Erbee, bedankt voor je reactie. Ik had hem ondertussen al een tijdje in huis. Kan ik zelf ook wel even aangeven wat ik ervan vind
+ Net out of the box had ik problemen met MIDI in van mijn oude Yamaha CS1-x. Er zat een probleem in de drivers wat Active Sensing betreft. Ik heb deze bug ge-report bij Novation. Heb nog een maandje m'n oude Midiman gebruikt en kon toen gebruik gaan maken van hun ge-update drivers met fix voor dit probleem. Heel netjes van Novation!
+ Onder Windows XP werken de drivers verder ook prima voor mij. Vind de mogelijkheid van enkel hardwarematig volume aanpassen geen probleem. Wel goed om te weten dat de drivers goed werken onder Vista/Windows 7 Erbee!
+ Geluid, lage latency en MIDI (na driver fix) is gewoon goed, niets meer/minder dan je ervan zou verwachten. De specs voor de AD/DA convertors zijn wel al wat achterhaald misschien (heeft ook met de snelheid van USB 2 te maken), maar die heb ik bewust voor lief genomen. Boven de 48 kHz hoor ik het verschil persoonlijk niet meer
+/- Meegeleverde software FX rack is leuk om direct je elektrische gitaar op aan te sluiten. Vind de latency via Reason bijv. laag genoeg om via die FX te spelen.
- Routing vind ik inderdaad wel overbodig lastig. Ik heb al regelmatig 5 minuten aan de knopjes zitten prutsen voor ik de juiste input te pakken had. Ik hoef het ook net niet vaak genoeg te gebruiken dat ik het goed onthoud. De interface is niet intuïtief.