Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26 november 2011, 14:25   #1
Dacide
Vintage lid

Dacide's schermafbeelding

Battery 3 vs Impulse/drumrack (ableton)
Native Instruments heeft momenteel een aanbieding waarbij je diverse plugins met 50% korting kunt kopen.

Ik ben nu al snel geneigd om Massive en Absynth te kopen. Echter ben ik in dubio over Battery 3.

Ik begrijp heel goed dat dit een geavanceerde drumrack is. Echter wat zijn de grote voordelen bij het werken met battery ten opzichte van de drumrack of Impulse instrument in Ableton Live?

(los even van de bijgeleverde sample geluiden van battery)
Dacide is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2011, 15:14   #2
NRJay

NRJay's schermafbeelding

Het grootste voordeel van battery is volgens mij toch wel de samples hoor.
Kwa functies moet de drumrack met simpler echt niet onder doen vind ik. (Impulse even buiten beschouwing, want dat is eerder een mini versie van de drumrack voor een paar sampletjes)

Het grote voordeel van drumracks is dan weer de integratie in de mixer van ableton. Alle cellen hebben hun aparte fader. Eigenlijk is de integratie overal een stuk beter, je kan eender wat in de cellen gooien, zolang er maar geluid uit komt. Pitch/Volume/Filter envelopes heb je per cel, dat is niet helemaal zo in battery. Als je zelf je drumkits wil maken, gaat dit volgens mij ook snellen in drumracks, simpel draggen uit je library. In battery zit je dan weer in menuutjes te scrollen... Wil je snel ff andere sounds uitproberen in bestaande projecten, dan kan je snel hot swappen. Hoe je dat in battery doet is me nog niet duidelijk.

Kben vroeger begonnen met cubase sx1 en battery 1, en daarin was battery echt super, want een goeie sampler zat er niet echt in. Maar in ableton vind ik hem wat omslachtiger werken. Battery ziet er wel cool uit, maar laat de looks je niet verleiden, ableton drum racks is wat mij betreft even goed en op punten die voor mij belangrijk zijn zelfs beter.

Nu als je nog geen degelijke library met samples hebt, is 90euro wel een lekkere deal, al was het alleen maar voor de samples.

Misschien dit filmpje even bekijken om je terug te herinneren aan alle functies die drum racks van ableton mee heeft: http://www.ableton.com/live-for-beat-creators

Om helemaal zeker te zijn, kan je beter even de demo van battery downloaden en zelf testen. Kan je makkelijk vergelijken mat ableton en zien of de investering de moeite waard is. http://co.native-instruments.com/ind...=batterypcdemo (Is een pc demo, er is ook een mac versie)

Move your own mountain
NRJay is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2011, 15:18   #3
Dacide
Vintage lid

Dacide's schermafbeelding

Bedankt voor je heldere reactie. Hier kan ik iets mee.

Eigenlijk bevestig je mijn onderbuikgevoel. Ik kan prima uit de voeten met de ableton drumrack en ik ben reeds in bezit van enkele sample cdtjes.

Battery ziet er inderdaad tof uit... maar looks tellen niet.. het gaat om de toegevoegde waarde bij het maken van muziek.

Jammer dat het Komplete 8 pakket niet met 50% korting is.. anders wist ik het wel.

Ik ga nu voor absynth (sowieso) en wellicht ook Massive (alhoewel ik Sylenth1 al aangeschaft heb, en ik deze twee synths vergelijkbaar vind qua sound)

Die 90 euro van Battery steek ik in mijn zak.
Dacide is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2011, 15:38   #4
NRJay

NRJay's schermafbeelding

Goeie keuze denk ik. Met absynth en massive ga je je handen al wel vol hebben lijkt me
Uiteindelijk, samples blijven maar samples he, en ableton heeft effecten genoeg om ze op te leuken.
Kan je weer wat anders doen met die 90 euro.

Het is ook een beetje logisch dat ze geen 50% doen op hun Komplete he, dat is een gigantisch pakket gewoon! En zelfs al zouden ze de korting geven, ik weet niet of ik het zou doen. Ik zou gewoon verdwalen in de eindeloze galerijen van presets en kits en weet ik veel wat nog. Khou het liever simpel.

Move your own mountain
NRJay is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2011, 13:02   #5
nomore
Lintage Vid

nomore's schermafbeelding

In Cubase werkt(e) ik altijd met Battery en heb het ook wel in Live geprobeerd maar het is een beetje overbodig. Als je wilt kun je wel aparte kanalen creeeren, maar in Live zelf gaat het gewoon sneller.
Ook ben je in Battery wat gebonden met de gelimiteerde interne 'fx'.

Als ik nou een drum/sampler vst zou kopen dan zou het Fxpansion Geist zijn. Dat is toch wat meer gericht op het totaal upkloten en reaangeren van loops/samples.

/enter/control/command/
http://soundcloud.com/neutrodyne
nomore is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2011, 14:42   #6
Raphie
Always Loud!

sinds ik met GA1 werk is battery compleet overbodig
GA1 voor alles behalve de kick, die komt uit METRUM
voor GA1 heb je nu ook leuke expansions, tevens heb ik zelf er m'n favo samples ingegooid voor m'n eigen "goto" kit
Raphie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Software » Plug-ins

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten