, en heb ook geen idee waar de seriele kabel dan wel zou liggen. Ik was er op een gegeven moment ook wel behoorlijk klaar mee met al dat uitgevogel, ik heb het nodig omdat ik muziek wil maken en als je dan tegen dit soort herhaaldelijke shit aanloopt vergaat de zin daarin je nogal. Ben tevreden met m'n huidige oplossing, die het ook zal blijven doen met wat voor OS dan ook :-)
Oud 27 oktober 2012, 11:20   #12
obiwanjacobi

Voor mensen die problemen op WinXP-SP3 hebben zie hier.

Grtx,
Marc
obiwanjacobi is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Midi & de studio » MIDI

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten