Oorspronkelijk geplaatst door nakken7
|
|
Zit op mijn werk, dus subwoofer heb ik heir niet. Maar ik vind hem wel lekker!
|
Ik heb 'em nu gecheckt in een professionele studio. En daar hoor ik geen echte problemen in het sub. Echter wel wat scherpte rond de 5Khz.
Oorspronkelijk geplaatst door binaural
|
|
Leuk gedaan. De echte kracht van dit nummer zit 'm in het 'koor' in de achtergrond, dat Jamie zelf opbouwt met een looper. Check zijn video op Youtube. Dat valt nu een beetje weg. Maar uitgaande van jouw benadering: goed gedaan! Dat pianoriedeltje zou wel wat delay kunnen gebruiken.
|
Klopt, dat koortje moet opnieuw gezongen worden door de zanger. Maar doordat ik veel meer lagen heb geintroduceerd, (piano, gitaar, strings) zal dat koortje toch wat dunner worden. Thnx!
Oorspronkelijk geplaatst door champ
|
Altijd goed om te horen dat Jamie Woon voor inspiratie kan zorgen 
Het nummer Night air is 1 van favorite tracks uit 2010
Leuk gecoverd alleen het koor klinkt me te misvormd en kapt hard af.
Je zou er nog ff flink op los kunnen gaan en tweaken waar nodig en daarbij goed op je volumes letten.
Bijvoorbeeld de violen stapelen om het allemaal wat grootser te doen lijken.
|
"Night Air" is de rede dat ik naar Jamie Woon ben gaan luisteren, geweldig nummer op zichzelf. Bedoel je met het koor de vocal fx of het koortje aan het begin? Want die wordt opnieuw opgenomen door de zanger

De Violen zijn nu nog door de Lexicon-bus gehaald, het lijkt me idd beter om daar nog wat aan te tweaken.
Het piano-riedeltje op zich vond ik al wat zwakjes, ik wil daar nog wat sci-fi (a la Massive Attack) effecten achter gooien, of misschien wel stemmen die de "geesten" moeten voorstellen.
Bedankt allemaal, ik ga er aan werken!